Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: تا کنون بیش از ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا ویروس وارد استان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، علی بیگ زاده در این نشست با اشاره به اینکه 270 میلیون واکسن در سطح ملی پیش بینی شده و تا کنون 160 میلیون آن وارد کشور شده است، افزود: از این تعداد بیش از 800 هزار دوز با پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی استان وارد خراسان شمالی شده است که 530 هزار دوز مربوط به واکسیناسیون نوبت اول و 210 هزار دوز مربوط به نوبت دوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیگ زاده گفت: در خصوص فاصله میان تعداد تزریق واکسن در نوبت های اول و دوم در استان نگرانی وجود داشت اما اکنون با توجه به اطلاع رسانی ها و اقدامات انجام شده 45 درصد از تزریق واکسن مربوط به دوز دوم است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا روند تعداد مبتلایان و مرگ و میر در استان خراسان شمالی رو به کاهش است، افزود: این روند نباید منجر به کاهش رعایت ها در سطح جامعه شود چرا که کنترل این بیماری مستلزم توجه همگانی نسبت به پرهیز از برگزاری دورهمی ها، رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون است.

برگزاری مراسم 13 آبان بر اساس دستورالعمل های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، تشویق و ترغیب همگانی نسبت به واکسیناسیون، نظارت بر فعالیت تالارها در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی، حضور تمامی کارکنان در ادارات در شهرستان ها با وضعیت رنگ بندی نارنجی، زرد و آبی و تعطیلی بوستان ها و پارک هایی که پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در آن رعایت نمی شود، از دیگر موضوعات و دستورات در این نشست بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: واکسیناسیون ویروس واکسن تزریق کرونا هزار دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۲۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، آزمایش بالینی واکسن مذکور توسط صندوق بنیاد NHS بیمارستان های کالج لندن رهبری می شود.

دکتر هدر شاو به پتانسیل این واکسن برای درمان افراد مبتلا به ملانوما نیز اشاره کرده است. واکسن هم اکنون برای بررسی کارآمدی در درمان سرطان های دیگر مانند ریه، مثانه و کلیه تحت آزمایش است. در مرحله قبلی آزمایش واکسن ریسک عود کردن ملانوما در بیماران را کاهش داد.

این واکسن که به طور دقیقmRNA-۴۱۵۷ (V۹۴۰) نام دارد، درمان نئو آنتی ژن است که سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند تا نوع خاصی از سرطان را در بدن بیمار دنبال کند. هنگامیکه این واکسن با یک داروی ایمونو تراپی به نام پمبرولیزوماب (کیترودا) ترکیب می شود، خطر مرگ و میر ناشی از سرطان پوست را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

شاو در این باره می گوید: این روش یک درمان شخصی سازی شده و از بسیاری جهات بسیار هوشمندتر از واکسن است.

او در ادامه افزود: هدف اصلی این تحقیقات درمان دائمی بیماران مبتلا به سرطان است.

یکی از نخستین افرادی که این واکسن را دریافت می کند استیویانگ ۵۲ ساله از انگلیس است. او در این باره می گوید: این بهترین شانس من برای متوقف کردن مسیر سرطان است.

به گفته شاو به نظر می رسد درمان مذکور عوارض جانبی قابل تحملی مانند خستگی و درد در بازو دارد.

۲ سال قبل مرحله دوم آزمایش این واکسن نتایج نویدبخشی را نشان داد. در آن مرحله بیماران یک میلی گرم واکسن ام آر ان ای را به مدت ۳ هفته دریافت کردند. آنها همچنین هر ۳ هفته یکبار به مدت یک سال ۲۰۰ میلی گرم کیترودا مصرف کردند.

کد خبر 6089678 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا