Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@02:58:07 GMT

آغاز برداشت انار از باغات شهرستان کوار

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۶۳۴۴

آغاز برداشت انار از باغات شهرستان کوار

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول جوکار مدیر جهادکشاورزی شهرستان کوار با بیان اینکه کار برداشت اناردر این شهرستان از اوایل مهرماه شروع و تا اواسط آبانماه ادامه دارد، گفت: سطح زیر کشت باغات انار شهرستان کوار ۱۲۰ هکتار است که پیش بینی می‌شود، میزان ۱۴۰۰ تن محصول انار برداشت و روانه بازار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ارقام انار شهرستان رباب، شیرین و ملس است که عمده آن جهت مصرف تازه خوری روانه بازار و حدود ۱۵ درصد آن به صورت سنتی به رب و ناردان فرآوری می‌شود.

جوکار افزود: باوجود اینکه محصول تولیدی اناراز باغات مثمر شهرستان از کیفیت خوبی برخوردار است، ولی مشکل سرمازدگی چندساله اخیر در باغات جوان باعث رکود توسعه کشت آن در این شهرستان شده است.

او تصریح کرد: عمده مشکل در باغات مثمرکرم گلوگاه انار است که در جهت مبارزه مکانیکی آن علاوه بر جمع آوری میوه‌های آلوده در باغات، مصرف گوگرد و کائولین هم در چندسال اخیر توصیه و ترویج شده است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کوار برداشت انار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۶۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ رحیمی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی کاشت محصولاتی مانند: گوجه، خیار و بامیه اظهار کرد:  با نزدیک شدن به  زمان برداشت صیفی جات در شهرستان مهران کار مقابله غیر شیمایی با آفات این محصولات نیز  از طریق رها سازی زنبور‌های براکون شروع شده است.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • هاشمی: از حرف‌هایم سوء برداشت شد/ با یک فرد مشکل داشتیم
  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • برداشت گل گاوزبان از باغات اشکورات رودسر
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه