Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@07:36:52 GMT

واحدهای صنعتی راکد در کشور پایش می شوند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۲۲۶۴

واحدهای صنعتی راکد در کشور پایش می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، علی رسولیان بعدازظهر شنبه در بازدید از شهرک صنعتی شورمست با بیان اینکه در این شهرک، ۳۷ واحد فعال و حدود ۲۴ واحد نیز راکد یا با ظرفیت بسیار پایین در حال کار هستند، با اشاره به برنامه دولت بویژه سیزدهم مبنی بر احیای واحدهای راکد گفت: طرح پایش واحدهای راکد در حال انجام است که در طی یک ماه گذشته تمامی واحدهای راکد داخل و خارج شهرک‌های صنعتی کشور پایش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر صمت با بیان اینکه برنامه جدی‌ای را وزارتخانه برای احیای این واحدها در دستور کار دارد و به دولت در این خصوص پیشنهاداتی داده شده است، افزود: با توجه به اطلاعات و آمار، از ابتدای سال تا کنون حدود ۱۰ درصد کاهش تعداد واحدهای راکد را در کشور داشته‌ایم و حدود ۷۷۵ واحد احیا شده است.

وی با ابراز خرسندی از کاهش تعداد واحدهای راکد، گفت: اگر درب واحدی بسته باشد به معنای تعطیل بودن واحد نیست بلکه باید وارد واحد شده تا مشخص کنیم که واحد در حال کار است یا خیر و این امر هم بر اساس پایش جدی ما در این رابطه بوده است.

رئیس سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی با عنوان اینکه تلاش ما راستای تعطیل نماندن واحدهایی است که قابلیت احیا دارند، ادامه داد: اما بخشی از واحدها قابلیت احیا ندارند و این واحدها باید به افراد توانمند واگذار شوند. وی با بیان اینکه برخی از افراد زمین از شهرک‌ها گرفته‌اند اما هنوز تاسیساتی در آن احداث نکرده‌اند، تصریح کرد: ما به این مسئله نیز ورود پیدا کرده‌ایم و تا پیش از سال ۹۶ همه را به دادگاه برده‌ایم که در حال فسخ جدی هستند و امسال نیز ۵۰۶ هکتار را در رابطه با همین مهم باز پس گرفته‌ایم که رقم بسیار بالایی است و به جد پیگیر ادامه کار هستیم تا واحدهایی که واگذار شده‌اند اما فرد قصد ساخت‌وساز و تولید ندارد را تعیین تکلیف کنیم.

وی در رابطه با مشکلات زیرساخت‌های شهرک صنعتی شورمست، گفت: در رابطه با مشکل اینترنت قول دادیم تا با همکاری نمایندگان و مسئولان شهرک‌های صنعتی این مشکل رفع شود و در رابطه با ورودی‌های شهرک نیازمند مشارکت وزارت راه و شهرسازی است و آمادگی داریم بخشی از کار را مشارکت کنیم.

کد خبر 5328911

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت صمت سوادکوه ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه شیراز واکسن کرونا سیدابراهیم رئیسی عکس استانها نیروی انتظامی شیوع کرونا گرگان ایلام واحدهای راکد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۲۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار

هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.

او افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و تصریح کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.

علایی بیان کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه