Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@15:05:18 GMT

داستان ادامه‌دار نبود کیفیت آب در کردستان

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۷۲۸۹

داستان ادامه‌دار نبود کیفیت آب در کردستان

ایسنا/کردستان چندسالی است کە بە دلیل پایین بودن کیفیت آب شرب سالم در سنندج، مردم برای یافتن آب آشامیدنی سالم بە چشمەهای واقع در دامن کوە‌های سنندج روی آوردەاند.

بحث نبود کیفیت آب شرب سنندج، موضوع تازەای نیست و چندسالی است کە شهروندان سنندجی از کیفیت آب شرب سنندج ناراضی هستند.

اگرچه چندسالی است کە آب شرب سنندج فاقد کیفیت مطلوب و طعم و مزەای نامطلوب است، اما دو سال اخیر این موضوع بە صورت جدی پیگیری و نارضایتی مردم را برانگیختە است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اقداماتی نیز در این خصوص توسط متولیان امر صورت گرفتە است، اما هنوز کە هنوز است آب شرب سنندج فاقد کیفیت لازم است.

در سال گذشتە، بە منظور رفع مشکل کیفیت آب در سنندج مسئولان استانی و کشوری وعدەهایی از جملە جابەجایی انتقال آب سد آزاد برای حل و رفع این امر دادند، اما تا بە حال این وعدە و وعیدها بە نتیجەای نرسیدە است.

با ادامە‌دار شدن این معضل و بە نتیجە نرسیدن اقدامات و وعدەهای مسئولین و متولیان امر، شهروندان سنندجی بە ناچار برای یافتن آب شرب با کیفیت بە چشمەهای اطراف شهر پناە بردەاند.

چنور، یکی از شهروندان سنندجی در گفت‌وگو با ایسنا، در اعتراض بە طعم و بوی بد آب سنندج گفت: مدتی از درد معدە و شکم درد خود رنج می‌بردم کە بعد از مراجعە بە پزشک و انجام آزمایشات مشخص شد دچار عفونت رودە شدەام و پزشکان علت آن را مصرف آب شهری دانستند.

عدنان، یکی دیگر از شهروندان سنندجی در اعتراض بە عدم کیفیت آب شرب سنندج عنوان کرد: چند سالی است کە مسئولان مدام وعدە ارائە کیفیت آب آشامیدنی را بە مردم دادەاند اما همچنان آب شرب سنندج فاقد کیفیت است.

یکی دیگر از شهروندان سنندجی می‌گوید: بە دلیل نبود آب شرب سالم، بە ناچار یک روز در هفتە را بە آوردن آب شرب از چشمەهای اطراف آب سنندج اختصاص دادەایم.

یکی دیگر از شهروندان نیز می‌گوید: دنیا هرروز در حال پیشرفت و ترقی است، اما متاسفانە مردم ما بە زمان قبل از لولە‌کشی برگشتەاند و بە ناچار مجبورند برای تامین آب شرب سالم بە چشمەها و کوە‌ها پناە ببرند.

مهدی از شهروندان سنندجی می‌گوید: پس کی قرار است آب از سد آزاد بە تصفیە‌خانە سنندج برسد؟ بیشتر مردم بە دلیل استفادە از آب شرب سنندج دچار مشکلات کلیوی شدەاند. 

وی می‌گوید: تا حدی مردم می‌توانند از چشمەها هرروزە آب تهیە کنند و نمی‌توان تا ابد این کار را ادامە داد.

گفتنی است سامانە انتقال آب از سد آزاد بە تصفیە‌خانە سنندج بە طول ۲۷ کیلومتر، از زمستان سال ۹۹ در دستور کار قرار گرفت و تا بە امروز ۲٥ درصد پیشرفت داشتە است.

نصراللهی زادە رئیس سازمان مدیریت و برنامە‌ریزی استان کردستان نیز یادآور شد: انتقال آب از سد آزاد جزو اولویت‌های کاری دولت است و تمام تلاش ما این است کە زودتر از موعد پروژە کە شهریور ۱٤۰۱ است، کار را بە اتمام برسانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کیفیت آب کیفیت آب شرب استانی اجتماعی شهروندان سنندجی آب شرب سنندج کیفیت آب شرب سد آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۷۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان

به گزارش خبرگزاری مهر؛ اکبر محمدی در نشست اعضای شورای اسلامی شهر سنندج، با اشاره به وضعیت تورم و اشتغال در استان و شهر سنندج، اظهار کرد: نرخ تورم شهر سنندج و در کل استان کردستان موضوع ریشه‌ای و عمیق است، البته تورم ماهانه از مهرتا اسفند ماه سال گذشته کاهشی بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان بر ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای کسب درآمد پایدار در شهرداری‌های استان تاکید کرد و افزود: در زمینه ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها بر اساس چارچوب‌ها و قوانین مساعدت خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها باید به سمت درآمد پایدار حرکت کنند و به اعتبارات و بودجه دولتی وابسته نباشند، گفت: توزیع هدفمند اعتبارات در قالب چارچوب‌های قانونی اولویت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان بیان داشت: در دو سال اخیر ارقام خوبی به شهرداری‌ها از محل اعتبارات عمرانی استان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: دستیابی به درآمدهای پایدار و مستمر به عنوان اصلی‌ترین نیاز شهرداری‌ها در استان باید مورد توجه قرار گیرد چرا که معتقدیم ایجاد ظرفیت لازم برای درآمد پایدار شهرداری‌ها به ویژه شهرداری مرکز استان ضروری است و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این راستا آماده همکاری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در پایان گفت: آلایندگی زیست محیطی کارخانه پتروشیمی باید بررسی شود و در این راستا دستگاه‌های متولی نیز باید پاسخگو باشند.

کد خبر 6095126

دیگر خبرها

  • مریوان رکورددار بارش باران در کردستان
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • زمان واگذاری پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کردستان+فیلم
  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • تکلیف استاندار کردستان به دستگاههای اجرایی برای پرداخت مطالبات شهرداری
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • سهم شهرداری سنندج در اراضی الحاقی به شهر پرداخت شود
  • تقدیر بانوان از نیروی انتظامی کردستان در راستای اجرای طرح نور