Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:35:17 GMT

مشکلات متناسب با بودجه محدود اولویت بندی شوند

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۷۳۱۷

مشکلات متناسب با بودجه محدود اولویت بندی شوند

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار نهبندان با اشاره به راهکارها برای رهایی از مشکلات افزود: ابتدا باید آنها را اولویت بندی کرد؛ سپس در راستای رفع آن قدم برداشت؛ هر چند مسئولین بر مشکلات واقف هستند اما اعتبارات و امکانات چندان نامحدود نیست که بتوان در یک بازه زمانی تمام مشکلات را رفع کرد.

مجید بیکی، در گردهمایی با مسئولان شوراهای بخش مرکزی، شوسف و سرداران و تعدادی از منتفذین و ریش سفیدان عشایر شهرستان، اظهار کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران اقدامات بسیار زیادی در نقاط مختلف روستایی و عشایری انجام شده است و هنوز نیز باید اقدامات مهم تر و بیشتری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: یکی از اهداف نظام، توسعه مناطق روستایی و عشایری و تلاش برای کاهش مشکلات مردمی بوده است که لازمه همه اینها همکاری و همیاری است.

وی ادامه داد: یک قانون ویژه شوراهای بخش مبنی بر نحوه برگزاری انتخابات و شرح وظایف قانونی شورا تعیین شده و شوراها به عنوان حلقه واسطه بین مردم و به نوعی حاکمیت در قانون مشخص شده‌اند که باید نهایت استفاده از ظرفیت‌های موجود را به کار برد.

بیکی با اشاره به راهکارها برای رهایی از مشکلات افزود: ابتدا باید آنها را اولویت بندی کرد؛ سپس در راستای رفع آن قدم برداشت؛ هر چند مسئولین بر مشکلات واقف هستند اما اعتبارات و امکانات چندان نا محدود نیست که بتوان در یک بازه زمانی تمام مشکلات را رفع کرد.

فرماندار نهبندان با توجه به نقش و وظیفه شوراها، تصریح کرد: با وجود آمدن یک فضای منسجم و رسیدن به یک نقطه مشترک، شورا باید با روئیت از مشکلات و دغدغه‌ها، آنها را رفع و از درد و رنج مردم بکاهد چرا که باید نقاط ضعف را حل، از کمبودها و ظرفیت‌ها آگاه و همگام با دولت به ایجاد رضایت مندی مردم کمک کنیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف شوراها و دهیاری‌ها نظارت بر عملکردها و تشکیل جلسه در هر ماه و بحث رسیدگی به روستاهایی که فاقد دهیاری‌ هستند و همچنین رفع اختلافات روستایی یا میان شورایی است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخشی از اعتبارات در اختیار ماست و بخش دیگر نیاز به پیگیری دستگاه‌های اجرایی دارد تا بتوانیم رشد و توسعه را افزایش دهیم از شوراها تقاضا داریم مشکلات را بررسی و آنان را به مراجع ذی ربط منتقل کنند تا برای رفع آن اقداماتی صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شوراها نهبندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۷۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول ۲۱ لایحه بودجه با عنوان «توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بوجه سال جاری» را تصویب کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ جدول ۲۱ با عنوان «توزیع اعتبارات نیروهای مسلح» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول گفت: این جدول مربوط به نیروهای مسلح است که ما ۱.۸ میلیارد یورو پیش‌بینی کردیم. این بودجه برای بنیه دفاعی کشور است.

نماینده دولت نیز گفت: در این جدول نرخ پیش‌بینی شده برای ۱.۸ میلیارد یورو بیشتر از نرخ پایه کالاهای اساسی یعنی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و بازار دوم یعنی ای پی اس است و احتمالا نرخ بازار آزاد بوده که ما با آن مخالفیم.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسوولان هستند
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • تصویب جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح
  • جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیروهای مسلح تصویب شد
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان