Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدرس حوزه علمیه قم در این آیین در سخنانی گفت: وجود مبارک امام زمان (ع) و دیگر معصومین هدف اصلی آفرینش بوده است و بدون وجود آنان آفرینش ناتمام می ماند و خداوند عالم به واسطه وجود آنان است که به جهان هستی فیض می بخشد.

حجت الاسلام مسعود عالی افزود: اگر معصوم در زمین نباشد زمین با اهلش فرو می‌رود یعنی خدا فیض، حیات و رزق را به عالم نمی‌رساند چون همه طفیلی او هستند که دارند رزق می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به طول عمر امام زمان (عج) ادامه داد: طول عمر مهم نیست چرا که هیچ‌کسی نمی‌تواند دلیل قانع کننده‌ای بیاورد که طول عمر انسان باید ۸۰، ۱۰۰ سال یا بیشتر باشد و اگر انسان بداند چگونه از خودش مراقبت کند طول عمرش اگر ۲ هزار سال هم باشد هیچ دلیلی نداریم که حتما باید تمام شود، چنانکه حضرت نوح تنها ۹۵۰ سال دوران نبوتش بوده‌ است و عمر ایشان را حتی تا ۲ هزار سال هم می‌گویند و امیرالمؤمنین در نهج‌البلاغه می‌فرمایند که شیطان ۶ هزار سال در عالم بالا خداوند را عبادت کرد پس چطور خداوند نمی‌تواند ولی خود را به مدت طولانی نگه دارد.

این کارشناس دینی گفت: امام‌زمان (ع) همیشه در کنار ما، با ما و همراه ما است و شیعه صبح خود را با سلام به او و صدقه دادن برای او شروع می‌کند و در واقع با عهد بستن با او روزش را آغاز می‌کند.

مدیرعامل مجموعه تشکل‌های مهدوی استان خراسان‌ رضوی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این تشکل مردمی از سال ۱۳۹۵ برگزاری چنین برنامه‌ای را به‌ مناسبت سالروز آغاز امامت امام‌زمان(عج) در روز نهم ربیع‌الاول، تحت عنوان "عید بیعت با امام‌ زمان" برنامه‌ریزی‌ کرده است که هرساله با مشارکت شهرداری مشهد، مؤسسه مصاف رضوی، مجتمع فرهنگی امیرالمؤمنین(ع)، سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و همچنین مجموعه تشکل‌های مهدوی استان برپا می شود و طی آن میثاق‌نامه‌ای برای عهد و پیمان بستن با وجود نازنین حضرت مهدی (عج) قرائت می‌ شود.

رضا وارسته با بیان اینکه این برنامه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، افزود: همچنین امشب به شکرانه آغاز امامت امام عصر (ع) مراسم عید بیعت در حرم مطهر رضوی برگزار شده و به این مناسبت کاروان های شادی خودروی نیز از میدان صاحب‌الزمان (عج) مشهد به سمت بلوار وکیل‌آباد به حرکت درخواهند آمد.

این مراسم که با حضور انبوهی از مردم و با برنامه های مختلفی نظیر مداحی و شعرخوانی همراه بود، با برگزاری مسابقه ای حضوری و اهدای ۱۴ جایزه پنج میلیون ریالی پایان یافت.

این مراسم امروز به صورت همزمان در هفت شهر تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، اهواز، بیرجند و کرمان برگزار شد.

برچسب‌ها شهرداری مشهد ماسک مشهد امام زمان(عج) پروتکلهای بهداشتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد ماسک مشهد شهرداری مشهد ماسک مشهد امام زمان عج پروتکلهای بهداشتی امام زمان طول عمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۵۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) به میزبانی معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از آستان‌نیوز،سال گذشته به دستور وزیرامور خارجه و با مسئولیت وزارت امور خارجه، نخستین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع)، با محوریت رفع مسائل زائران بین‌المللی برگزار شد و دوشنبه 4 اردیبهشت ماه دومین نشست آن به میزبانی آستان قدس با حضور حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، علیرضا بیگدلی، معاون وزیر امور خارجه و حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در اتاق جلسات معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این جلسه نسبت به فضای ظرفیت بین‌الملل شهرمشهد مقدس و مزیت‌های نسبی این شهر به عنوان شهر بین‌المللی و همچنین برگزاری نخستین اجلاسیه سفرای کشورهای زائر فرست درمشهد بحث و تبادل نظر شد.

دیپلماسی زیارت، حضور آستان قدس رضوی در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و همچنین  حضور موسسات فرهنگی در نمایشگاه‌های مشهد از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود. 

همچنین از دیگر موضوعاتی که دراین نشست بحث و تبادل نظر شد، در خصوص مردمی‌سازی بحث زیارت در کشورهای هدف بود که چگونه موسسات و تشکل‌های مردمی دراقصی نقاط جهان بویژه کشورهای هدف بتوانند در خصوص گسترش کمی و کیفی زیارت تلاش کنند و بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در خصوص گسترش امر زیارت گام های مثبتی برداریم.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • برگزاری اجتماع مردمی صادقیون
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد