Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع ارمنستان از شلیک‌ قوای مرزی جمهوری آذربایجان به منطقه آرارات در خاک ارمنستان و آتش سوزی و وارد آمدن خسارات مادی به اموال مردم خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع ارمنستان روز شنبه از شلیک  نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان مستقر در «نخجوان» به سمت روستای «یراسخ» در منطقه آرارات و پاسگاه‌های ارتش ارمنستان واقع در این منطقه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه «ماسیس پست» به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان،   در نتیجه این تیراندازی‌ها آتش سوزی‌هایی در این منطقه ایجاد شد. خوشبختانه هیچ نظامی ارمنستانی و غیرنظامیان  در جریان این تیراندازی‌ها آسیب ندیدند

«آرمن تاتویان» از مقام‌های حقوق بشر ارمنستان با محکوم کردن این حملات گفت: «بی نظمی نظامیان جمهوری آذربایجان به حدی رسیده است که آنها با تیراندازی عمدی موجب آتش سوزی مناطقی از خاک ارمنستان شدند و کل ذخایر زمستانی شهروندان برای تغذیه دام از بین رفته است. با توجه به اینکه مواضع جمهوری آذربایجان در مجاورت این روستا قرار دارد بدیهی است که اقدامات نظامیان جمهوری اذربایجان به ساکنان روستا آسیب می‌رساند، اموال آن‌ها را از بین می برد و مزاحمت برای آنها ایجاد می‌کند.»

چندی قبل نیز یک مقام ارمنستانی از نقض آتش بس و مرگ یکی از شهروندان خود به دلیل شلیک تک تیراندازان ارتش جمهوری آذربایجان خبر داد. یکی از سخنگویان ارتش ارمنستان گفت که یک غیرنظامی هدف شلیک تک تیراندازهای ارتش جمهوری آذربایجان قرار گرفت.

این مقام نظامی ارتش ارمنستان افزود: «این قضیه با فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه به منظور انجام اقدامات امنیتی بیشتر در مناطق نزدیک خط تماس به منظور جلوگیری از موارد نقض آتش بس از سوی جمهوری آذربایجان به طور مفصل در حال بررسی است.»

رسانه‌های ارمنستانی از مرگ این شهروند ۵۵ ساله در نتیجه تیراندازی قوای جمهوری آذربایجان خبر دادند.

در پاییز سال ۲۰۲۰، وضعیت قره‌باغ با درگیری‌های مسلحانه در این منطقه مورد مناقشه تشدید شد. در تاریخ ۹ نوامبر (۱۹ آبان ۹۹)، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان بیانیه مشترکی درباره آتش‌بس کامل در قره‌باغ امضا کردند.

طبق توافق آتش‌بس ارمنستان و جمهوری آذربایجان، قرار شد ارمنستان اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در «آغ‌دام»، «کلبجر» و «لاچین» را تخلیه کند و همچنین توافق شد که ارتباط بین نخجوان با سایر بخش‌های جمهوری آذربایجان تسهیل شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان جمهوری آذربایجان تیراندازی روستا ارمنستان آرارات وزارت دفاع ارمنستان ارتش ارمنستان الهام علی اف ولادیمیر پوتین نیکل پاشینیان ارتش جمهوری آذربایجان ارتش جمهوری آذربایجان جمهوری آذربایجان آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۴۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو

نیروهای پلیس ارمنستان با ساکنان یک روستای مرزی این کشور درگیر شدند و افراد دیگری از جمله یک نماینده مخالف پارلمان را در بحبوحه اعتراضات جاری علیه برنامه «نیکول پاشینیان» جهت واگذاری چهار منطقه مرزی به جمهوری آذربایجان بازداشت کردند.

به گزارش ایسنا، معترضان خیابان‌ها را در ایروان و بزرگراه‌های اصلی خارج از آن مسدود کردند و این اقدام آن‌ها جهت لغو امتیازات ارضی دولت «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان به جمهوری آذربایجان به عنوان آغاز تعیین مرز انجام شد.

طبق گزارش خبرگزاری تاس، معترضان بعضا از خودروهای سنگین استفاده کردند اما پلیس ارمنستان با استفاده از زور ترافیک را به حالت عادی خود برگرداند.

یک بزرگراه اصلی که به سمت شمال ایروان راه دارد، بعد از ظهر جمعه حدود یک ساعت مسدود شد و در جریان این اعتراضات، ۲ نفر از نمایندگان حزب مخالف به معترضان پیوستند و یکی از آن‌ها به نام «آرتور خاچاطریان» به داخل خودروی پلیس هدایت شد.

این نماینده اپوزیسیون ضمن محکومیت اقدامات پلیس، گفت: «شهروندان از حق قانون اساسی خود استفاده می‌کنند.»

صبح شنبه نیز پلیس راه بسیاری از کامیون‌هایی را که در امتداد همان بزرگراه به سمت ایروان حرکت می‌کردند، متوقف و بازرسی کرد. سخنگوی پلیس گفت که این کار به دلایل امنیتی انجام شده است اما توضیح بیشتری ارائه نداد. پلیس ارمنستان تعداد کل معترضان بازداشت شده روز جمعه را ذکر نکرد.

این درحالی است که خبرگزاری تاس هفته گذشته به نقل از بیانیه وزارت کشور جمهوری آذربایجان گزارش کرد: «تعیین مرز در بخش باغانیس-ووسکپار برای تاریخ ۲۳ آوریل (۴اردیبهشت) برنامه‌ریزی شده است. هم‌چنین به اطلاع می‌رسانیم شایعاتی مبنی بر اینکه بخشی از قلمرو حاکمیت جمهوری ارمنستان به آذربایجان واگذار خواهد شد، صحت ندارد.»

اواخر عصر جمعه، تنش‌ها هم‌چنین در داخل «کِرانت» یکی از چهار روستای استان تاووش شمالی ارمنستان در مجاورت مناطق مرزی که ادعا می‌شود قرار است «به آذربایجان تحویل داده شود»، بالا گرفت.

صدها روستا که سایر ساکنان تاووش و سایر نقاط کشور به آن‌ها ملحق شدند، برای ششمین روز متوالی یک بخش محلی از یک بزرگراه کلیدی را مسدود کردند. برخی از آن‌ها چندین خودروی دولتی را متوقف و توقیف کردند که گمان می‌کردند مقاماتی در حال برنامه‌ریزی برای تحویل زمین بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان