Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبر وابستگی شرکت هنگ کنگی طرف قرارداد فدراسیون فوتبال به رژیم صهیونیستی اولین بار شنبه هفته گذشته به دست طرفداری رسید اما آن زمان این خبر هیچ مستنداتی نداشت و از شایعه فراتر نمی رفت و طرفداری هم در آستانه بازی حساس تیم ملی با کره جنوبی، ترجیح داد به این گزارش اکتفا کند؛ حقایق تکان دهنده از اصرار به ورود VAR به ایران.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. آن زمان افشاگری را به بعد از بازی تیم ملی موکول کردیم و طی روزهای گذشته نیز تلاش کردیم با واژه هایی چون به ظاهر بلژیکی، شرکت مشکوک و ... از این موضوع عبور کنیم اما حالا که گزارشگر صداوسیما در توییتر به این وابستگی اشاره کرده، اسناد مربوط به این ماجرا برای اولین بار در رسانه طرفداری منتشر می شود...

فدراسیون فوتبال که در فراخوان عمومی اش برای همکاری در پرونده سامانه کمک داور ویدیویی از شرکت های ایرانی نامه و مجوز پدافند غیرعامل را خواسته بود، وقتی به مرحله عقد قرارداد رسید، با شرکتی قرارداد بست که وابستگی های آشکاری به اسراییل دارد و یکی از مدیران موسس آن ساکن این کشور است.

به گزارش طرفداری، شبی که حافظ کاظم زاده در برنامه ورزشگاه به حسین شریفی که اصرار می کرد شرکت هنگ کنگی طرف قرارداد فدراسیون فوتبال را بلژیکی بنامد، گفت: «حالا من به شما می گویم ممکن است این شرکت حتی هنگ کنگی هم نباشد اما من ترجیح می دهم فعلا به این موضوع ورود نکنم چون شاید به صلاح نباشد»، این علامت سئوال برای خیلی ها ایجاد شد که مگر اصلیت این شرکت کجایی است؟ فردای آن روز بابک کاظمی، خبرنگار صدا و سیما توییت کرد؛ «می گویند صاحب امتیاز اصلی شرکتی که فدراسیون فوتبال از آن var گرفته، برای یک رژیم متجاوز و کودک کش است. خوبان عالم نظری ندارند؟ اگر واقعیت داشته باشد که می گویند اسنادش موجود است، واقعا پشت پرده چه خبر است؟» روز گذشته هم برخی مخاطبان طرفداری در کامنت های خود به ماهیت اسراییلی مدیر این شرکت اشاره کردند و چند مخاطب برنامه ورزشگاه نیز با مراجعه به صفحه اینستاگرام این برنامه تلویزیونی مدعی شدند منظور مجری برنامه از حرف هایی که در برنامه زنده زد، همین اصالت صهیونیستی مدیران ارشد شرکت هنگ کنگی Simplylive بود.

شرکت طرف قرارداد فدراسیون با مدیرانی ساکن اسراییل؟

البته پی بردن به هویت این افراد اصلا کار سختی نیست. فدراسیون فوتبال که برای شرکت های ایرانی در فراخوان عمومی سامانه VAR شرط گذاشته بود حتما باید از پدافند غیرعامل مجوز و نامه داشته باشند، به راحتی می توانست از طریق گوگل و شبکه اجتماعی «لینکد این» هویت مدیران شرکتی که قصد همکاری با آن داشت را جستجو کند، شرکتی که گفته می شود یکی از مدیران قبلی آن  که اقدام به ثبت این شرکت در هنگ کنگ کرده، رگ و ریشه اسراییلی دارد.

نتیجه پیگیری های رسانه طرفداری مشخص می کند این که در فضای مجازی شایعه شده مدیرفنی و مدیر اجرایی این شرکت اسراییلی هستند، چندان هم بی ربط نیست. اگرچه بنا به دلایلی نمی توان هویت این افراد را به شکل رسانه ای فاش کرد اما به راحتی می توان از طریق گوگل به این نتیجه رسید که Simplylive شرکتی است که دو مدیر ارشدش که البته در سال های گذشته روی تمام فعالیت های این شرکت اشراف داشتند، ساکن اسراییل هستند و تکنولوژی انتقال تصویرش را هم از یک شرکت اسراییلی می گیرد. البته مدیران اسراییلی که در فضای مجازی از آنها به عنوان همکاران Simplylive نام برده می شود، در حال حاضر مدیرعامل و مدیر اجرایی این شرکت نیستند و گویا تنها یک مدیر فناوری این شرکت ساکن اسراییل است. حتی درباره نماینده این شرکت که به تهران سفر کرد، شائبه هایی مطرح است که طرفداری فعلا از پرداختن به آن خودداری می کند.

مجوز پدافند غیرعامل برای ایرانی ها، آسان گیری برای خارجی ها؟

حالا تصور کنید چنین شرکتی قرار است در ایران تجهیزات سیستم کمک داور ویدیویی را نصب کند و البته از طریق همراه اول به صدا و سیما هم متصل شود. (البته کاری که فدراسیون می خواهد از طریق همراه اول انجام بدهد از طریق یک Lan هم قابل انجام است و کسانی که این موضوع را تخصصی دنبال می کنند از این که فدراسیون چنین تصمیمی گرفت، شگفت زده شده اند). طبق قانون فیفا، صحنه های بازبینی و صحنه های دوربین مداربسته اتاق کنترل Var باید به بیننده تلویزیونی هم نشان داده شود و همین وصل شدن به صدا و سیما موضوع را از بعد ورزشی صرف دور می کند.

اما مگر می شود فدراسیون فوتبال  متوجه هیچ یک از این موارد نشده باشد؟ چگونه می توان پذیرفت فدراسیون برای تشخیص اصالت شرکت های داخل ایران که زیر نظر دستگاه قضایی کشور هستند، از آنها نامه پدافند غیرعامل و سرمایه ثبتی 100 میلیارد ریالی بخواهد اما وقتی سراغ شرکت های خارجی می رود، درباره سرمایه ثبتی آنها و اصالت شان تحقیق نکند؟ پس نابغه هوش مصنوعی و سایر نوابغ دیگر چه می کنند؟ چگونه می توان قرارداد تجهیزات کمک داور ویدیویی را با شرکتی نوشت که سرمایه ثبتی اش یک دلار هنگ کنگ است؟ چگونه می توان کار به این حساسی را به شرکتی سپرد که وابستگی شدید به اسراییل دارد؟ 

ورود به Simplylive از ایران غیرممکن است!

مشخصات شرکت هنگ کنگی را به راحتی می توان از طریق سایت دولتی هنگ کنگ استعلام کرد اما ورود از ایران به سایت هنگ کنگی Simplylive بدون فیلترشکن ممکن نیست. اگر VPN نداشته باشید نمی توانید وارد این سایت شوید و همین باید مسئولان فدراسیون را کنجکاو می کرد که چرا ورود به یک سایت هنگ کنگی برای ایرانی ها ممنوع است؟ 

حتی خبرنگار طرفداری که به اینترنت بدون فیلتر دسترسی دارد هم نتوانست وارد این سایت شود اما بعد از آن که با نصب VPN وارد Simplylive می شوید، از سمت راست می توانید گزینه اول را انتخاب کنید (WHERE TO BUY) و بعد وارد نمایندگی های شرکت و دفاتر فروش آن شوید.

داستان اصالت بلژیکی؛ آدرسی در لیژ!

در بخش اول اعلام شده این شرکت دفتر اصلی اش در هنگ کنگ است و یک آدرس در امریکا و یک آدرس در بلژیک دارد  که در منطقه 4020 لیژ بلژیک واقع شده و جالب اینجاست که فدراسیون فوتبال بر اساس همین آدرس، اصرار می کند بگوید شرکت هنگ کنگی، اصالت بلژیکی دارد! در تمام اساسنامه های شرکت تاکید شده دفتر این شرکت، ثبت رسمی آن و ... در کشور هنگ کنگ است.

دفتر نمایندگی در اسراییل، تجهیز ورزشگاه های سرزمین اشغالی

به جستجو در صفحه اول سایت Simplylive ادامه می دهیم و با نکته های جذاب تری مواجه می شویم؛ در بخش دفاتر فروش و نمایندگی فقط کافی است به اسلاید سوم مراجعه کنید تا نام اسراییل را ببینید. Simplylive در این کشور نمایندگی و دفتر فروش دارد. 

حالا می توانید از طریق ویزیت وارد لینکد این شوید و کارمندان این شرکت هنگ کنگی را بشناسید. این شرکت مطابق نموداری که منتشر کرده یک تکنیسین بلژیکی و یک مدیر اسراییلی دارد. مدیر اسراییلی این شرکت به عنوان مدیر فناوری یا همان مدیر تکنولوژی با Simplylive همکاری می کند. این شخص همان کسی است که استادیوم های سرزمین اشغالی را تجهیز کرده است.

شوخی جذاب یوونتوس!

حسین شریفی در برنامه ورزشگاه ادعا کرده بود این شرکت با یوونتوس همکاری می کند و باشگاه ایتالیایی تجهیزات کمک داور ویدیویی را از این شرکت گرفته اما در هیچ یک از صفحه های سایت Simplylive به همکاری با یوونتوس اشاره نشده است. البته در بخش شرکت های زیرمجموعه، شریک یا شرکت های بالادستی Simplylive نام شرکت یورو مدیا گروپ EMG آمده که این شرکت پیمانکار شبکه نظامی فاکس نیوز است و البته یکی از پیمانکارهای پخش تلویزیونی بازی های یوونتوس هم محسوب می شود اما ربطی به تکنولوژی VAR ندارد چرا که سری آ در این زمینه با شرکت هاک آی همکاری می کند. مگر می شود سری آ تجهیزات کمک داور ویدیویی اش با هاک آی باشد و یوونتوس بگوید من دلم می خواهد با Simplylive همکاری کنیم؟

از مراسم سلطنتی انگلیس تا همکاری با شبکه نظامی امریکایی

اما EMG که شرکت بالا دستی Simplylive است، به اندازه کافی حساسیت برانگیز است. این شرکت خود را پخش کننده مراسم خاندان سلطنتی انگلیس و مجری پخش یورو ویژن معرفی کرده و هر کدام از این نام ها می توانست برای فدراسیون فوتبال حساسیت برانگیز باشد! فدراسیون فوتبال کافی بود فقط کمی بیشتر تحقیق می کرد تا متوجه می شد Simplylive یک شرکت معمولی دارای مجوز var نیست و در واقع این شرکت که زیر مجموعه EMG است کار اصلی اش تجهیزات تلویزیونی است و همین که با شبکه نظامی فاکس نیوز همکاری کرده و با 4 شبکه امریکایی همکاری دارد، باتوجه به بحث تحریم ها، همکاری با آن چندان منطقی نیست.

انتقال تصاویر و کنترل از راه دور با شرکت اسراییلی

وقتی به بلاگ این شرکت مراجعه می کنید، در میان نام شرکت هایی که با Simplylive همکاری دارند، به شرکت ویدو ویشن می رسید که با شرکت اسراییلی ABONAIR شراکت دارد و گویا انتقال تصویر دوربین های Simplylive به شکل بی سیم و کنترل و مدیریت از راه دور تجهیزات این شرکت برعهده همین شریک اسراییلی است. اگر این روایت صحت داشته باشد این دیگر اوج بی دقتی است که ما انتقال تصاویر تلویزیونی را به شرکتی محول کنیم که تکنولوژی این کار را از شرکتی می گیرد که دفترش در اسراییل است! آیا فدراسیون در مورد همکاری Simplylive با شرکت اسراییلی ABONAIR تحقیق کرده است؟

پیشینه خارجی ها مهم نیست؟

شائبه وابستگی به اسراییل در همکاری با همین شرکت خلاصه نمی شود. منابع آگاه می گویند یکی از مدیران ارشد Simplylive در سال های گذشته که سالها یکی از افراد اصلی این شرکت بوده، یک صهیونیست افراطی است که وقتی به صفحه فیس بوک او مراجعه می کنید کنار عکس خود نوشته؛ برای همیشه پای اسراییل ایستاده ام... اما برای شناسایی این مدیر و همچنین مدیرفنی شرکت که ساکن اسراییل است، شما باید در لینکدین (لینکد این) عضو شوید و همچنین یکی از مدیران شرکت را در لیست دوستان خود داشته و یا دسترسی های خاص داشته باشید. البته در صفحه اصلی این شرکت شما با نام مدیران دیگری برخورد می کنید که هیچ ربطی به اسراییل ندارند؛ فرانسوا چارلز، نیکولاس پولینکس و لوک دونییکس مدیران ارشد فعلی این شرکت هستند اما فدراسیون فوتبال که از شرکت های ایرانی خواسته بود اعلام کنند فاقد محکومیت قضایی موثر هستند و سوپیشینه ندارند، چگونه پیشینه این شرکت را مورد بررسی قرار نداد؟ این شرکت در سال 2012 با زبان عبری فعالیت می کرد، زبان عبری زبان کجاست؟

بهتر است خودتان مدارک را مرور کنید، ما هم منتظر توضیح فدراسیون فوتبال می مانیم و نتیجه گیری را به بعد از این توضیحات موکول می کنیم...

مشخصات شرکت از سایت دولتی هنگ کنگ گرفته شده و به راحتی قابل استعلام است

مرحله اول جستجوی نام شرکت هنگ کنگی در سایت دولتی این کشور بود که نتیجه اش را در بالا می بینید.

به دفاتر نمایندگی این شرکت دقت کنید؛ Simplylive در اسراییل نمایندگی دارد

در مرحله دوم، به شرکتی می رسیم که در اسراییل نه تنها نماینده فروش و پخش که دفتر نمایندگی دارد. 

شرکت فراهم کننده تجهیزات Simplylive اسراییلی است و ما قرار است با شرکتی همکاری کنیم که تکنولوژی انتقال تصاویر به شکل بی سیم را از شرکت اسراییلی می گیرد؟

ABONAIR نام همان شرکت اسراییلی است که ویدو ویشن آن را به عنوان شریک خود معرفی کرده و این شرکت تکنولوژی انتقال تصاویر دوربین ها بدون نیاز به سیم را برای شرکت هنگ کنگی فراهم می کند. 

این هم ملیت کارکنان شرکت Simplylive 

کاملا بدون شرح!

در جولای 2012 شرکت Simplylive سایت اصلی اش به زبان عبری که زبان مردم اسراییل است فعال بوده و همین می تواند پرده از حقایق بسیاری بردارد.

نمی دانیم پایان بندی این گزارش چه باید باشد؟ برای سیستم کمک داور ویدیویی آف لاین که روز بازی با کره جنوبی مشخص شد نه فیفا و نه کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ الزامی برای حضور آن نداشتند، این همه شتاب کردیم که حتی بررسی های ساده انجام نشد؟ نمی توانیم قبول کنیم فدراسیون فوتبال این بررسی ها را کرده و سپس اقدام به همکاری با شرکت هنگ کنگی کرده است... آن همه شتاب برای چه بود؟

به گفته فدراسیون فوتبال، حداقل 15 شرکت در دنیا صاحب این تکنولوژی هستند. فدراسیون چرا باید بین این 15 شرکت سراغ مجموعه ای برود که شائبه برانگیز است؟ حالا بماند که فیفا همین شرکت Simplylive را تهدید به کنار گذاشتن از لیست شرکت های دارای مجوز var کرده و مطابق آنچه کارشناسان می گویند تکنولوژی این شرکت هم کامل نیست و باید با نرم افزارهای مختلف، دستگاه خود را وصله پینه کند و به ایران تحویل بدهد.

 

بیشتر بخوانید:

فدراسیون امکان دریافت خسارت از شرکت هنگ کنگی را ندارد؛ توافق چند میلیون دلاری با مسئولیت محدود؟

اسناد باور نکردنی | فدراسیون فوتبال قرارداد VAR را با شرکت یک دلاری بست!

حقایق تازه از فاجعه VAR در ایران؛ شرکت هنگ کنگی فاقد استاندارد فیفا است / سند

فدراسیون فوتبال مرزهای شوخی را جا به جا کرد! | دست و پا زدن در باتلاق VAR

شرکت هنگ کنگی را بلژیکی جا زدند؛ خرید تجهیزات تلویزیونی به جای VAR، پنجاه درصد گران تر از بازار!

مجری تلویزیون: شرکت طرف قرارداد فدراسیون فوتبال، بلژیکی نیست، مشکوک است!

اعتراف فدراسیون فوتبال به دخالت شریک تجاری نایب رییس فدراسیون در قرارداد VAR

حقایق تکان دهنده از اصرار به ورود VAR به ایران

ورود نهادهای نظارتی به قرارداد VAR در فدراسیون فوتبال

اخبار داغ 

رونمایی از همسر زیبای احسان علیخانی ! / خودش در اینستاگرام پست گذاشت! + عکس اسناد باور نکردنی | فدراسیون فوتبال قرارداد VAR را با شرکت یک دلاری بست! کارشناس عربستانی: پیش بینی نتیجه بازی امشب؟ با 5 گل پرسپولیس را می بریم! محمدرضا گرایی: فن های محمدعلی باعث شده فعلا کشتی را از المپیک حذف نکنند! بارسلونا تمایلی برای بازگرداندن دنی آلوز ندارد اتومبیل لوچانو اسپالتی در شهر ناپل به سرقت رفته است

منبع: طرفداری

کلیدواژه: طرف قرارداد فدراسیون فوتبال کمک داور ویدیویی شرکت هنگ کنگی پدافند غیرعامل انتقال تصاویر شرکت اسراییلی یکی از مدیران هنگ کنگ قرارداد VAR

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۵۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلسم صادرات گاز به پاکستان شکسته خواهد شد؟​

تین نیوز

احیای قرارداد صادرات گاز ایران به پاکستان پس از سال ها توقف می تواند یکی از مهمترین دستاوردهای دو کشور در سفر امروز رئیس جمهوری ایران به پاکستان باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری صبح دوشنبه وارد فرودگاه اسلام آباد پایتخت پاکستان شد تا در این سفر با مسئولان کشور پاکستان دیدار و مذاکراتی داشته باشد.

نخست وزیر پاکستان در مصاحبه ای سرمایه گذاری و توسعه همکاری در بخش انرژی را از برنامه های پاکستان برای توسعه همکاری ها با ایران اعلام کرد اما در خصوص جزئیات همکاری در بخش انرژی سخنی به میان نیاورد.

احیای قرارداد صادرات گاز ایران به پاکستان، پس از سال ها توقف می تواند یکی از مهمترین دستاوردهای دو کشور در این سفر باشد. این قرارداد  با نام خط لوله IP در قالب خط لوله صلح بین شرکت ملی صادرات گاز ایران و شرکت ISGS پاکستان در تاریخ 5 ژوئن 2009 (15 خرداد 88) به مدت 25 سال منعقد شده بود و تاریخ آغاز تحویل گاز طبیعی به پاکستان 31 دسامبر 2014 و میزان حجم گاز طبیعی صادراتی 8 میلیارد مترمکعب در سال تعیین شده بود.

اما به دلیل عدم اجرای خط لوله در کشور پاکستان با بهانه تراشی مسئولان وقت این کشور در مواجهه با تحریم های آمریکا، این قرارداد هیچ گاه اجرایی نشد.

احمد امیرآبادی فراهانی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان به اهمیت سفر رئیس جمهوری به پاکستان اشاره و اظهار کرد: تعیین تکلیف خط لوله انتقال گاز به پاکستان در این سفر حائز اهمیت است، زیرا ایران به تعهدهای خود در این زمینه عمل کرده است و خط لوله انتقال گاز تا مرز پاکستان برده شده است.

وی افزود: اگر پاکستان گاز طبیعی را از طریق ایران به مصرف کنندگان کشورش برساند، بی شک رضایتمندی مطلوبی در داخل و به نفع دولت این کشور شکل خواهد گرفت؛ زیرا تأمین گاز آن ها از طریق گاز مایع (ال پی جی) است که بسیار گران تمام می شود و این خط لوله می تواند در اقتصاد، رشد صنعت و آسایش مردم پاکستان مفید واقع شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان تصریح کرد: پیشنهادهایی برای عملیاتی کردن این خط لوله وجود دارد، اما بعضی از کشورهای ثالث خارج از منطقه با ایجاد موانع، دخالت هایی در این زمینه دارند که دولت پاکستان باید بدون توجه به آن ها منافع مشترک دو ملت را مدنظر قرار دهد.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه دولت سیزدهم در توسعه همکاری با همسایگان موفق عمل کرده است، اضافه کرد: یکی از کارهای سازنده دولت در حوزه سیاست خارجی، تقویت همکاری ها با کشورهای همسایه و منطقه ازجمله پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، عراق و... بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • استقلال به لیگ قهرمانان نزدیک شد/ معرفی مالک جدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا
  • بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی تثبیت شدند
  • رضاییان رسما مدیرعامل فولاد خوزستان شد
  • رضاییان: شکایتی از رحمتی دریافت نکردم/ عضو هیات رئیسه هستم، اما قرارداد مالی با فدراسیون ندارم
  • رضاییان به مدیرعاملی باشگاه فولاد خوزستان رسید!
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • سند ۴۲ میلیون مترمربع از زمین‌های شهر جدید امیرکبیر اراک صادر شد
  • حد نگاری اراضی ملی سیرجان
  • طلسم صادرات گاز به پاکستان شکسته خواهد شد؟​