Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@22:59:13 GMT

رونق بورس کالا در هفته سوم مهرماه + جزییات

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۷۰۳۲

رونق بورس کالا در هفته سوم مهرماه + جزییات

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  کالاخبر، در این بین، حجم معاملات سیمان، فولاد و سنگ‌آهن در تالار محصولات صنعتی و معدنی و وکیوم‌باتوم، قیر و مواد پلیمری در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی قابل‌توجه بود. طی هفته اخیر، در تالار محصولات صنعتی و معدنی یک‌میلیون و ۳۲۳هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۵۷هزار میلیارد ریال معامله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تالار ۹۸۰هزار و ۵۲۰تن سیمان، ۱۸۴هزار و ۸۰۷تن فولاد، ۱۳۵هزار تن سنگ‌آهن، ۱۱هزار و ۳۲۵تن مس، ۶هزار و ۷۲۵تن آلومینیوم، ۴هزار و ۵۰تن روی، ۲هزار و ۵۰۰تن آهن‌اسفنجی، ۲هزار تن کک، ۱۵تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۲۰کیلوگرم شمش طلا مورد دادوستد قرار گرفت.

در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ۴۸۴هزار و ۱۳۲تن انواع کالا به ارزش ۶۲هزار میلیارد ریال به فروش رسید.

 

پربیننده ترین ارزش سهام عدالت من (۲۴ مهرماه) عشقی برنامه‌ های کلان بازار سرمایه را اعلام کرد + جزییات نمای بورس امروز در پایان نیمه اول معاملات / صعود۳۶هزار واحدی شاخص کل بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس(۲۴مهر) / بازگشت حقیقی‌ها به معاملات، همزمان با سبزپوشی بازار نمای پایانی بورس(۲۴مهر۱۴۰۰) / شاخص کل با رشد ۴۰هزار واحدی معاملات را به پایان برد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۷۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری و در راستای برنامه وزارت نیرو برای اصلاح نظام مالی صنعت برق، شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور موظف شدند بخشی از انرژی برق مورد نیاز خود را از طریق بورس انرژی تهیه کنند.

بر اساس آخرین آمار و ارقام مرتبط با معاملات شرکت‌های توزیع برق در بورس انرژی، در هفته نخست شروع معاملات برق در این بازار تعداد ۱۷۹ معامله صورت گرفت که ارزش این معاملات ۱,۲۱۱ میلیارد ریال بود. در این هفته که حجم معاملات روزانه برق به یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۲۵۸ مگاوات ساعت رسید، همچنین پایین‌ترین قیمت بازار ۸۵۰ ریال و بالاترین قیمت نیز ۱,۲۰۰ ریال بود.

در معاملات هفته نخست ۳۲ شرکت توزیع برق در معاملات اقدام به خرید برق کردند و در مقابل ۱۰ نیروگاه خصوصی و ۱۸ نیروگاه دولتی نیز اقدام به فروش برق کردند که سهم نیروگاه‌های دولتی ۵۴ درصد و سهم نیروگاه‌های بخش خصوصی نیز ۴۶ درصد بود.

با تزریق ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت هفتگی به حساب وکالتی شرکت‌های توزیع، امکان معاملات به صورت مستمر با هدف اصلاح جریان مالی و ایجاد شفافیت قیمتی و کاهش نقش دولت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6089877 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار