Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از تارنمای اینسایدر؛ کاوالیر در پی کشته شدن رونالد گرین به دست ماموران پلیس و تلاش مقام ها برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت، در پی چند ماه تحقیق در این باره، در یک رشته مصاحبه از آن انتقاد کرده بود.

روزنامه واشنگتن پست نوشته که اداره پلیس ایالتی، کاوالیر را به رفتار متناقض و نامنتاسب با نظامی گری متهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مدارکی که کاوالیر در اختیار این روزنامه قرار داده، مقام های پلیس لوئیزیانا چند روز پیش برای برکناری کاوالیر که از هفت سال پیش عضو این سازمان بوده، به اتهام رفتار متناقض با مقام افسری، سخن گفتن علنی در باره این حادثه و نقض سیاست های سازمان پلیس اقدام کرده اند.

بر اساس دادخواستی که خانواده گرین به مقام های قضایی تسلیم کرده اند، مقام های ایالتی ابتدا به این خانواده گفته بودند که گرین در حادثه رانندگی کشته شده که به گفته کاوالیر، پوششی برای پنهان کردن حادثه قتل او بوده است. اما در تصاویر این حادثه که در ماه مه انتشار یافت، ضرب و شتم گرین با دستان بسته توسط نیروهای پلیس، دیده می شود.
کاوالیر چند روز پیش در دادخواستی علیه اداره پلیس، ادعا کرد که از هنگام پیگیری این رخداد، در معرض اذیت و آزار دائم و هدفمند مقام های ارشد قرار گرفته است. او اکنون به علت استفاده از نام مستعار برای انتشار یک کتاب تخیلی در باره مبارزه یک افسر سیاهپوست پلیس با نژادپرستی، از کار، معلق شده است. کاوالیر به واشنگتن پست گفته است که قصد فرجام خواهی از تهدید برکناری و همچنین تعلیق کنونی خود را دارد.  

سخنگوی پلیس ایالتی لوئیزیانا به واشنگتن پست گفته که روند تنبیه اداری انضباطی کاوالیر هنوز نهایی و تاکنون برکنار نشده است.

اکنون در پی انتشار تصاویری در باره رفتار پلیس، تحقیقات فدرال در باره عملکرد پلیس ایالتی لوئیریانا جریان دارد. وزارت دادگستری این تحقیق را به موضوع بررسی جلوگیری سرپرستان و افسران مافوق از اجرای عدالت، گسترش داده است.

برچسب‌ها پلیس امنیت واشنگتن خشونت مسلحانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس امنیت واشنگتن خشونت مسلحانه پلیس امنیت واشنگتن خشونت مسلحانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۳۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لشکرگاه افراسیاب در کدام نقطه تهران بود؟

همشهری آنلاین – حسن حسن‌زاده: روزگاری دولاب نه محله‌ای در شرق تهران، بلکه بزرگ‌ترین آبادی اطراف تهران به شمار می‌رفت. گستره‌ای وسیع که با چهار محله دولاب بالا، دولاب پایین، میان و عسگری شناخته می‌شد و پر بود از اراضی کشاورزی و باغ‌های سرسبز.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

سید تقی هاشمی دولابی، یکی از اهالی قدیمی دولاب، در باره حدود دولاب کهن می‌گوید: «اگر آبادی بزرگ دولاب را با تقسیمات شهری امروزی قیاس کنیم، دولاب تاریخی تمام منطقه ۱۴، بخش‌هایی از مناطق ۱۳ و ۱۵ را دربرمی‌گیرد. اما تا دوران صفویه آبادی بزرگ دولاب روستایی وسیع از توابع ری بود و در همسایگی تهران قرار داشت و از جنوب به ری و از شرق هم به کوه‌های دوشان تپه که کشاورزان قدیمی دولاب به آن کوه‌سپاه می‌گفتند می‌رسید.»

دولاب علاوه بر این که آبادی بزرگی بود در بیخ گوش تهران قدیم، قدمت بسیار داشت تا جایی که به گواه منابع مکتوب این آبادی از تهران نیز قدیمی‌تر است. علیرضا زمانی، تهران‌پژوه، در این‌باره می‌گوید: «رد پای نام دولاب در بسیاری از وقایع تاریخی و منابع مکتوب دیده می‌شود؛ از لشکرگاه افراسیاب در اساطیر باستانی ایران تا حمله محمود غزنوی به ری. با این بیان قدمت زندگی در دولاب از تهران هم بیشتر است و می‌توان گفت که قدمت این آبادی به بیش از هزار سال می‌رسد. گواه این مدعا دانشمندی به نام ابوالبشر دولابی است که هزار و ۲۰۰ سال پیش در دولاب که روستایی در مجاورت ری بود زندگی می‌کرد.»

نام دولاب اگرچه با تاریخ تهران و ری گره خورده، اما در نقاط مختلف کشور نیز نامی آشناست؛ چرا که در شهرهای مختلف ایران از اصفهان تا قشم و کامیاران هم محله‌هایی به همین نام وجود دارد. برای رمزگشایی از این ماجرا باید سراغ ریشه نام دولاب و وجه تسمیه آن برویم. هاشمی در این‌باره می‌گوید: «واژه دولاب از دو واژه «دلو» و «آب» ساخته شده. دلو یعنی سطل بزرگی که در گذشته با چرم دوخته می‌شد و با آن از چاه آب یا خاک می‌کشیدند و دولاب هم به جایی می‌گفتند که با دلو از چاه آن آب بکشند.» زمانی دراین‌باره می‌گوید: «دلوآب یا دولاب به تکنولوژی‌ پیشرفته‌ای در تمدن آبی ایران گفته می‌شد که در دوران هخامنشی به کار می‌رفت و از آن به تکنولوژی پرشین ویل هم یاد شده است. از آنجایی که آبادی دولاب زمین‌های کشاورزی بسیار داشت که برای آبیاری آن لازم بود با چرخی که بالای چاه قرار می‌گرفت از دل چاه آن آب بکشند، این نام روی این آبادی ماند و آبادی‌های بسیاری در نقاط مختلف کشور هم با همین اسم شناخته می‌شود.»

کد خبر 850276 برچسب‌ها تاریخ - باستان‌ شناسی محله هویت شهری همشهری محله تاریخ عمومی ایران

دیگر خبرها

  • راهنمای جامع برندگان لاتاری گرین کارت
  • لشکرگاه افراسیاب در کدام نقطه تهران بود؟
  • ◄ امضاهای برکناری مدیرعامل راه آهن واقعی بود/ افشای شکایت صالحی از مدیرعامل کارزار
  • تایید شد: بارسلونا به دنبال ستاره جنجالی یونایتد
  • روحیه بازیکنان طوری بود که از برکناری خطیر خوشحال بودند
  • رهایی گروگان۶ ساله و دستگیری ۲ آدم ربا با عملیات پلیس هرمزگان
  • هر ۱۰ روز یک پزشک خودکشی می‌کند
  • دستگیری متهم به جعل مهرهای ادارات در مشهد
  • قاتل ۱۰۰ هزار دلاری دستگیر شد
  • کلوپ: صلاح نشان داد می‌تواند چه کار کند