Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@08:43:16 GMT

سفر وزیر بهداشت به قم

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۳۲۱۹

سفر وزیر بهداشت به قم

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان قم، عین الهی در بدو این سفر با آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله حسینی بوشهری در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان گفت: برای شما آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم بتوانید در عرصه سلامت مردم نقش موثر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد؛ اسلام در رابطه با مقوله سلامت ارزش و بهای بسیاری قائل است و همانطور که بر امر سلامت روح تاکید دارد بر سلامت جسم افراد نیز تاکید بسیاری دارد.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت؛ شرایطی در جهان بخاطر کرونا ایجاد شده که این امر خیلی از معادلات را بهم ریخته؛ آموزش، پژوهش، کسب و کار مردم و سبک زندگی مردم تحت تاثیر قرارگرفته، که این مختص کل جهانیان است.

.ی ضمن قدردانی از تلاش‌های کادر درمان گفت: به سهم خودم از تلاش‌های کادر درمان، پزشکان و پرستاران؛ که خالصانه  و مخلصانه در این راستا تلاش کردند قدردانی می‌کنم و از سوی دیگر به روح پرفتوح شهدای سلامت که جان خود را در این عرصه گذاشتند درود می فرستم .

وی با اشاره به حضور نیروهای جهادی در مراکز درمانی گفت: شاهد بودیم که در رابطه با این بیماری افرادی حتی حاضر نبودند در کنار بیمار خود باشند، اما پزشکان و پرستاران و نیروهای جهادی با تمام وجود و بی ادعا وارد میدان شده و یک صحنه فراموش نشدنی را در تاریخ رقم زدند.

حسینی بوشهری به حضور دولت جدید اشاره کرد و گفت: با آمدن این دولت حرکت‌های بسیار خوبی رقم خورده که دشمنان نیز در این عرصه حتی باور نمی‌کردند.

وی افزود: امیدوارم شما و مجموعه کادر پزشکی بتوانید در این گام موفق باشید و روزی فرابرسد که تمام مراکز علمی فعال‌تر شده و از سوی دیگر در راستای خدمات دهی به مردم گام بردارند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: برگزاری مراسم‌های معنوی و مذهبی وهمچنین دینی می تواند نقش موثری درنشاط معنوی جامعه داشته باشد، که امیدواریم در این زمینه نیز شاهد پویاتر شدن برنامه‌ها و جلسات مذهبی و همچنین سلامت روحی و جسمی مردم باشیم.

وزیر بهداشت در ادامه ضمن حضور در مسجد مقدس جمکران با تولیت این مجلس دیدار و گفتگو کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران در دیدار با وزیر بهداشت گفت: در تمامی ایام شیوع کرونا سعی کردیم تمامی مقررات بهداشتی و پروتکل‌ها در مسجد مقدس جکران رعایت شده و سلامت مردم را مدنظر قرار دهیم.

وی افزود: باز هم، هر نوع کار و همکاری که نیاز باشد حاضریم انجام دهیم و در امر سلامت جامعه بکوشیم.

رحیمیان تصریح کرد: از حرکت جهادی دولت که در امر واکسیناسیون نهایت تلاش را داشتند قدردانی می‌کنم و این اقدام جهادی شما موجب شد تا موضوع واکسیناسیون مردم انجام شود.

تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: پزشکان و پرستاران و کادر درمان در این عرصه اقدامات بسیار ارزشمندی انجام دادند و با تمام وجود در عرصه مقابله با این ویروس وارد شدند که در تاریخ ایثارگری کشور ثبت شد.

سفر وزیر بهداشت به قم بدون اطلاع و دعوت از خبرنگاران انجام شد و تلاش خبرنگاران ایرنا برای پوشش مستقیم این سفر برغم برخی قول های مساعد تا زمان انتشار این خبر به جایی نرسید. /

برچسب‌ها ویروس کرونا حوزه علميه قم وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا حوزه علميه قم ویروس کرونا حوزه علميه قم وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزیر بهداشت مسجد مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۳۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در برخی از حوزه‌های پرستاری پیوست عدالت وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، سکینه سادات پاد، ضمن اظهار امیدواری نسبت به تصویب این لایحه و احقاق حقوق پرستاران، گفت: مأموریت بنده این است که به سراغ طیف‌ها و مشاغل مختلف بروم و نسبت وزارتخانه‌ها و مشاغل با حقوق مردم را بررسی کنم و برای استیفای حقوق مخاطبان وزارتخانه‌ها تلاش کنم.

وی افزود: به همین دلیل در برنامه سفرهای استانی به بیمارستان‌ها نیز مراجعه و وضعیت آن‌ها را بررسی می‌کنم و ارتباطم با پرستاران در این سفرها، من را ترغیب کرد که بررسی بیشتری در خصوص وضعیت پرستاران داشته باشم.

پاد با بیان اینکه پرستاران نقش کلیدی در نظام سلامت دارند، ادامه داد: وسیع‌ترین و پرحجم‌ترین شغل را پرستاران دارند اما احساس می‌شود به نسبت این میزان اثرگذاری زیاد، ناترازی‌هایی وجود دارد. پرستاران حلقه میانی پزشکان با بیمار و بیمار با خانواده‌اش هستند اما این نقش اساسی آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است‌.

دستیار ویژه رئیس جمهور با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر لزوم وجود پیوست عدالت در همه آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، گفت: به نظر می‌رسد در برخی حوزه‌های پرستاری پیوست عدالت وجود ندارد و در جلسه‌ای که با وزیر بهداشت داشتیم به این جمع بندی رسیدیم که باید به سراغ تدوین یک لایحه کامل برای حقوق مادی و معنوی پرستاران برویم که این لایحه تدوین و تقدیم ریاست جمهوری شد.

پاد اضافه کرد: رئیس جمهور بلافاصله دستور دادند که باید تا زمان احقاق حقوق جامعه پرستاری این پیگیری‌ها ادامه یابد. در همین راستا نیز وزیر بهداشت در زمان بسیار کوتاهی دستورات مربوطه را صادر کردند و دکتر عبادی نیز بسیار مسئولانه به پیگیری و همکاری پرداختند.

وی با اشاره به نقش مهم پرستاران در تأمین سلامت مردم، خاطرنشان کرد: شغل پرستاری انسان‌ها را منظم و مسئولیت پذیرتر می‌کند و پرستاران گوهر نظام سلامت، الگوی مهربانی، دلسوزی، ایثارگری و صبوری هستند و به همین دلیل افتخار می‌کنم که بتوانم قدم کوچکی برای استیفای حقوق پرستاران بردارم.

‌پاد با بیان اینکه فقدان توانایی انجام کار تیمی گاهی باعث می‌شود اهداف حاصل نشوند، یادآور شد: کار تیمی پرستاران بسیار ارزشمند است. در تعریفی که سازمان جهانی بهداشت از پرستار دارد او را در عین داشتن شخصیت مستقل، همکار پزشکان نیز معرفی می‌کند. حقوق بسیاری از مردم در پرتوی این که شخصیت مستقل پرستار محقق شود، تأمین می‌شود.

وی افزود: اگر به این نکات توجه نشود تا سال ۲۰۳۵ رقم کمبود پرستار در دنیا به ۹ میلیون نفر می‌رسد و اگر گام‌های خود را سریع‌تر نکنیم با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

دستیار رئیس جمهور در زمینه پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با هشدار نسبت به اینکه تمایل به مهاجرت بین پرستاران قائل توجه است، گفت: برخی پرستاران احساس می‌کنند عدالت در پرداخت در کشورهای دیگر بهتر است و این موضوع منجر به مهاجرت آن‌ها می‌شود. اما وقتی مساله و راهکار مشخص است، باید به حل آن مساله اقدام کرد و لایحه حقوق مادی و معنوی پرستاران نیز در همین راستا کمک کننده خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به مجاهدت‌های پرستاران در ایام همه گیری کرونا بیان کرد: اولین شهدا در همه گیری کرونا از جامعه پرستاری بودند. در این همه گیری بیش از ۳۲۴ شهید پرستار داشته‌ایم و این موضوع ما را مصمم می‌کند که به احقاق حقوق پرستاران توجه بیشتری داشته باشیم.

کد خبر 6094475 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • وزیر بهداشت عنوان کرد؛ پرداخت فوق‌العاده خاص به کارکنان نظام سلامت در سال جاری
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • در برخی از حوزه‌های پرستاری پیوست عدالت وجود ندارد
  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • فوق العاده خاص کارکنان حوزه سلامت به زودی پرداخت می‌شود
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • طنز امروز باید به استاندارد طنز گل‌آقا برسد/ما در جریان کاستی‌های حوزه طنز هستیم و برای جبران آن تلاش می‌کنیم