Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از alwatanvoice، یک پروژه مسکونی در ترکیه سوالات زیادی را ایجاد کرده است. روند بازسازی این منطقه که بین استانبول و آنکارا قرار دارد در سال ۲۰۱۴ آغاز شد و توانست سرمایه گذاران و افراد ثروتمند زیادی را برای خرید این خانه‌های مجلل جذب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته اسپوتنیک، شرکت ساختمانی این مجموعه را «برج الباباس» نامگذاری کرده است که طبق اطلاعات پروژه، حدود ۷۰۰ قصر و خانه که ظاهر تقریبا مشابهی دارند را در کنار هم قرار می‌دهد. علاوه بر این باغ‌ها و مناطق وسیعی برای سرگرمی در نظر گرفته شده است.

نوسازی این کاخ‌ها در سال ۲۰۱۴ پس از ورود سرمایه گذار و پول توسط افراد ثروتمند که با خرید خانه در این مجموعه موافقت کردند، آغاز شد، اما در سال ۲۰۱۸ این پروژه به دلیل بحران اقتصادی و کاهش نرخ لیر ترکیه با مشکلات مالی روبرو شد، که منجر به توقف نهایی این پروژه در سال ۲۰۱۹ شد. تاکنون ۲۰۰ میلیون دلار برای ساخت خانه‌های این پروژه صرف شده است و گفته می‌شود که قیمت ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار دلاری برای هر یک از کاخ‌ها در نظر گرفته شده بود.

این مجتمع مسکونی که در سال‌های اخیر به نام شهری متروک تبدیل شده، به مقصدی برای گردشگران و جویندگان خطر تبدیل شده است که عکس‌ها و آنها فیلم‌هایی را از این منطقه که برخی آن را شهر ارواح نامیده اند، منتشر می‌کنند. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که خانه‌ها و کاخ‌های خالی که سال‌ها پیش ساخته شده اند شبیه یکدیگر هستند.

در سال ۲۰۲۱، شرکت آمریکایی «NOVA Group Holdings» هدایت پروژه را به دست آورد. این کمپانی قصد دارد چندین پروژه جدید را در ویرانه‌های پروژه قبلی اجرا کند.

بیشتر بخوانید

شهری مدرن اما خالی از سکنه +تصاویر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جاذبه گردشگری شهر ارواح کاخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۲۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب و عفاف باید به رفتار عینی و عملی مردم تبدیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، عابدین شیرمحمدی ظهر یکشنبه در نشست هم‌اندیشی عفاف و حجاب شرکت آب منطقه‌ای کردستان، به جایگاه متعالی و برجسته زنان در قرآن کریم اشاره و اظهار کرد: آیات متعددی در قرآن کریم از جمله آیه ۶۱ سوره آل عمران، ۳۵ سوره احزاب و ۹۷ سوره نحل به عدم تفاوت‌ها و برابری‌ها بین زنان و مردان اشاره شده است.

مدیر حراست و امور محرمانه شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، افزود: امروز دشمن سعی در ایجاد دودستگی در جامعه مابین یک دسته کم‌حجاب و یک دسته افراد باحجاب را دارد تا بین این دو دسته اختلاف و آشوب ایجاد کند و به لطف تدابیر هوشمندانه نظام؛ تحلیل و برنامه‌ریزی آنان از بین رفت و ما باید در عین دفاع از عفاف و حجاب مانع از دودستگی شویم و این جریان را مدیریت کنیم.

شیرمحمدی خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف یک ارزش است؛ باید سعی نمائیم آن را به هنجار و رفتار عینی، عملی و ملموس تبدیل نمائیم.

مدیر حراست و امور محرمانه شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، به بخشنامه‌های ابلاغی در خصوص عفاف و حجاب نیز اشاره و اظهار کرد: اجرا و پایبندی کامل به بخشنامه‌ها از زمره تعهدات مهم کلیه کارکنان این شرکت است و تفاوت‌های شغلی و کاری بین زن و مرد نباید منجر به اجرای ضعیف قوانین مربوطه گردد، چرا که صیانت از طرح نور و تبلیغ آن وظیفه همگانی برابر با وسع و شرایط هر فرد است.

کد خبر 6090999

دیگر خبرها

  • حجاب و عفاف باید به رفتار عینی و عملی مردم تبدیل شود
  • ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • (تصاویر) ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان؛ از قلعه اجنه تا جنگل خودکشی!
  • Home Assistant قصد دارد از یک پلتفرم به یک برند مصرف‌کننده تبدیل شود
  • باغ جنت به یک باغ پارک بزرگ ورزشی تبدیل می شود
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • پروژه‌ای بزرگ برای تبدیل شدن به تیمی مدعی در انگلیس؛ چرا آستون ویلا با گزینه مربیگری بایرن و لیورپول دنبال جاه طلبی است؟
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس