Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه تروریستی داعش در موضع‌گیری مضجک ادعا کرده است: "شیعیان خطرناک هستند. " داعش هشدار داده است که آن‌ها را از بغداد تا افغانستان هدف قرار خواهد داد. جنگجویان گروه تروریستی داعش در تازه‌ترین نشریه هفتگی «النبا» که توسط کانال تلگرام این گروه منتشر می‌شود، تاکید کرده‌اند که اعضای این گروه به مکان‌های نیایش و مرکز‌های شیعیان یورش خواهند کرد و این یورش‌ها نیز ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این نشریه که به‌طور مشخص به شیعیان هزاره‌های افغانستان نیز اشاره شده است، آمده: «شیعیان هزاره افغانستانی متحد ایران هستند و در کنار نیرو‌های ائتلاف به رهبری آمریکا با داعش جنگیده‌اند».

به باور اعضای گروه داعش، آن‌ها نه‌تن‌ها در برابر شیعیان، بلکه در میان گروه‌های سنی هم آن‌ها تنها گروهی هستند که به نسخه واقعی اسلام اعتقاد دارند و باقی مرتد هستند. این نشریه طالبان را نیز به گرفتن تسلیحات نظامی و مالی از آمریکا متهم کرده است.

نشریه این گروه، شیعیان را خطرناک توصیف کرده و هشدار داده است که آن‌ها را از بغداد تا افغانستان هدف قرار خواهد داد.

در تازه‌ترین حمله این گروه به مسجد شیعیان بیش‌تر از ۶۰ تن جان باختند و دست‌کم ۹۰ تن زخمی شدند.

این درحالی است که شورای علمای شیعه افغانستان می‌گوید: اگر چه ما یقین داریم که مراکز استخباراتی جهانی و منطقه‌ای حملات انتحاری به مساجد شیعیان را جهت ایجاد تنش‌های فرقه‌ای و بی‌اساس برای نشان دادن امنیت نسبی در کشور سامان می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه‌ای می‌افزاید:، اما این موضوع از مسؤولیت امارت اسلامی بعنوان دولت حاکم، برای تأمین امنیت هموطنان چیزی را کم نمی‌کند.

شورای علمای شیعه افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به حمله انتحاری به نمازگزاران جمعه در مسجد فاطمیه قندهار گفته است: از مقامات امنیتی امارت اسلامی افغانستان می‌خواهیم که برای تامین امنیت در کشور، مخصوصا مراکز مذهبی وفرهنگی شیعیان تدابیر جدی وعملی را روی دست بگیرند تا بیش ازین هر روز شاهد نا امنی وکشتار مردم بی گناه در کشور نباشیم.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: داعش گروه تروریستی داعش شیعیان مرتد پیروان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۶۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت که حمله روز دوشنبه بر مسجد اهل تشیع در ولسوالی گذره هرات به معنای نیرومند شدن داعش در افغانستان نیست.

سخنگوی طالبان این حمله را یک جنایت خوانده و افزود که تلاش‌ها برای جستجوی عاملان این رویداد ادامه دارند.

مجاهد افزود: «جنایت اخیر داعش در ولایت هرات کدام دست‌آوردی برای آن‌ها نیست و قوت آنان را هم نشان نمی‌دهد. این یک جنایت محض است که انجام شده و در اکثر کشورها ممکن انجام شود. نیروهای امنیتی متوجه پیدا کردن سرنخ این جنایت هستند و عاملان را به جزا خواهد رساندند.»

مسئولیت حمله روز دوشنبه بر مسجد اهل تشیع در ولسوالی گذره هرات را گروه داعش پذیرفت؛ در این حمله تروریستی ۷ نفر جان باختند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • ادعای حامیان رژیم اسرائیل: جورج سوروس پول اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا را می‌دهد!
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند