Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) و فدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (کونمبول) با پیشنهاد جنجالی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) برای برگزاری جام جهانی دو ساله مخالف هستند و تصمیم دارند در رای گیری ماه دسامبر به این طرح رای منفی بدهند.

رویترز گزارش داده است، چندین منبع ناشناس ادعا کرده‌اند که نهادهای حاکم بر فوتبال اروپا و آمریکای جنوبی احتمالاً برگزاری دوسالانه جام جهانی را تحریم خواهند کرد و معتقدند که می‌توانند به همراه باشگاه‌ها و لیگ‌ها می‌توانند این طرح را متوقف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این منابع گفت: “با توجه به اینکه باشگاه‌ها، لیگ‌ها، یوفا و کونمبول همه مخالف این امر هستند، بعید است که آن‌ها از تقویم فیفا پیروی کنند. ”

یوفا ۵۵ و کونمبول ۱۰ عضو دارند که مجموعاً ۶۵ عضو از ۲۱۱ عضو فیفا را تشکیل می‌دهند. طرح پیشنهادی جام جهانی دو ساله، باید در رای گیری که قبل از پایان سال با حضور همه اتحادیه‌های عضو برگزار خواهد شد، تصویب شود.

این گزارش ادعا می‌کند که شورای فیفا هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهد تا تصمیم بگیرد که آیا نشست دسامبر به عنوان یک کنگره فوق العاده باشد یا یک اجلاس جهانی. کنفدراسیون فوتبال آفریقا به همراه چندین کشور از آسیا به طور علنی از این طرح حمایت کرده است.

کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب، کنفدراسیون فوتبال آسیا و کنفدراسیون فوتبال اقیانوسیه همگی از آغاز روند مشورت در مورد اصلاحات بزرگ در تقویم فوتبال استقبال کرده‌اند. گفته می‌شود جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا اطمینان دارد که اکثریت اعضا از این طرح حمایت خواهند کرد، اما خودداری یوفا و کونمبول از همکاری می‌تواند مانع بزرگی بر سر راه این طرح باشد، به ویژه این که فینالیست‌های همه ادوار  جام جهانی تا به امروز از این دو قاره بوده‌اند.

پس از پیشنهاد فدراسیون فوتبال عربستان سعودی، مطالعه امکان سنجی در مورد کاهش فاصله بین ادوار جام جهانی از ۴ به ۲ سال در هفتاد و یکمین کنگره فیفا در ماه مه تصویب شد. این موضوع با ۱۶۶ رأی موافق در مقابل ۲۲ رأی مخالف به تصویب رسید. الکساندر چفرین، رئیس اتحادیه اروپا یکی از منتقدان سرسخت این پیشنهاد است.او ادعا کرده است که ارزش جام جهانی از “نادر بودن” آن ناشی می‌شود و گفت: “برگزاری هر دو سال یک بار مشروعیت کمتری را به دنبال خواهد داشت و خود جام جهانی را بی رمق و تضعیف می‌کند. ”

چفرین همچنین در مورد تأثیر منفی جام جهانی دو ساله بر تقویم شلوغ یوفا به شدت نگران است و قبلاً تهدید کرده بود در صورت تصویب این طرح  اروپا آن را تحریم خواهد کرد. دیدیه دشان، سرمربی فرانسه، و اتحادیه‌های فوتبال آلمان و پرتغال به همراه اتحادیه بازیکنان حرفه ای و اتحادیه باشگاه‌های اروپایی نیز مخالف این طرح هستند.

فیفا مدعی شد که نظرسنجی از طرفداران فوتبال نشان می‌دهد که هواداران از جام‌های جهانی ۲ ساله بیشتر حمایت می‌کنند، اگرچه ۴۵ درصد ترجیح داده‌اند گزینه فاصله چهار ساله فعلی، همچنان حفظ شود.

این هفته اینفانتینو ادعاهایی مبنی بر اینکه دو ساله شدن جام‌های جهانی باعث بی ارزش شدن این رویداد می‌شود را رد کرد و آن را با مسابقات سالیانه مانند سوپرجام، ویمبلدون و لیگ قهرمانان اروپا مقایسه کرد.

۲۵۷ ۲۵۱

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: جام جهانی فیفا جام جهانی جیانی اینفانتینو فیفا کنفدراسیون فوتبال جام جهانی دو ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۵۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید فیفا از تیم ملی فوتسال ایران؛ عملکرد حسن زاده و کریمی خیره‌کننده است

تیم ملی فوتسال در نیمه نهایی جام ملت های فوتسال آسیا باید با ازبکستان رو به رو شود.

طرفداری | سایت فیفا با انتشار گزارشی به تمجید از عملکرد شاگردان وحید شمسایی پرداخت.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، پیروزی پرگل تیم ملی فوتسال ایران مقابل قرقیزستان باعث صعود شاگردان وحید شمسایی به نیمه نهایی جام ملت های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا شد تا مجوز صعود به جام جهانی ازبکستان را کسب کند.

سایت فیفا با تمجید از عملکرد این تیم به گل زیبای اصغر حسن زاده از روی نقطه پنالتی پرداخت.

در این گزارش عنوان شده است: "ایران با نتیجه ۶ بر یک جمهوری قرقیزستان را شکست داد و به ازبکستان ۲۰۲۴ رسید و علی اصغر حسن زاده و مهدی کریمی خیره کننده بودند.

ایران برای نهمین دوره متوالی به جام جهانی فوتسال رسید. علی اصغر حسن زاده در پیروزی ۶ بر یک در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا، کاملاً غیرقابل پیش بینی بازی کرد و قرقیزستان را در تمام مدت عذاب داد، گلزنی کرد و دو پاس گل داد. همچنین مهدی کریمی دو گل زد و بهروز عظیمی، سالار آقاپور و سعید احمدعباسی دیگر گل های شاگردان وحید شمسایی را به ثمر رساندند.

حسن زاده در گفتگو با سایت فیفا گفت.

صعود به جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ در ازبکستان اولین هدف ما از شرکت در جام ملت‌های آسیایی فوتسال آسیا بود. اکنون هدف ما در ازبکستان این است که مانند دو جام جهانی قبلی که یک بار سوم شدیم و در جمع هشت تیم برتر قرار گرفتیم بتوانیم بهترین نتیجه تاریخ فوتسال ایران را کسب کنیم و در جام جهانی آینده شگفتی بزرگی باشیم.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه ۱۲ ساله
  • فیفا: کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران قرقیزستان را عذاب داد
  • تمجید فیفا از تیم ملی فوتسال ایران؛ عملکرد حسن زاده و کریمی خیره‌کننده است
  • ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • بورل: ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس