Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «آلکس ساب» بازرگان کلمبیایی که از سوی مقامات آمریکا به اتهام واهی پولشویی برای دولت ونزوئلا تحت پیگرد قرار داشت، روز شنبه به وقت محلی به دولت ایالات متحده تحویل داده شد.

دولت ونزوئلا در بیانیه ای که روز شنبه منتشر شد، استرداد این بازرگان کلمبیایی به دولت ایالات متحده را «آدم ربایی» خواند و آن را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلکس ساب که گفته می شود نماینده ویژه «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا بود، در ژوئن ۲۰۲۰ و هنگامی که هواپیمایش برای سوختگیری مجدد در فرودگاهی در جمهوری کیپ ورد توقف کرده بود، بازداشت شد.

رادیو ملی جمهوری کیپ ورد خبر استرداد آلکس ساب را روز شنبه اعلام کرد.

دولت کیپ ورد هنوز نسبت به این گزارش واکنشی نشان نداده است و وزارت دادگستری ایالات متحده نیز به درخواستها برای اظهارنظر در این باره واکنشی نشان نداده اند.

گفتنی است، دادگاه قانون اساسی این کشور مجمع الجزایری واقع در اقیانوس اطلس در ماه سپتامبر پس از یک دوران دادرسی طولانی حکم استرداد الکس ساب به ایالات متحده را صادر کرد.

وزارت دادگستری ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ ساب را به ارتباط داشتن با نقشه یک رشوه خواری با هدف بهره برداری از نرخ ارز تحت کنترل دولت ونزوئلا متهم کرد. ایالات متحده همچنین این بازرگان کلمبیایی را به اتهام هدایت یک شبکه فساد که ادعا می شود به الکس ساب و نیکلاس مادورو امکان سوء استفاده از برنامه دولتی سوبسید غذایی را می داد، تحریم کرد.

در مقابل، وکلای مدافع الکس ساب این اتهامات را دارای «انگیزه سیاسی» می دانند. دولت ونزوئلا نیز در بیانیه ای که توسط وزارت ارتباطات و مخابرات این کشور منتشر شد، این استرداد را محکوم کرد.

کد خبر 5329258

منبع: مهر

کلیدواژه: ونزوئلا نیکلاس مادورو استرداد مجرمین ایالات متحده امریکا پولشویی رشوه خواری وزارت دادگستری آمریکا عراق ایالات متحده امریکا افغانستان لبنان روسیه رژیم صهیونیستی طالبان انتخابات عراق ایران فلسطین سوریه فرانسه اتحادیه اروپا ترکیه دولت ونزوئلا ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۶۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است

علی باقری معاون سیاسی ورارت امور خارجه که برای شرکت در نشست معاونان و نمایندگان ویژه کشور‌های بریکس به مسکو سفر کرد، در حاشیه این نشست، با چانگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین دیدار و گفتگو کرد.

باقری در این دیدار گفت: بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش آفرینی‌ها در صحنه و تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چند‌جانبه‌گرایی است.

طرف چینی در این دیدار ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، گفت: از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می‌کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می‌دانیم. 

این مقام ارشد چین افزود: چین بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است. در ادامه طرفین به بحث و بررسی درباره موضوعات مورد علاقه پرداختند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!
  • افغانستان ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»