Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@22:13:30 GMT

آنگلا مرکل در استانبول

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۳۹۳۲

آنگلا مرکل در استانبول

به گزارش تابناک به نقل از اسپوتنیک، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که به ترکیه سفر کرده گفت که در دیدارش با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، درباره تمرکز بر پیروی از روش‌های دیپلماتیک و سیاست گذاری در شرق مدیترانه و جزیره قبرس گفت‌وگو کرده است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در کاخ "هوبر" شهر استانبول دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدراعظم آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: گفتگوها با اردوغان بر لزوم ادامه دیپلماسی و سیاست در شرق مدیترانه و جزیره قبرس متمرکز است.

مرکل همچنین گفت که با رئیس جمهور ترکیه درباره وضعیت سوریه و لیبی گفتگو کرده است.

او افزود: ما بر بحران سوریه و نقش موثر ترکیه در پذیرش بسیاری از شهروندان سوری تمرکز کردیم.

 

صدراعظم آلمان گفت: حمایت اتحادیه اروپا از ترکیه در زمینه مهاجران ادامه خواهد داشت. ما می خواهیم از قاچاق انسان جلوگیری کنیم. این یک ضرورت و شرط است که اتحادیه اروپا در این زمینه از ترکیه حمایت کند.

اردوغان گفت: امیدوارم کارهای موفقی که با همکاری مرکل انجام داده‌ایم در دولت جدید نیز به همین شکل ادامه یابد. در دیدارهای امروز با خانم مرکل ، ما به طور مفصل در مورد موضوعات در دستور کار خود به ویژه روابط دوجانبه بحث کردیم.

وی افزود: جامعه ترکیه در آلمان مهمترین جنبه اجتماعی روابط ما را تشکیل می دهد ، این ثروت مشترک ما را تشکیل می دهد. من اطمینان دارم که صدراعظم در آینده نقش مهمی در دوستی ترکیه و آلمان خواهد داشت. متأسفانه نژادپرستی ، اسلام هراسی و بیگانه هراسی همچنان مشکلات اصلی جامعه ترکیه در اروپا است.

اردوغان گفت: اگر دولت های ائتلافی وجود نداشت ، روابط آلمان و ترکیه می توانست به جای دیگری برسد. دولت های ائتلافی همیشه کار را با مشکل مواجه می کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین ولی الله سیف احمد عراقچی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ترکیه ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین ولی الله سیف احمد عراقچی صدراعظم آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۳۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم

وزیر خارجه ترکیه نوشت: مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به اظهارات مقامات اسرائیلی علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: امروز دیگر نقاب از چهره سیاستمداران اسرائیلی که اقدام به گستاخی علیه رهبر کشورمان کرده اند، برداشته است. مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند.

وی در حساب خود در فضای مجازی نوشت: ترکیه در کنار ملت فلسطین قرار دارد و به تلاش برای محاکمه عاملان قتل عام مردم غزه ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: مقامات اسرائیل به زیر پا گذاشتن حقوق بین الملل و ارزش های انسانی ادامه می دهند که این موضوع از سوی افکار عمومی جهانی محکوم می شود.

همچنین فیدان در دیدارش با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی در ریاض عربستان، بر پایان هرچه سریعتر قتل عام در غزه و لزوم فشار بر اسرائیل تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • غیبت ارسلان در استانبول؛ نازاریان کوچک به دنبال سهمیه
  • برگزاری تظاهرات در حمایت از غزه در استانبول
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • رشد 100 درصدی مخارج مسافران تور ترکیه در 2024