Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی وکیلی عضو فراکسیون امید مجلس دهم و فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره سفرهای استانی و حضور  رئیسی بین اقشار مختلف مردم که از بدو شروع بکار دولت سیزدهم رونق گرفته و تأثیر آن بر بازسازی اعتماد مردم به دولت، اظهار داشت: تردیدی در این نیست که دولت قبل دولتِ بی‌ارتباطی با مردم بوده و ارتباطات دولت فعلی با مردم می‌تواند تأثیر مقطعی مثبت بر ذهنیت آنها داشته باشد، ولی این تأثیرات مقطعی است؛ مردم انتظار اقدامات عینی شامل کاهش نرخ تورم، تقویت پول ملی، کاهش نرخ بیکاری، ایجاد فضای با نشاط کسب و کار در جامعه و تقویت معیشت‌شان را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر این اقدامات از رهگذر این سفرها حاصل بشود، حتما تأثیر مثبت خواهد داشت اما اگر این سفرها انجام بگیرد و این اقدامات رخ ندهد، تبدیل به سفرهای معمولی می‌شود و ارزش آن پایین می‌آید. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: در کنار مزیّت شناختی که آقای رئیس‌جمهور و تیم وی از مسائل مردم بصورت میدانی بدست می‌آورند، یک اشکالی که الان مشاهده می‌شود این است که استانداران به‌عنوان رئیس شورای برنامه‌ریزی باید مقدمات سفر را فراهم آورده، اولویت‌ها را تعیین نمایند تا وقتی سفر انجام می‌شود، معطوف به مطالعات کارشناسیِ پیشینی باشد اما چون استانداران تازه منصوب شده‌اند، از همین جهت احساس می‌شود که ارزش کارشناسی سفر پایین است و یا اینکه دستاورد کارشناسی آن کم است.

وکیلی افزود: به نظر می‌رسد سفرها باید با طمأنینه‌ی بیشتر و با برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام بگیرد، حداقل استاندار سه ماه در استان باشد و مدیرانش مستقر شده باشند و خود او نیز اشراف لازم را بر مسائل استان پیدا کند تا زمینه‌ساز سفر کارشناسی فراهم باشد.

وی در پاسخ سوالی درباره اینکه برخی به این اقدامات دولت و حضور در بین مردم در اقصی نقاط کشور اتهام پوپولیستی بودن را وارد می‌کنند، خاطر نشان کرد: اگر سفرها معطوف به کار کارشناسیِ مطالعات‌شده و با برنامه‌ریزی از پیش باشد، نمی‌توان گفت که سفرهای پوپولیستی است ولی الان اشکال این است که استاندار به‌عنوان رئیس شورای برنامه‌ریزی هنوز در استان مستقر نشده و سفر انجام می‌گیرد که پیشنهاد من این است که سفرها با تأخیر اما انجام بگیرد.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: اینکه بگوییم «رئیس‌جمهور نباید بین مردم برود» از حرف‌های لوکسِ لاکچریِ غیرمردمی است اما وقت رئیس‌جمهور هم بسیار محدود است و اولویت‌های زیادی دارد؛ بنابراین باید برای سفرهای آقای رئیس‌جمهور از پیش مطالعات لازم انجام گرفته و بر اساس اولویت‌های لازم باشد تا اگر سفر معطوف به مصوبه است بار کارشناسی داشته باشد.

۲۳۲۱۹

کد خبر 1564455

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سیدابراهیم رئیسی اصلاح طلبان برنامه ریزی رئیس جمهور اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۴۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد دولت برای افزایش تعطیلی هفته چه روزی است؟

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، بهادری جهرمی گفت: موضوعی که در دستور کار مجلس است لایحه دولت است، دولت با بررسی کارشناسی که انجام داد لایحه ای را سال گذشته تقدیم مجلس کرد.پیشنهاد دولت افزایش تعطیلی های انتهای هفته از یک روز به دو روز بود که در لایحه آمده است و نسبت به روز هم پیشنهاد دولت در لایحه روشن است.

او گفت: نگاه دولت این است که درباره این موضوع تصمیم گیری منعطف تری داشته باشیم و متناسب با اقتضاعات زمانی و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی بتوانیم دست بازتری در انتخاب روز داشته باشیم. پیشنهاد دولت این است که ضمن افزایش تعطیلات هفته به دو روز انتخاب این روزها در اختیار نظرات کارشناسی بخش های مختلف قرار گیرد.

کد خبر 846608 منبع: ایرنا برچسب‌ها تعطیلات سخنگوی دولت خبر ویژه علی بهادری جهرمی

دیگر خبرها

  • دیدار مردم جنوب غرب تهران با رییسی (عکس)
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • تمجید رئیسی از عملکرد دولت
  • تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • حاشیه های پررنگ تر از متن سفر رئیسی به پاکستان؛ از استقبال سرد در فرودگاه تا غیبت آجودان
  • پیشنهاد دولت برای افزایش تعطیلی هفته چه روزی است؟
  • در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران