Web Analytics Made Easy - Statcounter

درباره شکستی که اتفاقا ارزش های ما را کم کرد.

پسرک از سرما به خود می‌لرزید. دستان سرخش که تازه از شلنگ‌های معلم فارغ شده را به هم می مالید. دیوارهای زمخت و ناهنجار که اگر دفتر و دستک‌ها نمی‌ بود به سختی می‌شد آن را با دیوارهای زندان تفکیک کرد. اما دیگر وقت پایان کلاس است. از قضا مدرسه زنگ هم ندارد. پسرک هر چه که بود و صدالبته هر چه که خواهد ماند را به سمت خانه ترک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلویزیون بنجل سیاه و سفید را روشن می کند؛ مهمان برنامه با صدای کلفت می گوید: " سهم قبولی مدارس عادی در کنکور به سمت صفر شدن است".

مهمان درست می گفت. این ندارها، این کهنه‌پوشان همیشه در لرز سرما، فقط آمده اند که زنده بمانند. نه که نخواهند، نه که دل‌شان تو سری خور بودن و حضیض را بخواهد. نه! می‌خواهند اما نمی‌ توانند. هستند کسانی که این بین‌ها می گویند فسانه ای اما از شما چه پنهان جملگی در خواب می شوند. درست مانند پرسپولیس. تیمی که در عین شایستگی و البته با ایدئولوژی‌ های تعصب و خلاصه از این افسانه‌ سرایی های ما ایرانی ها، توانست تا یک قدمی رستگاری برود. اما برای عروج باید بها را پرداخت. ما نداریم، ما بهای مدرسه ‌های لوکس برای رستگار در آزمون‌ها را نداریم. بهای حضور 100 درصدی تماشاگران‌مان در بازی های خانگی را نداریم. بهای یک تکنولوژی VAR دست و پا شکسته را هم نداریم. ما پرادعاترین ندارهای فوتبال این قاره ایم.

ما باید می باختیم؛ از این که فدراسیون‌مان در آسیا اندازه شورای دانش آموزی مدراس هم نفوذ ندارد. وقتی که تیم‌های ملی این سمت و آن سمت آسیا را برای مقدماتی جام جهانی یکی می‌ کنند، چه لزومی بر تن دادن به بازی های متمرکز است؟ البته که عربستانی‌ ها هنر بازی را بلدند. خیلی خوب برگ میزبانی را مال خود کردند و به ما سیلی زدند. اما فدراسیون به جای تدبیر، طرف دیگر صورتش را که هنوز سرخ نشده بود سمت عربستانی ها گرفت بلکه ضربه قرینه شود. که این اتفاق هم با حضور 101 درصدی هواداران عربستانی اتفاق افتاد. شاید آن یک درصد مازاد برای شما سوال باشد. البته! ما تمام حضورهای صد در صدی‌مان برای مردان بوده است و جفاست که این دو صد با هم مقایسه شوند. پس بخوانید همان 101 درصدی!

ما باید می باختیم؛ عرف آن است کسی که خانه‌اش را می فروشد، چادرنشین نشود. دیگر حداقل از عهده اجاره یک چهاردیواری معقول بتواند بر بیاید. پرسپولیس احمد نوراللهی، شهریار مغانلو و حسین کنعانی زادگان را حراج کرد و با جانشین های بی کیفیت، ارادت هواداران سرخ را به دلال ها نشان داد. تصورش را بکنید، بازی خوانی محشر نوراللهی، قدرت هوایی مغانلو و چابکی کنعانی زادگان در دفاع تا چه حد می توانست عصای دست یحیی باشد.

ما باید می باختیم؛ معجزه اسمش با خودش است. قرار نیست هر سال با تعصب ایرانی، تکنیک ناب وطنی و امثال این مفاهیم کلیشه‌ ای پله پله از برج موفقیت بالا برویم و دست آخر خودمان را از طبقه یکی مانده به آخر پرت کنیم. البته که یحیی و برانکو با فینال آسیا هنر تکرار نشدنی خود را به نمایش گذاشتند، اما قبول کنید که معجزه قرار نیست کاستی ها و نقص های ما را استتار کند. حقا که اگر معجزه یک انسان بود نمی دانستیم چطور می توانیم به چشم هایش نگاه کنیم.

ما باید می باختیم؛ از این که تنها نماینده آسیایی ما بدون حتی یک بازی رسمی به مصاف دانه درشت ترین حریف قاره رفت. الهلال با 6 بازی رسمی و مهم، توانست خودش را پالایش کند. حفره های دفاعی که سرخ ‌ها از تماشای آن برابر استقلال به وجد آمده بودند را بپوشاند. این الهلال دقیقا همان الهلال بود. اما دیگر بی فکر دست به مهره نمی شد.

ما باید می باختیم؛ از این که قهرمان 5 دوره متوالی لیگ حتی آنالیزورش هم بلاتکلیف است. یک روز در اردوی تیم ملی، یک روز در جمع سرخ‌ها. اگر جابجایی و فعل انفعالی بین تیم ملی و پرسپولیس در جریان است، باید کامل انجام بگیرد. یا رومی روم یا زنگی زنگ. حد وسطی نداریم. یک چهارم نهایی آسیاست؛ این یعنی حتی تدارکاتچی تیم نیز باید شب و روزش را وقف تیم کند. گرچه مدیریت الاکلنگی فدراسیون فوتبال و پرسپولیس، با چنین پیش پا افتاده‌هایی هیچ وقت آشنا نمی شوند. انچنان که سیامک نعمتی با سینه ستبر جلوی دوربین و کریم باقری که آن هم محصول مشترک اردوی سرخ ها و تیم ملی است، حامد لک را تهدید می کند. خودتان خوب می دانید؛ این رفتار از روزهای قبل قابل پیش بینی بوده و صد البته قطعاً آن روز کریم باقری در تمرینات حضوری نداشته است.

ما باید می باختیم؛ از این که تیم یحیی 90 دقیقه نتوانست پرس حریف را حتی چند ثانیه بشکند. از این که 90 دقیقه تمام دفاع‌مان را جمع کردیم و هر بار از انتقال توپ به جناحین ما و عرض دادن بازی، گزیده می شدیم. یحیی هنوز هم بهترین گزینه ایرانی برای پرسپولیس است اما تنها پلنی که پرسپولیس برابر الهلال داشت، بی برنامگی و ادای برنامه داشتن بود.

یک سطل زباله گوشه ذهن‌تان همیشه بگذارید. هر چه کلیشه و ایدئولوژی های کهنه را در آن بریزید. اول از همه جملات " چیزی از ارزش های‌مان کم نمی شود"، "سال آینده پرقدرت تر بازمی گردیم"، " به زودی انتقام می گیریم" را جدا کنید و دور بیاندازید که بلای جان این فوتبال است. فوتبالی که تنها دارایی‌‌اش 5 ستاره است که اندازه ستاره‌های اتاق خواب یک کودک نیز ارزش ندارد.

اخبار داغ 

رونمایی از همسر زیبای احسان علیخانی ! / خودش در اینستاگرام پست گذاشت! + عکس اسراییلی ها در شرکت طرف قرارداد فدراسیون فوتبال نقش دارند؟ + اسناد آمار دیدار پرسپولیس - الهلال؛ تیم عربستانی یک سر و گردن بالاتر بود محمدرضا گرایی: فن های محمدعلی باعث شده فعلا کشتی را از المپیک حذف نکنند! مخالفت پاتریس اورا با توپ طلا بردن مسی: او با بارسلونا چه دستاوردی داشت؟ اوله گونار سولسشر کماکان سرمربی منچستریونایتد می ماند

منبع: طرفداری

کلیدواژه: ما باید می باختیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۶۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیری: لیگ هنوز تمام نشده است/ تا روز آخر تلاش می‌کنیم

بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هنوز چیزی تمام نشده است و این اختلاف یک امتیازی چیزی نیست که به خاطرش از الان خودمان را کنار بکشیم. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، وحید امیری پس از تساوی بدون گل پرسپولیس و سپاهان گفت: بعد از اتفاقات هفته گذشته و دیدار با آلومینیوم، همه یکدل شده بودند که سه امتیاز را بگیریم، اما تیم حریف آمده بود که یک بازی فشرده انجام بدهد و بازیکنان تأثیرگذار تحت تأثیر یارگیری شدید قرار داشتند و این مسئله شرایط را سخت کرده بود. هواداران هم سنگ تمام گذاشتند و از آنها تشکر می‌کنم و قول می‌دهم که تا روز آخر تلاش می‌کنیم و بازی به بازی پیش می‌رویم. هنوز چیزی تمام نشده و 15 امتیازی باقی مانده است. این اختلاف یک امتیازی چیزی نیست که به خاطرش از الان خودمان را کنار بکشیم. ما تا روز آخر تلاش می‌کنیم و این قول را به هواداران می‌دهیم که آنها را روسفید کنیم.

وی درباره تیم نساجی، حریف بعدی پرسپولیس و اینکه این تیم باید با استقلال نیز روبه‌رو شود، اظهار داشت: نساجی یک تیم قابل احترام است که همیشه تمام تلاش خود را کرده. بازی هفته آینده برای هر دو تیم جدال مرگ و زندگی است و امیدواریم هر چیزی که خیر و صلاح است، رقم بخورد. مطمئن باشید که فوتبال زیبایی به نمایش می‌گذاریم و امیدوارم تیمی که لایق قهرمانی است، به آن برسد.

امیری در مورد خصوصی شدن پرسپولیس و اینکه گفته می‌شد قرار است به بازیکنان در صورت برتری مقابل سپاهان پاداش صد میلیونی داده شود، خاطر نشان کرد: از این پاداش اطلاع نداشتم. این موضوع نیز یک اتفاق مبارک برای هر دو باشگاه بود و امیدوارم از این دست اتفاقات که هر فصل شاهدش بودیم، خلاص شویم و شاهد اتفاقات بزرگی باشیم و در عرصه‌های بین‌المللی رقابت کنیم.

وی راجع به بازگشت بیرانوند به ترکیب پرسپولیس تصریح کرد: رفیعی در چند بازی گذشته سنگ تمام گذاشت. در گل‌هایی هم که بازی قبلی خورد، مقصر نبود و ما مقصر بودیم. بیرانوند هم نیازی به تعریف ما ندارد. او یک دلگرمی بزرگ است و خدا او را برای پرسپولیس حفظ کند.

امیری درباره کسل‌کننده بودن بازی امروز  اظهار داشت: حساسیت بیش از حد بازی و همچنین شرایط بازی سپاهان و آنالیز آنها، بازی را کسل‌کننده و سخت کرده بود.

وی در مورد علت مصاحبه نکردن بازیکنان پرسپولیس پس از شکست مقابل آلومینیوم گفت: همه بازیکنان از شرمندگی‌شان صحبت نکردند و همه ناراحت بودند. یک بازی خاصی بود و یک درس بزرگی به ما داد. ما پنالتی را باختیم و شاید بد زدیم، اما آلومینیوم در روند بازی هم فوق‌العاده بازی کرد. درس زیادی از این بازی گرفتیم و امیدوارم در آینده از آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • واکنش جدید سپاهان به حواشی بازی پرسپولیس
  • با یک روز استراحت بیشتر فینال را به اسپانیا نمی‌باختیم
  • به‌خاطر آقای نابغه به دورتموند باختیم
  • شکایت پرسپولیس از هوادار سپاهان
  • امیری: پرسپولیس تا آخرین نفس برای قهرمانی می جنگد
  • امیری: اختلاف یک امتیاز چیزی نیست/ سپاهان بازی را کسل‌کننده کرد
  • امیری: لیگ هنوز تمام نشده است/ تا روز آخر تلاش می‌کنیم
  • مورایس: تساوی با پرسپولیس فقط به نفع استقلال بود
  • سوپر پاس گل سامان سوخت! (ویدیو)