Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@12:56:20 GMT

تصویب ۴ هزار میلیارد طرح کشاورزی در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۵۵۹۳

تصویب ۴ هزار میلیارد طرح کشاورزی در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار حسنی مقدم امروز شنبه در هفتمین جلسه ستاد توسعه سرمایه گذاری گفت: ۲۶ طرح با اعتباری معادل چهار هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی برای هفت هزار نفر در ستاد توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی تصویب شده است.

وی گفت: امورات مربوط به صدور مجوزها و پروانه‌های این تعداد طرح در دست اقدام است و در حال حاضر تعداد ۱۱ طرح با اعتبار هزار و ۵۰۰ تومان و اشتغالزایی برای هزار و ۷۰۰ نفر موفق به اخذ تمامی مجوزها شده و عملیات اجرای این طرح‌ها کلنگ زنی و یا عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: در این جلسه با احداث پروژه بزرگ مقیاس تکمیل زنجیره تولید گوشت ماهیان خاویاری به ظرفیت ۲۰۰ تن خاویار و ۱۰ هزار تن گوشت ماهی خاویاری با حجم سرمایه گذاری هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی هزار و ۳۶۰ نفر در منطقه رنگین کمان شهرستان پلدختر موافقت شد.

حسنی مقدم افزود: در این راستا ادارات کل تابعه و معاونت‌های ستادی سازمان به منظور صدور مجوزهای مربوطه در کوتاه‌ترین ترین زمان ممکن همکاری خواهند کرد.

وی هیئتی متشکل از نمایندگان معاونت بهبود تولیدات دامی، اداره کل دامپزشکی، سازمان نظام دامپزشکی و مدیریت جهاد کشاورزی هر شهرستان را مأمور کرد برای اعلام نظر به منظور احداث واحدهای جدید پرورش مرغ گوشتی و یا توسعه ظرفیت واحدهای مرغداری موجود بررسی لازم را به عمل آورند.

کد خبر 5329172

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی لرستان طرح کشاورزی ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیراز واکسن کرونا کرمانشاه سیدابراهیم رئیسی شیوع کرونا عکس استانها گرگان نیروی انتظامی ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۵۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برای مقابله با آفت و ایجاد شرایط لازم برای رسیدن به تولید بالا در نخلستان‌‌ها ۹ میلیارد ریال اعتبار برای عملیات هرس و تکریب نخل‌ها تخصیص یافته است. - اخبار استانها -

کبری توکلی در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به وضعیت نخلستان‌های استان بوشهر یادآور شد: در زمان حاضر 8 هزار هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر درجه 2 در شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دشتی، بوشهر و جم وجود دارد که به اصلاح بستر باغ و عملیات نوسازی و بهسازی نیاز دارند.

وی با بیان اینکه مدیریت باغات درجه 2 خرما ضعیف است و برخی از نخل‌ها تکریب نشده‌اند گفت: همین امر عاملی برای ایجاد آفت‌ها شده، بنابراین بهبود سازی و بهینه کردن شرایط باغ برای رسیدن به عملکرد بالاتر الزامی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: با همکاری اعتبار استانی به مبلغ 9 میلیارد ریال با مشارکت باغداران برای اجرا عملیات تکریب نیاز به همت بیشتر باغداران برای همکاری با جهاد کشاورزی داریم.

توکلی تغذیه نخیلات، هرس، تکریب، آرایش و تنک کردن نخیلات و پوشش‌دهی خوشه خرما را یکی از برنامه‌های مهم در مدیریت نخل‌ها دانست و تأکید کرد: حمایت از کشاورزان و رفع مسائل و موانع در جهش تولید مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی پایش مستمر ‌بررسی وضعیت آفت قرنطینه‌ای سوسک سر خرطومی حنایی در نخیلات استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: ردیابی و پایش روزانه نخیلات توسط کارشناسان در حال اجراست و آموزش و توصیه‌های لازم به بهره‌برداران ارائه می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از کشاورزان خواست ضمن پایش مداوم درختان نخل و عمل به هشدار‌ها و توصیه‌های کارشناسان این سازمان، در صورت مشاهده علائم خسارت آفت با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به مدیریت اصولی کنترل آفت اقدام کنند.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران