Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در قالب قرارداد‌های بلند مدت راهبری و سرمایه‌گذاری بنادر آستارا، فریدون‌کنار، کنگان، دیر و گناوه به بخش خصوصی واگذار شده است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام وزارت راه و شهرسازی، فرهاد منتصر‌کوهساری با اشاره به رشد عملیات حمل‌و‌نقل کانتینری در دریا و زیرساخت‌های کانتینری در دنیا، گفت: بر اساس فهرست اعلام شده از بنادر برتر کانتینری جهان در سال ۲۰۲۰، بندر شانگهای با ۴۳ میلیون TEU و بندر سنگاپور با ۳۶ میلیون TEU بیشترین سهم جابه‌جایی کالا‌های کانتینری جهان را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بازار حمل و نقل کانتینری آسیا در اختیار شرکت‌های کشتیرانی چینی است، افزود: عملکرد کانتینری منطقه بیش از ۲۷ درصد است که مطالعات نشان می‌دهد بیشتر کشور‌های منطقه در صدد برنامه‌ریزی و اجرای افزایش ظرفیت‌های کانتینری خود هستند.

وی با بیان لزوم بازنگری و به روزرسانی قرارداد‌های اپراتوری و سرمایه‌گذاری بنادر کشور، گفت: با توجه به تداوم شرایط تحریم، شیوع کرونا و تغییرات نرخ ارز لازم است تا در خصوص به روزرسانی قرارداد‌های اپراتوری و سرمایه‌گذاری اقدام شود.

واگذاری ۶ بندر کوچک به بخش خصوصی

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی، خاطر نشان کرد: در قالب قرارداد‌های بلند مدت راهبری و سرمایه‌گذاری بنادر آستارا، فریدون‌کنار، کنگان، دیر و گناوه به بخش خصوصی واگذار شده است.

به گفته وی، بنادر کوچک دیلم، بلخیر، جاسک، سیریک، شادگان و سجافی در جنوب کشور تا پایان امسال به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

کوهساری با بیان لزوم بازنگری تعرفه خدمات بندری، از توسعه و تکمیل نرم‌افزار‌های موجود بندری و ایجاد سامانه جدید جامع بندری خبر داد و با اشاره به توسعه کانتینری و کشتی‌های رو-رو درحوزه دریای خزر، تاکید کرد: مطالعات میدانی نشان می‌دهد که کلیه کشور‌های حوزه خزر برنامه‌های جدی برای استفاده از ظرفیت‌های کانتینری درحوزه حمل و نقل دریایی دارند، بنابراین لازم است تا ظرفیت بنادر شمالی کشور را به این سمت توسعه دهیم.

تامین و توسعه کانتینر‌های یخچالی و غیریخچالی، بنادر شمالی

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، تامین و توسعه کانتینر‌های یخچالی و غیریخچالی، دوسربار کردن کانتینر‌های صادراتی و ترانزیتی و اعمال تخفیف تعرفه‌ای برای کشتی‌های رو-رو را برای توسعه ظرفیت‌های کانتینری بنادر شمالی ضروری دانست.   وی گفت: تامین تجهیزات استراتژیک و غیراستراتژیک مورد نیاز بنادر، تسریع در خروج کالا‌های متروکه و بررسی انتقال و توزیع تجهیزات بین بنادر و پایانه‌های بندری از مهم‌ترین اقدامات سازمان بنادر در حوزه بندری است.     بیشتر بخوانید: قرارداد با اپراتور هندی در جریان است/ جزئیات حمله به ناوگان تجاری ایرانی در دریای سرخ

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی بنادر و دریانوردی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بنادر و دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی سرمایه گذاری بخش خصوصی گذاری بنادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۲۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی/ تایید سلامت خدمه کشتی MCS

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی آخرین وضعیت خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries را اعلام کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، علی‌اکبر مرزبان در مورد آخرین وضعیت خدمه کشتی کانتینری به نام MCS Aries با پرچم کشور پرتغال که 25 فروردین‌ماه 1403 توقیف شد، اظهار کرد: برخلاف ادعای رسانه‌های بیگانه و معاند از جمله رسانه‌های تحت حمایت رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی مبنی بر گروگانگیری خدمه کشتی مذکور که قویا تکذیب می‌شود، تمامی 24 خدمه کشتی مذکور در سلامت کامل به سر می‌برند و جای هیچ‌گونه نگرانی در خصوص سلامت، بهداشت، رفاه و ایمنی این افراد وجود ندارد.

بازگشت به میهن یک خدمه خانم

وی افزود: در ابتدای امر 25 خدمه کشتی MCS Aries با تابعیت کشورهای هند، پاکستان، فیلیپین، 1 نفر روسیه و 1 نفر استونی در کشتی وجود داشت که بلافاصله با هماهنگی دیپلماتیک یکی از این خدمه هندی که خانم بود و فعالیت کارورزی داشت از سایر خدمه جدا شد و به میهن خود بازگشت.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: بلافاصله پس از توقیف کشتی مذکور و ابراز نگرانی سفارتخانه‌های خدمه روی کشتی، تماس‌های لازم از سوی دولت‌های متبوع با دستگاه وزارت امور خارجه ایران انجام شد و با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی مکاتبات لازم انجام تا فعالیت‌ها دنبال شود.

هیچ‌گونه تهدیدی برای خدمه کشتی توقیفی وجود ندارد

مرزبان با اشاره به اینکه طبق اعلام سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت امور خارجه هیچ گونه تهدیدی برای خدمه کشتی توقیف شده وجود نداشته و ندارد، تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از دولت‌های عضو کنوانسیون کار دریایی (MLC 2006 ) و بر اساس اصول حقوق بشری و رویکرد انسانی و دینی خود، تمامی تمهیدات لازم را برای حفظ سلامت، بهداشت، رفاه و ایمنی جان خدمه کشتی مربوطه اندیشیده است و جای هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد و تمامی خدمه آزادانه در کشتی حضور دارند و از تمامی حقوق لازم برخوردار هستند.

برقراری تماس تلفنی، اینترنتی و ملاقات با خدمه کشتی

وی با تاکید بر اینکه صرفا کشتی MCS Aries توقیف شده و خدمه کشتی توقیف نشده‌اند، عنوان کرد: این خدمه آزادانه روی کشتی حضور دارند و از امکانات اینترنتی و تلفنی برای برقراری ارتباط با خانواده‌های خود برخوردارند و تمامی مراتب به سفارتخانه‌های متبوع اطلاع داده شده و در عین حال با هماهنگی صورت گرفته سفرا و نمایندگان سفارتخانه‌های این اتباع، دیدار کرده‌اند و در هر زمان دیگری امکان دیدار مجدد وجود دارد و هیچ گونه مشکلی در این زمینه نیست.

امکان بازگشت به میهن مازاد حداقل خدمه کشتی 

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به نماینده مالک و دولت تحت پرچم کشتی اعلام کرده که با رعایت شرایط ایمنی امکان بازگشت به میهن مازاد حداقل خدمه روی کشتی وجود دارد، اظهار داشت: از نماینده مذکور درخواست شده در صورت تمایل، درخواست رسمی خود را ارائه کنند و پس از آن اقدامات مقتضی انجام خواهد شد.

مرزبان با تاکید بر اینکه خوشبختانه اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت امور خارجه به خانواده و دولت کشورهای متبوع خدمه کشتی، اطمینان داد که جای هیچ‌گونه نگرانی در خصوص تامین امنیت، سلامت و ایمنی خدمه وجود ندارد.

این مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی در پایان خاطر نشان کرد: مسیر ارتباطی از سوی انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران نیز دنبال و مراتب منعکس شده و در حال حاضر فضای بسیار آرامی در کشتی حاکم است و خدمه در سلامت کامل به سر می‌برند و تا زمانی که تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد، شرایط مساعد برای تمامی خدمه روی کشتی، فراهم خواهد بود.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • تمام خدمه کشتی پرتغالی توقیف‌شده در سلامت کامل هستند
  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف‌شده MCS Aries اعلام شد
  • تمام خدمه کشتی پرتقالی توقیف‌شده MCS در سلامت کامل هستند
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی؛ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • خدمه کشتی پرتغالی در سلامت کامل هستند
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی/ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries در سلامت کامل هستند
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده «MCS Aries» در سلامت کامل هستند