Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر خارجه سنگاپور روز شنبه اعلام کرد که محرومیت «مین آنگ هلاینگ» فرمانده شورای نظامی حاکم بر میانمار از شرکت در نشست آتی «آسه آن» یک تصمیم «دشوار اما لازم برای صیانت از اعتبار آسه آن است.

این تصمیم که توسط وزرای خارجه کشورهای عضو آسه آن در نشست اضطراری شامگاه جمعه اتخاذ شد، یک گام متهورانه و غیرمنتظره برای این بلوک اقتصادی بود که به طور سنتی طرفدار خط مشی مشارکت و عدم مداخله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این تصمیم، کشورهای عضو آسه آن از یک نماینده غیرسیاسی در میانمار برای شرکت در نشست منطقه ای ماه آینده دعوت خواهند کرد که این خود به مثابه یک تحقیر غیرمنتظره علیه رهبر نظامی است که هدایت کودتای نظامی ماه فوریه علیه دولت منتخب و غیرنظامی این کشور در میانمار را برعهده داشت.

سخنگوی دولت نظامی میانمار در واکنش به این تصمیم آسه آن، آن را نتیجه مداخله خارجی خوانده و محکوم کرد.

گفتنی است که در جریان سرکوب اعتراضها و اعتصابها علیه شورای نظامی حاکم بر میانمار، بیش از یکهزار تن از شهروندان این کشور آسیایی توسط نیروهای امنیتی این کشور کشته و هزاران تن دیگر دستگیر شدند.

این در حالی است که شورای نظامی حاکم بر میانمار برآوردها از میزان تلفات این درگیریها را اغراق آمیز می خواند!

در همین راستا، رئیس کنونی آسه آن از کشور برونئی اعلام کرد که یک شخصیت غیرسیاسی از میانمار برای نشست ۲۶ تا ۲۸ اکتبر دعوت خواهد شد.

کد خبر 5329256

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه آ سه آن میانمار شورای نظامی میانمار عراق ایالات متحده امریکا افغانستان لبنان روسیه رژیم صهیونیستی طالبان انتخابات عراق ایران فلسطین سوریه فرانسه اتحادیه اروپا ترکیه شورای نظامی آسه آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۶۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم‌گیری درخصوص عرضه پژوپارس در شورای رقابت

به گزارش «تابناک» به نقل از تجارت نیوز، از حدود ۳ ماه پیش حواشی پیرامون تحویل خودروی پژو پارس (موعد زمستان ۱۴۰۱) شکل گرفت و روز به روز هم به این حواشی افزوده می‌شود؛ ماجرا از آنجایی شروع شد که به دلیل عدم انطباق این خودرو با استانداردهای ۸۵ گانه قرار شد که تولید پژو پارس متوقف شود و پس از اعتراضات اعلام شد که صرفاً تا پایان سال ۱۴۰۲ تولید خواهد شد.

با این حال چند روز پیش سخنگوی تعزیرات حکومتی اعلام کرد که بنا به دستور رئیس جمهور مقرر شده تولید این خودرو در سال جاری نیز ادامه یابد. بر همین مبنا هم شرکت ایران خودرو با اعلام قیمت جدید برای پژو پارس، اقدام به ارسال فراخوان به متقاضیان کرد.

ارسال فراخوان با قیمت‌های جدید کافی بود تا متقاضیان با صدای بلندتری اعتراض و مقابل نهادهای ذی نفع از جمله شورای رقابت تجمع کنند.

با توجه به حجم بالای اعتراضات شورای رقابت امروز هشتم اردیبهشت ماه شورای رقابت در ششصد و پنجاه و ششمین جلسه خود به بررسی مسائل پیرامون عرضه پژو پارس می پردازد. در این جلسه نمایندگان وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد و همچنین مدیر عامل ایران خودرو حضور خواهند داشت‌. 

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد
  • مصر: منتظر تصمیم نهایی درباره پیشنهاد آتش‌بس در غزه هستیم/راه‌حل نظامی در رفح مردود است
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • تصمیم‌گیری درخصوص عرضه پژوپارس در شورای رقابت
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • رییس اورژانس کشور وارد یاسوج شد