Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@16:47:25 GMT

درباره روز جهانی غذا چه می‎دانیم؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۳۲۵۷

نگاهی به آمار منتشر شده همزمان با روز جهانی غذا، حقایق شوک برانگیزی را درباره تعداد افرادی که دسترسی مناسب و مداومی به غذا ندارند، بیان می‌کند.

خبرگزاری میزان – روز ۱۶ اکتبر به عنوان روز جهانی غذا نامگذاری شده است؛ ابتکاری از سوی سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل که خواستار آگاهی جهانی و اقدام دسته جمعی برای مبارزه با مسئله گرسنگی در جهان و اطمینان حاصل کردن از رژیم‌های غذایی سالم برای تمان انسان‎هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «هندوستان تایمز»، جشن‌های روز جهانی غذا در سال ۲۰۲۱ از سوی سازمان غذا و کشاورزی (فائو)، کمیسیاریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل، آژانس امور پناهندگان سازمان ملل و برنامه جهانی غذا مدیریت می‌شود.

مراسم‌هایی در ۱۵۰ کشور جهان برنامه ریزی شده و شعار امسال روز جهانی غذا «اقدامات ما آینده ما هستند؛ تولید بهتر تغذیه بهتر، محیط بهتر و زندگی بهتر»، هستند.

روز جهانی غذا در ماه نوامبر سال ۱۹۷۹ از سوی «پال رومانی»، وزیر کشاورزی و غذای مجارستان، تعیین شد؛ این امر به تدریج به راهی برای افزایش آگاهی درباره گرسنگی، سوء تغذیه، پایداری و تولید غذا تبدیل شد.

روز جهانی غذا هر سال به مناسبت سالروز تاسیس فائو در سازمان ملل جشن گرفته می‌شود و هدف این روز مبارزه با گرسنگی جهانی و تلاش برای از بین بردن گرسنگی در سراسر جهان است.

فائو می‌گوید که سیستم‌های غذا و کشاورزی در حال آشکار کردن نابرابری‌ها و بی عدالتی‌های عمیق هستند؛ دست‎کم ۲ میلیارد نفر در جهان به مقدار کافی از غذای سالم و مغذی دسترسی ندارند و ۳ میلیارد نفر نیز نمی‌توانند از رژیم غذایی سالم استفاده کنند و این در حالی است که چاقی در سطح جهان همچنان رو به افزایش است.

در حالی که میلیون‌ها نفر از گرسنگی رنج می‌برند، اما مقادیر زیادی غذا از بین می‌رود؛ غذا یا در هنگام تولید و یا حمل و نقل از بین می‌رود و در سطل زباله خانوارها، خرده فروشان و رستوران‌ها ریخته می‌شود.

علاوه بر این بخش‌های عمده‌ای از نگرانی درباره تولید گاز‌های گلخانه‌ای مانند متان مربوط به ضایعات مواد غذایی است که محل‌های دفن زباله را در سراسر جهان پر کرده است.

فائو می‌گوید که برای رفع این مشکل باید اقدام جمعی صورت بگیرد تا همه افراد در جهان به غذای سالم و مغذی کای دسترسی داشته باشند و کل زنجیره تامین مواد غذایی، پایدارتر، انعطاف پذیرتر و فراگیرتر شود.

بیشتر بخوانید: شبح مرگ بر سر کودکان یمنی چگونه کرونا، گرسنگی در جهان را افزایش داد؟

مقام‎های سازمان ملل می‌گویند که ویروس کووید ۱۹ هدف گذاری‌ها برای پایان دادن به گرسنگی در جهان تا سال ۲۰۳۰ را به چالش کشیده است.

به گفته این مقام سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل، برای از میان بردن این چالش‎ها، رویکردی نظام‌مند برای تولید بیشتر غذا و منافع اجتماعی و اقتصادی و همچنین آسیب‌های کمتر به محیط زیست نیاز است.

آمار‌های منتشر شده نشان می‌دهند که در حال حاضر آسیا با بیش از ۴۸.۸ میلیون فرد گرسنه، بیش از نیمی از گرسنگان جهان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل روز جهانی غذا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گرسنگی تحولات بین الملل روز جهانی غذا غذا و کشاورزی روز جهانی غذا سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۳۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میکس ریکرو ایران به نیمه نهایی کاپ جهان نرسید

تیم میکس ریکرو ایران از صعود به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های کاپ جهانی تیراندازی با کمان باز ماند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، تیم میکس ریکرو کشورمان در دور نخست مسابقات حذفی کاپ جهانی شانگهای با نتیجه 6 بر 2 مقابل تیم هلند به پیروزی رسید و در یک‌هشتم نهایی با نتیجه 5 بر یک از سد فرانسه، تیم دوم مسابقات گذشت.

تیم ایران در یک چهارم نهایی و در تیر طلایی ‌ با نتیجه 5 بر 4 مقابل مکزیک شکست خورد و از صعود به جمع 4 تیم برتر مسابقات بازماند‌.

رکورد میکس ریکرو ایران شکسته شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • راهیابی تیم والیبال دانش‌آموزی به فینال مسابقات جهانی
  • قهرمان دوومیدانی جهان امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • آمریکا عامل قحطی و گرسنگی در افغانستان
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد
  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز
  • حماس حمایت کارگران جهان از مردم غزه را خواستار شد
  • میکس ریکرو ایران به نیمه نهایی کاپ جهان نرسید