Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-27@09:19:32 GMT

نماینده مقتول مجلس عوام انگلیس که بود؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۲۸۲۵

نماینده مقتول مجلس عوام انگلیس که بود؟

«دیوید امس» نماینده مجلس انگلیس که روز جمعه به ضرب چاقو به قتل رسید علاوه بر گرایش‌های دست راستی و طرفداری از برگزیت، کسی بود که به دفاع از مکتب گروهک جنایتکار و تروریستی منافقین افتخار می‌کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، هنوز جراحت ناشی از حمله وحشیانه تروریست‌های منافق به بانوی محترم ایرانی که برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران در شعبه اخذ رای بیرمنگهام، مورد ضرب و شتم قرار گرفت التیام نیافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اعضای بی‌وجدان گروهک منافقین خرداد ماه گذشته به او که بنا به مسائل امنیتی نامش فاش نمی‌شود به طرز وحشیانه‌ای حمله و به سر او آسیب می‌زنند. گزارش‌ها حاکیست که این شهروند محترم ایرانی همچنان از سوی منافقین و گروه‌های معاند تهدید می‌شود.

اما فارغ از سکوت محافل حقوق بشری و تعلل نهادهای امنیتی انگلیس برای رسیدگی به این حادثه، امس درست یک روز پس از انتخابات ایران، داغ نه تنها این خانواده که ملت ایران را با دفاع از تروریست‌ها تازه کرد.

او که ریاست مشترک کمیته مورد حمایت گروهک منافقین در انگلیس موسوم به «کمیته آزادی ایران» را برعهده داشت و بارها تحت لوای حمایت از دمکراسی در ایران، از اقدامات جنایتکارانه تروریست‌های منافق حمایت کرده است، جنایت آشکار تروریست‌ها در روز روشن را نادیده گرفت و گفت که مردم ایران در حمایت از منافقین انتخابات ریاست جمهوری را تحریم کردند.

همان زمان سید مهدی حسینی متین کاردار سفارت ایران به کنایه گفت، چطور نماینده پارلمان انگلیس که ارتباطات دیرینه با گروهک تروریستی منافقین داشته و به او پاداش داده‌اند، دم از دمکراسی در ایران می‌زند. وی در توئیتی افزود: او (نماینده پارلمان انگلیس) عمدا ندید که در بیرمنگهام - (اعضای) این سازمانی که او آن را طرفدار دموکراسی می‌نامد، به طرز وحشیانه‌ای خانمی که قصد داشت رای خود را به صندوق اخذ رای در بیرمنگهام بریزد، مورد تعرض قرار داده و زخمی کردند.

امس هرگز حاضر به عذرخواهی از اظهاراتش در دفاع از اقدام تروریستی منافقین در بیرمنگام نشد و تا آخرین لحظه به حمایت از آن‌ها ادامه داد. حالا مرگ او به شیوه‌ای مشابه که به تعبیر پلیس تروریستی قلمداد شده، خبر ساز شده است.

امس دیروز در حین شرکت در جلساتی در حوزه انتخابیه‌اش با چند ضربه چاقو کشته شد. ضارب چند ضربه به امس می‌زند و به گفته شاهدان همانجا منتظر می‌ماند تا پلیس او را دستگیر کند. پلیس می‌گوید "انگیزه‌ قتل به طور بالقوه این قتل را به اسلام‌گرایان افراطی مرتبط می‌کند."

این نهاد امنیتی بعد از دستگیری یک مرد ۲۵ ساله که گفته می‌شود دارای تبار سومالیایی است به دنبال مظنون دیگری نیست. پلیس معتقد است ضارب به تنهایی عمل کرده است اما تحقیقات درباره شرایط منجر به حمله ادامه دارد.

پریتی پتل، وزیر کشور انگلیس در پی این حمله به تمام نیروهای پلیس دستور داد که تدابیر امنیتی برای حفاظت از نمایندگان را بلافاصله بازبینی کنند.خانم پتل گفته است که قتل آقای امس، حمله به خود دموکراسی است.

نگرانی‌ها درباره امنیت جان نمایندگان مجلس انگلیس درحالی از دیروز بالا گرفته، که هنوز داغ حمله خرداد ماه گذشته که می‌توانست یک خانواده را داغ‌دار کند از خاطره‌ها محو نشده است.

امس در طول سه دهه گذشته خود را قهرمان دفاع از دمکراسی برای ایران معرفی کرده و از هیچ تلاش در راستای لاپوشانی از جنایات تروریست‌های منافق فروگذار نبود. او که بارها با سرکرده گروهک منافقین، «مریم رجوی» دیدار و با قرار دادن نام این گروه در فهرست تحریم‌های انگلیس در سال ۲۰۰۷ مخالفت کرده بود، در جلسات مختلف پارلمانی خواستار اتخاذ سیاست‌های سختگیرانه علیه جمهوری اسلامی ایران بود. نامبرده یک ماه پیش در اظهارنظری یکی از افتخارات کاری خود را دفاع از منافقین خوانده بود.

امس یکی از پایه ثابت‌های اجلاس سالانه گروهک منافقین بود و طبق اسناد ثبت شده در تارنمای پارلمان انگلیس تحت عناوین مختلف به صورت مستقیم و غیر مستقیم از منافقین پاداش و دستخوش دریافت می‌کرد.

نامبرده طبق اسناد موجود نزد دفتر منافع اقتصادی اعضای پارلمان انگلیس، در سال ۲۰۱۹ برای سخنرانی در اجلاس گروهک منافقین در آلبانی از فردی به نام «هادی سعیدی» که محل استقرار او بر خلاف رویه‌های مرسوم ثبت نشده، علاوه بر کمک هزینه سفر و اقامت، پاداش دریافت کرده است.

او در سال ۲۰۱۷ نیز برای سخنرانی در اجلاس گروهک منافقین در پاریس، از طریق موسسه‌ای در زوریخ به نام انجمن حقوق بشر و آزادی مبلغی را دریافت کرده است.

واقعیت این است که همکاری دیرینه امس با منافقین آورده مالی کمی برای او نداشت. نامبرده سالانه ارقام هنگفتی را به عناوین مختلف از جمله سخنرانی و تهیه لوایح ضد ایرانی در پارلمان دریافت می‌کرد و حتی برای سخنرانی در اجلاس منافقین به آمریکا هم سفر کرد تا اعلام کند که تغییر حکومت در ایران در دسترس است.

به همین خاطر منافقین با انتشار بیانیه‌ای او را «دوست شجاع» این گروهک منفور، تروریستی و جنایتکار نامیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دیوید امس منافقین پارلمان انگلیس گروهک منافقین تروریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۲۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است

«علی‌اکبر علیزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: از آنجایی که مجلس شورای اسلامی در همه حوزه‌ها مجاز به قانون‌گذاری است و در جمهوری اسلامی ایران جایگاه بالایی دارد، مشارکت بالای مردم در انتخابات باعث تشکیل مجلسی قوی می‌شود.

وی افزود: نباید اینگونه تصور شود که مشارکت مردم در دور دوم انتخابات اهمیتی ندارد؛ مشارکت پُرشور مردم در حوزه‌هایی که به دور دوم کشیده شده است، بسیار اهمیت دارد. نماینده‌ای که با پشتوانه رأی بالا راهی مجلس شود، قطعاً مؤثرتر از نماینده‌ای خواهد بود که پشتوانه رأی بالایی نداشته است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر مشارکت در انتخابات بالا باشد، مجلسی قوی به وجود می‌آید و اگر مجلس قوی و با پشتوانه رأی بالا باشد، دولت‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه در ریلی که مجلس می‌گذارد، حرکت کنند.

علیزاده تصریح کرد: همچنین زمانی که مجلس قوی باشد، قدرت نظارت بالایی خواهد داشت و می‌تواند تخطی از اجرای قوانین را به خوبی شناسایی کرده و به دستگاه‌ها و مسؤولان اجرایی کشور گوشزد کند که در ریل قانون حرکت کنند.

منتخب مردم دامغان در مجلس دوازدهم ادامه داد: هنوز ۴۵ نماینده مجلس دوازدهم مشخص نشده است و از آنجایی که این افراد قطعاً تأثیر زیادی بر مجلس آینده خواهند داشت، بر این اساس نباید کسی تصور کند که دور دوم انتخابات مجلس فاقد اهمیت است.

وی اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار مؤثر است چراکه آیت الله مدرس هم یک نماینده بود و بر این اساس حتی یک نماینده روی مجلس تأثیر دارد و نباید دور دوم انتخابات مجلس کم اهمیت جلوه داده شود؛ برای مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم نیز باید رسانه‌ها به ویژه صداوسیما امکان تبلیغات برابر را برای داوطلبان دور دوم انتخابات فراهم کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید اهمیت دور دوم انتخابات به خوبی برای مردم تبیین شود تا مردم در حوزه‌های انتخابیه‌ای که انتخابات به دور دوم کشیده شده است، حضور پُر شوری پای صندوق‌های رأی داشته باشند. تبیین و آگاهی‌بخشی به مردم، مهم‌ترین کاری است که باید مورد توجه باشد.

علیزاده اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران حضور و مشارکت مردم در عرصه‌هایی مانند انتخابات اهمیت زیادی دارد و امیدواریم مردم مشارکت بالایی در مرحله دوم انتخابات مجلس داشته باشد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

کد خبر 6084386 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین
  • هراس و نگرانی مقامات آلبانی پس از عملیات وعده صادق
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • نوحه‌خوانی مداح مشهور عرب درباره حمله موشکی ایران به اسرائیل!