Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا،کارکنانی که تاکنون در برابر ویروس کرونا واکسینه نشده‌اند، از حضورشان در دستگاه‌های اجرایی جلوگیری خواهد شد و برای حضور در محل کار باید تست منفی pcr را که با هزینه خودشان انجام شده ارائه دهند و از سویی این عدم حضور نیز غیبت محسوب خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا – به نقل استانداری حسین مدرس خیابانی شامگاه شنبه در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و ارتباط ویدئو کنفرانسی فرمانداران برگزار شد؛ افزود: برای پوشش صددرصدی واکسیناسیون جدای از مبحث سنی باید در حوزه قشری کار کنیم و برای هر قشر ضوابط اجرایی متناسب برای انجام واکسیناسیون ارائه شود.

استاندار گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و مصوبه استانی؛ در حوزه دستگاه های اجرایی ورود کارکنان و همچنین ارباب رجوع بدون ماسک و عدم واکسیناسیون ممنوع است.

وی افزود: ورود این افراد با ارائه تست منفی pcr میسر خواهد بود و از سویی این عدم حضور نیز به منزله غیبت محسوب خواهد شد.

وی گفت:طرح ویژه نظارتی برای کنترل  واکسیناسیون اصناف پرتردد مانند نانوایی ها و سوپرمارکت ها با حضور نماینده بهداشت و درمان اجرایی شود.

استاندار بار دیگر بر راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون ویژه دانش آموزی در سطح استان تاکید کرد و گفت: ایجاد مراکز واکسیناسیون ویژه دانش آموزی در مدارس موجب ترغیب و تشویق دانش‌آموزان به واکسیناسیون و ایجاد فضای رقابتی بین دانش‌آموزان برای انجام واکسیناسیون می گردد و قطعاً اشتیاق دانش آموزان برای واکسیناسیون در مدارس بیشتر از حضور در سایر مراکز بهداشتی خواهد بود.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون دانش آموزان عامل محرکی برای اولیائی است که در مقابل واکسیناسیون مقاومت می‌کنند، افزود: فرمانداران توجه داشته باشند که در هر شهرستان حداقل  دو مرکز واکسیناسیون دانش آموزی راه اندازی شود.

وی در خصوص میزان پوشش واکسیناسیون دانش آموزی گفت: درصد پوشش واکسیناسیون دانش آموزان در زاهدان با وجود اینکه مرکز استان است و به زنجیره سرد واکسن متصل است تاکنون بیشتر ۲۸ درصد است که رقم بسیار پایینی است و این رقم در زابل ۵۸ درصد و ایرانشهر با ۶۰ درصد بالاترین پوشش واکسیناسیون دانش آموزی را دارد.

مدرس خیابانی تاکید کرد: واکسیناسیون دانش آموزان تا هفته آینده به پوشش بالای ۸۰ درصد برسد.

وی گفت:میزان واکسیناسیون در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در دوز اول ۵۰ درصد، دانشگاه زابل ۵۹ درصد و دانشگاه ایرانشهر با ۶۱ درصد بالاترین پوشش را دارد.

استاندار گفت: تلاش‌های زیادی در فضای مجازی برای ایجاد مقاومت در مردم در برابر واکسیناسیون وجود دارد لذا شبهه زدایی توسط متولیان امر انجام شود و مستندات علمی و درست به صورت پرتکرار و آموزش و اقناع سازی مردم توسط دانشگاه‌علوم‌پزشکی، فرهنگ و ارشاد و صدا و سیما انجام شود.

مدرس خیابانی تصریح کرد:واکسیناسیون نیروهای مسلح و خانواده‌هایشان به صورت ۱۰۰درصدی انجام شده که این دستاورد به عنوان یک نقطه قوت باید اطلاع‌رسانی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس سيستان و بلوچستان واکسیناسیون دانش دانش آموزان دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۷۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان

رئیس کمیته امداد شهرستان سراوان گفت: سال گذشته بیش از ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی برای دانش آموزان زیر پوشش کمیته امداد سراوان پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره)، شهرام رئیسی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی برای دانش آموزان زیر پوشش کمیته امداد سراوان پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد شهرستان سراوان افزود: در حال حاضر ۶ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان هستند که از این تعداد، پنج هزار و ۸۰۰ نفر دانش‌آموز و ۵۰۰ نفر نیز دانشجو هستند.

وی با بیان اینکه این قشر سالانه از خدمات و مستمری کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند، افزود: از جمله خدمات امداد ویژه این قشر می‌توان به پرداخت کمک هزینه تحصیلی، توانمندسازی، مشاوره تحصیلی و دوره‌های آموزش تست‌زنی و آمادگی برای کنکور ویژه دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد اشاره کرد.

رئیسی با بیان اینکه ۱۴۰ نفر حامی معلم، حمایت از کودکان نیازمند شهرستان سراوان را برعهده دارند، ابراز کرد: تجلیل از معلمانی که حامی ایتام هستند در روز معلم، یکی از برنامه‌های کمیته امداد شهرستان سراوان خواهد بود.

کد خبر 749443

دیگر خبرها

  • تصاویری از مهمانان خاص و پوشش متفاوت‌شان در حرم امام خمینی
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • معلمان اگر در کارشان غفلت کنند سرنوشت یک جامعه به خطر می‌افتد
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • مهمترین اخبار ۱۱ اردیبهشت/افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند