Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رفیعی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه "۱۶۳ نفر کرمانشاهی در سال گذشته در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت شدند" گفت : با توجه به اینکه گاز مونوکسید کربن گازی بی‌رنگ و بی‌بو است هموطنان باید توجه داشته باشند که به طور حتم از وسایل گرمازای استاندارد استفاده کنند و از محل خروج دود به طور کامل مطمئن شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه لوله‌های دودکش باید بررسی شود گفت : اشتباه رایجی که همیشه وجود دارد این است که لوله دودکش داخل ظرف آبی قرار داده می‌شود در حالی که گاز مونوکسیدکربن به هیچ عنوان در آب حل نمی‌شود.

رفیعی افزود: باید توجه داشت که تمام منافذ در اتاق خواب مسدود نشود و یک منطقه کوچکی برای عبور جریان هوا وجود داشته باشد.

او افزود: افراد چنانچه در اتاق خواب دارای علائمی شدند بهترین کار این است که در مرحله اول وسایل گرمازا خاموش شود، در و پنجره‌ها باز و افراد به فضایی که هوا در جریان است منتقل شوند و نفس عمیق بکشند که گاز مونوکسیدکربنی که وارد خون شده از بدن فرد خارج شود و چنانچه علائم ادامه پیدا کند باید با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی مسمومیت با گاز مسمومیت گاز منوکسید کربن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۶۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت ۵ بوکسور کرمانشاهی به اردوی تیم ملی نونهالان

به  گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، ارشیا شادان پور، رضا شاهرخی، شایان مرادی، ویس یاوری و آرشام حیدری ورزشکاران کرمانشاهی دعوت شده به اردوی آماده سازی تیم ملی نونهالان هستند.
این اردو از ۷ تا ۱۸ اردیبهشت در البرز برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ
  • مزایای کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • دانشمندان تنها در ۱۵۰ دقیقه الماس ساختند
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • دعوت ۵ بوکسور کرمانشاهی به اردوی تیم ملی نونهالان
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد