Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی دوستی شنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی هرمزگان اظهار داشت: رفع این چالش‌ها در برنامه ریزی صحیح‌تر و شناخت بهتر از شرایط کمک می‌کند که بایستی نشستی برای این موضوع برگزار شود.

وی ادامه داد: این امر برای ترسیم بهتر مسیر جهت رسیدن به اهداف تعیین شده در حوزه اقتصادی که دولت برای هرمزگان تعیین کرده اثر گذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بهره‌وری برای دست یابی به اهداف اقتصادی به ویژه در زمینه تولید ناخالص داخلی هرمزگان مورد توجه قرار گیرد و اقدام این استان در تعیین سهم بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات در تولید ناخالص داخلی شهرستان‌ها قابل تقدیر است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان هم گفت: براساس بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی هشت درصدی برای کشور پیش‌بینی شده است و این رشد اقتصادی بین استان‌های کشور تقسیم‌بندی شده است.

صالح دریانورد ادامه داد: سهم هرمزگان در این زمینه هفت و ۲ دهم درصد در سال جاری است که بین بخش‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات تقسیم شده و از استان خواسته شده این سهم را شهرستانی هم توزیع کند.

وی اضافه کرد: تولید ناخالص داخلی هرمزگان متناسب با جایگاه اقتصادی آن نبوده که بخشی از آن به کمبودهای اطلاعاتی مرتبط است و بخشی مربوط به برآورد رشد اقتصادی بود که قرار شد ارزیابی دقیق‌تری انجام شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: هرمزگان در زمینه افزایش درآمدها در ۶ ماه گذشته کامیاب بوده است، درآمد پیش بینی شده سال جاری برای این استان هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که در ۶ ماه گذشته ۱۳۸ درصد نسبت به تکلیفی ۶ ماهه عمل‌کرد داشته‌ است و بدین ترتیب ۳۸ درصد نسبت به ۶ ماهه رشد درآمدها رخ داده است.

وی ابراز کرد: وزن درآمدهای مالیاتی از سایر درآمدها بیشتر است و بخشی از درآمدها توسط گمرک، استاندارد، نیرو انتظامی و سایر نهادها بدست آمده است که بیشترین رشد وصول درآمد مصوب مربوط به اداره امور مالیاتی با ۱۴۱ درصد نسبت به درآمد مصوب ۶ ماهه است.

دریانورد گفت: این درآمد به استان توانایی چانه زنی در مرکز برای دریافت مازاد درآمد می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا بیان کرد: براساس برآورد مرکز آمار ایران تولید ناخالص هرمزگان در سال جاری باید ۱۶۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان باشد که بخشی از این تولید ناخالص داخلی بایستی توسط بخش خدمات، صنعت و کشاورزی حاصل شود.

برچسب‌ها تولید ناخالص ملی استانداری هرمزگان هرمزگان بندرعباس خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تولید ناخالص ملی استانداری هرمزگان هرمزگان تولید ناخالص ملی استانداری هرمزگان هرمزگان بندرعباس خلیج فارس تولید ناخالص داخلی برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۷۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد

استاندار هرمزگان در جلسه شورای مسکن طی بررسی روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان،گفت: پرداخت تسهیلات بانکی با مدل مشارکت چالش جدی پروژه خوابگاه‌های متأهلی استان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، نشست شورای مسکن استان هرمزگان عصر یکشنبه نهم اردیبهشت ماه به ریاست استاندار هرمزگان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و حضور ویدئوکنفرانسی فرمانداران برگزار شد.

مهدی دوستی در روند بررسی مصوبات جلسه پیشین همچنان بررسی روند تأمین زمین در روستاهای فاقد اراضی مناسب را در صدر قرارداد و گفت: از51 روستای تکلیف شده به فرمانداران برای تأمین نیاز اراضی روستاها و آغاز فرایند الحاق، 19 روستا انجام شده و هنوز 31 روستای بلاتکلیف در استان داریم که باید فرمانداران با نظر مردم محلی نسبت به حل این مشکل اقدام کنند.

وی در بررسی روند احداث خوابگاه‌های دانشجویی استان تاکید داشت: استفاده از متراژهای ترکیبی 30 متری تا 55 متری متناسب برای دانشجویان مجرد، متأهل و متأهل دارای فرزند الگوی مناسبی است اما چالش جدی پروژه‌ها تعریف تسهیلات در مدل مشارکتی یعنی تسویه بعد از اتمام مرحله سفتکاری است که باید در سطح وزارت علوم حل شود.

استاندار هرمزگان همچنین آخرین فرصت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر بندرعباس، رودان و میناب را دهه‌ فجر 404 اعلام کرد و افزود: در پروژه‌های مسکن ملی بویژه در بستک، رودان و پیامبراعظم نیز که تا شهریور وارد مرحله نازک کاری می‌شوند مردم می توانند نسبت به خرید انشعاب برق اقدام کنند.

استاندار هرمزگان، پیشرفت امور زیربنایی با اولویت آب و برق را ضروری دانست و عنوان داشت:لازم است همزمان در جدول گزارشات پیشرفت پروژه‌ها به تفکیک شهرستان‌ها و براساس زمانبندی، این گزارش مهم نیز گنجانده و ارائه شود.

 انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • فرانسه جایگاه خود را بین ۱۰ اقتصاد برتر از دست می‌دهد
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست
  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد