Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمود متوسل عصر شنبه در مراسم رونمایی از کتیبه قدرت اسلام که به مناسبت آغاز امامت حضرت مهدی (عج) در مجموعه ایوان انتظار ایستگاه مترو میدان ولیعصر برگزار شد، افزود: خیابان ولیعصر تهران باید در قالب های تصویری، خطاطی و سایر هنرهای سمعی و بصری، میعادگاه عاشقان امام عصر (عج) شود و به عنوان یک الگو به سایر نقاط کشور توسعه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امام زمان (عج) متعلق به کل آحاد مسلمین است، گفت: امام عصر نماد وحدت مسلمین است و نباید اجازه دهیم بین مسلمین تفرقه ایجاد شود.

اسلام برای مدیریت جامعه کامل است

همچنین رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: اسلام بهترین دین برای مدیریت فرد و جامعه است.

حجت الاسلام میثم امرودی  اظهار داشت: دین اسلام دارای کارنامه و برنامه است که وجود حضرت محمد مصطفی (ص) و همچنین وجود احادیث و روایات از امامان که دریایی از معارف است از کارنامه و برنامه های دین مبین اسلام است.

وی با اشاره به رونمایی از این کتیبه نیز گفت: کار بسیار ارزشمندی است و باید ساعت ها به این کتیبه زیبا نگریست.

رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در این کتیبه ۳۵ رویداد مهم از جمله قبل، حین و بعد تولد حضرت مهدی (عج) و همچنین غیبت صغری و کبری و در زمان غیبت و ظهور در قالب پرده خوانی به تصویر کشیده شده است.

وی یادآور شد: از این کتیبه می توان در قالب اجرای پرده خوانی در وصف حضرت موعود به نسل جوان معرفی و آموزش داد.

به گزارش ایرنا، کتیبه هنری «قدرت اسلام» همزمان با نهم ربیع‌الاول سالروز به امامت رسیدن حضرت مهدی(عج) در ایوان انتظار میدان ولی‌عصر(عج) پایتخت رونمایی شد.

این آیین عصر شنبه به همت فرهنگسرای ولا با حضور حجت‌الاسلام محمود متوسل مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، حجت‌الاسلام میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از شخصیت‌های فرهنگی هنری برگزار شد.

کتیبه «قدرت اسلام» اثری هنری است که به زبان آیات قرآن، اشعار و احادیث به معرفی حضرت ولی عصر(عج) و موضوع مهدویت می‌پردازد.

این اثر با ۱۶ موضوع از موضوع‌های مهم مهدوی نگارگری و خطاطی شده است، اشعار ۱۲ شاعر مهدوی، ۱۱۰ لقب از عصر شنبه در مراسم رونمایی از کتیبه قدرت اسلام که به مناسبت آغاز امامت حضرت مهدی (عج) در مجموعه ایوان انتظار ایستگاه مترو میدان ولیعصر (عج) برگزار شد افزود:القاب امام زمان(عج)، ۱۴ آیه از آیات مهدوی و ۴۰ روایت از معصومین(ع) توسط هنرمندان نگارگر در کتیبه «قدرت اسلام» به تصویر کشیده شده است.

همچنین در نگارگری این اثر، میلاد حضرت حجت(عج)، غیبت امام عصر(عج)، نیابت خاصه، القاب نائبان خاص، دو تشرف از تشرفات معتبر، خیمه انتظار، نیابت عامه با استفاده از نماد نجف و شهر مقدس قم، وظایف عصر غیبت، انتظار، رجعت‌کنندگان ظهور، مؤلفه‌های ظهور، خروج سفیانی و خسف بیداء آمده است.

کتیبه «قدرت اسلام» به منظور تبیین معارف مهدوی طراحی و تهیه شده است و مبتنی بر آن امکان برگزاری ۲۵ مجلس نقالی مهدوی توسط کارشناسان آموزش‌دیده فراهم آمده است.

برچسب‌ها امام زمان(عج) شهرداری تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام زمان عج شهرداری تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران امام زمان عج شهرداری تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هنری شهرداری تهران سازمان فرهنگی فرهنگی هنری حجت الاسلام قدرت اسلام حضرت مهدی امام عصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۴۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاهپوشی حرم امام رضا (ع) به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) ششمین امام معصوم شیعیان، بارگاه منور رضوی در سوگ آن امام همام سیاهپوش شد.

به همین مناسبت پرچم گنبد و پوش ضریح به رنگ سیاه درآمده و کتیبه‌های مشکی رنگ حاوی عبارت‌هایی در سوگ شهادت آن حضرت در صحن‌های مختلف حرم نصب شده است.

کتیبه‌های مشکی رنگ با عباراتی مانند یا صادق آل محمد (ص)، در صحن‌های مختلف حرم مطهر رضوی جلوه نمایی می‌کند.

دیگر خبرها

  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • مذاهب اسلامی برای کسب فیض به محضر امام صادق(ع) شرفیاب می شدند/ امام صادق(ع) مورد تأیید تمام مذاهب اسلامی هستند
  • حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند
  • طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود + عکس
  • تهران قدیم | طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود
  • سیاهپوشی حرم امام رضا (ع) به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع)
  • از بقیع صدای گریه می‌آید
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • روایت‌هایی از نخستین شرکت‌های مسافربری | وقتی گاریخانه‌ها به گاراژ تبدیل شدند
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول