Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:06:15 GMT

۲۰۵ فقره پروانه حمل دام در میاندوآب صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۲۷۳۷

۲۰۵ فقره پروانه حمل دام در میاندوآب صادر شد

مهدی فتاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مجوزها برای حمل ۱۸ هزار و ۹۱۴ راس گاو و گوساله از میاندوآب‌ به سایر نقاط کشور صادر شده که این نشان از قطب دامپروری بودن این شهرستان را می‌رساند.

وی با بیان اینکه همچنین در این مدت برای ۱۷۶ هزار و ۵۵۵ راس دام سبک زنده جهت کشتار در سطح کشور از میاندوآب‌ مجوز حمل صادر شده، افزود: علاوه‌بر ارسال دام زنده از این شهرستان، در واحد بسته‌بندی گوشت قرمز میاندوآب‌ یک هزار و ۱۷۳ تن گوشت استحصال و جهت مصرف به شهرهای دیگر کشور ارسال شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همچنین ۳۰۰ تن گوشت مرغ بسته‌بندی شده از واحد بسته‌بندی گوشت مرغ میاندوآب‌ به شهرهای دیگر ارسال شده است، ادامه داد: علاوه بر آن، روزانه بیش از ۱۰ تن نیز در سطح شهرستان گوشت مرغ توزیع می‌شود.

رییس شبکه دامپزشکی میاندوآب‌ اظهار داشت: همچنین امسال یک میلیون و ۵۳۷ هزار قطعه مرغ زنده از ۴۹ واحد مرغداری‌ فعال میاندوآب‌ به کشتارگاه‌های استان جهت مصرف حمل شده‌ که سهم این شهرستان در تامین بخشی از گوشت مرغ استان چشمگیر است.

فتاحی بیان کرد: در مرغداری‌های این شهرستان یک میلیون و ۵۹۸ هزار و ۳۴۰ قطعه جوجه ریزی شده که به تولید ۳۰۰ تن گوشت مرغ منجر شده است.

وی با بیان اینکه همچنین امسال ۲ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۴۸۵ قطعه جوجه یک روزه در واحد جوجه کشی این شهرستان تولید و برای پرورش به مرغداری های سطح استان انتقال داده شده‌است، افزود: در راستای مبارزه با انواع بیماری‌ها در جمعیت طیور شهرستان ۱۹ میلیون و ۵۹۴ هزار دز واکسن استفاده شده است.

وی با بیان اینکه علاوه‌بر ۴۹ واحد مرغداری، یک باب واحد مرغداری تخمگذار با ۶۰ هزار قطعه ظرفیت و یک واحد پرورش بوقلمون سه هزار قطعه‌ای در میاندوآب فعالیت دارد.

 میاندوآب یکی از قطب‌های کشاورزی و دامپروری در آذربایجان غربی است که پنج میدان عرضه دام زنده، یک واحد کشتارگاه صنعتی دام، یک واحد کشتارگاه صنعتی طیور، ۲ واحد کارخانه تولید خوراک دام و طیور، ۲ واحد بسته‌بندی گوشت قرمز و مرغ، ۱۴ واحد جمع‌آوری شیر و بیش از هزار مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل قصابی‌ها و مرغ فروشی ها فعالیت دارد.

میاندوآب‌ با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

برچسب‌ها گوشت قرمز دام و طيور گاو میاندوآب مرغداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گوشت قرمز دام و طيور گاو گوشت قرمز دام و طيور گاو میاندوآب مرغداری بسته بندی گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۲۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقه فوتبال به مناسبت هفته سلامت در امور آب و فاضلاب میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان میاندوآب در حاشیه این مسابقه با تبریک هفته سلامت اظهار داشت: سلامت همکاران و ایجاد نشاط و شادابی بین همکاران از اهمیت خاصی برخوردار است. حسین اصغری افزود: به منظور ترویج سبک زندگی سالم و همچنین ورزش و تحرک در بین همکاران، مسابقه فوتبال به همت واحد ورزش در چمن اختصاصی امور آب و فاضلاب شهرستان میانداب برگزار شد.  این مسابقه با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • عاملین نزاع و درگیری خیابانی در میاندوآب دستگیر شدند
  • برگزاری مسابقه فوتبال به مناسبت هفته سلامت در امور آب و فاضلاب میاندوآب
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد