Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر ساله در تاریخ ۱۶ اکتبر به مناسبت "روز جهانی غذا" و با هدف افزایش آگاهی عمومی در مورد گرسنگی و عادات غذایی سالم در کشورهای مختلف مراسمی برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، روز جهانی غذا، روز تأسیس سازمان غذا و کشاورزی (فائو) است. همچنین این روز توسط سازمان هایی مانند برنامه جهانی غذا (WFP) و صندوق بین المللی توسعه کشاورزی نیز گرامی داشته می شود اما امسال مراسم و رویدادهای این روز به طور مشترک توسط سازمان هایی مانند سازمان غذا و کشاورزی، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR)، آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد و برنامه جهانی غذا هدایت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر اعلام سازمان ملل متحد، رویدادهای امسال در حدود ۱۵۰ کشور در سراسر جهان با همکاری شرکای متعدد و مشارکت دولت ها برگزار شد.

به گزارش ایندیا تودی، همچنین امسال به مناسبت این رویداد جهانی موضوع "امنیت غذایی امروز، برای سلامت فردا" برای روز جهانی غذا در ۲۰۲۱ تعیین شد.

موضوع امسال بر پایه قدردانی از افرادی است که در ایجاد محیطی پایدار که هیچ کسی گرسنه نماند، مشارکت داشته اند.

همچنین بنابر گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جهانی بهداشت (WHO)، در سال ۲۰۲۰ میلادی در سطح جهان ۱۴۹.۲ میلیون کودک زیر پنج سال دچار اختلال رشد، ۴۵.۴ میلیون کودک لاغر و ضعیف و ۳۸.۹ میلیون کودک نیز دچار اضافه وزن بوده اند.

هرچند تعداد کودکان مبتلا به اختلال رشد در همه مناطق به جز آفریقا در حال کاهش است اما همچنان بیش از نیمی از کودکانی که دچار لاغری هستند در جنوب آسیا زندگی می کنند و قاره آسیا در مجموع محل زندگی بیش از سه چهارم همه کودکانی است که از لاغری شدید رنج می برند.

خبرگزاری دویچه وله نیز در گزارشی جدید به نقل از سازمان "کمک به گرسنگان جهان" در آلمان اعلام کرده است که بر پایه تازه‌ترین "شاخص گرسنگی در جهان" بیش از ۸۰۰ میلیون نفر در دنیا دچار گرسنگی هستند و ۴۱ میلیون نفر در آستانه قحطی قرار دارند.

سازمان "کمک به گرسنگان جهان" در آلمان می‌گوید که هدف جامعه جهانی برای ریشه‌کنی گرسنگی تا ۲۰۳۰ میلادی دست‌یافتنی نیست.

مطابق ارزیابی این سازمان، مبارزه جهانی علیه گرسنگی بسیار کند پیش می‌رود و چشم‌انداز آینده این مبارزه چندان روشن نیست.

ماتیاس موگه، دبیرکل سازمان کمک به گرسنگان جهان نیز پیش از انتشار گزارش "شاخص گرسنگی در جهان" تاکید کرد: ما به طور چشمگیری از مسیر به صفر رساندن گرسنگی تا سال ۲۰۳۰ منحرف شده ایم، زیرا گرسنگی مجددا در حال افزایش است. 

به گفته وی، سیاستمداران جهان باید علیه بحران‌های مرتبط با کمبود مواد غذایی مبارزه کنند. 

در گزارش‌های سال‌های اخیر سازمان کمک به گرسنگان، تغییرات اقلیمی و ادامه درگیری‌ها و مناقشه‌های منطقه‌ای، مهم‌ترین عوامل کندی روند مقابله با این معضل عنوان می‌شد که در دو سال اخیر پاندمی کرونا نیز به آنها افزوده شده است.

بنابر این گزارش، دست‌کم ۴۷ کشور جهان قادر نخواهند بود تا سال ۲۰۳۰ به سطح پائینی از گرسنگی در میان اکثریت جمعیت خود دست پیدا کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گرسنگی سؤتغذیه کمک به گرسنگان روز جهانی غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۲۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلیب سرخ: شرایط انسانی در افغانستان وخیم و نیازمند رویکرد جدیدی است

به گزارش قدس آنلاین، ‌ کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با اشاره به کمبود بودجه برای کمک رسانی به افغانستان گفته است که بیش از ۲۴ میلیون فرد در این کشور به کمک نیاز دارند.

در بخشی از گزارش کمیته بین‌المللی صلیب سرخ آمده است: نیازهای بیش از ۲۴ میلیون نفر بسیار گسترده و به هم پیوسته است. بسیاری از این نیازها به دلیل ترکیبی از تاثیرات طولانی مدت چندین دهه درگیری، تغییرات اقلیمی و بحران عمیق اقتصادی ایجاد شده‌اند. منابع افغانستان گسترده است، اما مهم این است که راه‌حل‌هایی برای ریشه‌کن شدن‌ همه این نیازها اجرا شود.

«معاون» فردی میانسال که در طول شبانه‌روز با چرخ دستی خود در گوشه‌ای از شهر کابل مشغول تامین مخارج خانواده خویش است می‌گوید که تاکنون هیچ کمکی به دستش نرسیده است.

وی به طلوع‌نیوز گفت: وقتی که کمک‌ها می‌رسند، مسوول کوچه مجبور است آن را میان اقوام و همسایه‌های خود تقسیم کند و تا به حال کمکی به دست ما نرسیده است. اما حتی کسانی‌ که امرار معاش می‌کنند نیز ‌این کمک‌ها را دریافت کرده‌اند.

عبدالظهور مدبر کارشناس مسائل اقتصادی می‌گوید: کمک‌های جهانی با توجه به مقیاس و میزان وخامت وضعیت کشور می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد افغانستان ایفا کند.

مسوولان حکومت سرپرست طالبان نیز خواستار کمک‌های سازمان‌های بین المللی برای کاهش فقر در افغانستان شده اند.

عبداللطیف نظری معاون وزارت اقتصاد گفت: درخواست ما از جامعه جهانی و نهادهای کمک‌رسان این است که کمک به مردم افغانستان در ابعاد بشردوستانه و توسعه و زیر ساختی تداوم داشته باشد تا ما فقر را در افغانستان کاهش دهیم.

برنامه جهانی غذا به تازگی گفته است که به دلیل کمبود بودجه، کمک‌های غذایی بشردوستانه‌ای خود را از ماه مه (اردیبهشت-خرداد) کاهش می‌دهد و در ماه ژوئن سال جاری میلادی (خرداد-تیر) کمک‌های غذایی بشردوستانه خود را تنها به ۵۰۰ هزار نفر در افغانستان کاهش می‌دهد و افراد مشمول کسانی‌ خواهند بود که برای زنده ماندن چاره‌ای دیگری جز دریافت این کمک‌ها ندارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • برپایی کنگره حضرت رضا (ع) با شعار عدالت / دنیای امروز به درک عدل و ترسیم الگوی رضوی نیاز دارد
  • روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر + تاریخچه، شعار و پوستر World Red Cross and Red Crescent Da
  • تولیدهندوانه بافلزات سنگین/سلامت محصولات کشاورزی چقدرتضمین می‌شود
  • لزوم پایش سلامت و کیفیت روغن خوراکی از مبدأ ورودی روغن خام
  • پایش کیفیت روغن خوراکی از مزرعه تا سفره
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان با شعار «دهان دریچه سلامت» از امروز
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • صلیب سرخ: شرایط انسانی در افغانستان وخیم و نیازمند رویکرد جدیدی است
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان