Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسر رهبردین مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: هرسال ۳۲ میلیون مترمکعب کسری آبخوان و اضافه برداشت از چاه‌های مجاز و غیرمجاز در استان اتفاق می‌افتد که همواره موجب نگرانی ما بوده است.

 رهبردین افزود: این کسری طی در ۳۰ سال گذشته به ۹۳۰ میلیون مترمکعب کسری آبخوان رسیده، ولی اقداماتی برای بهبود این وضعیت انجام داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: برخورد با چاه‌های غیرمجاز و برداشت‌های غیرمجاز در همین راستا در دستور کار قرار گرفت و ۱۸۰ میلیون مترمکعب بهتر شد و کسری مخازن آب زیرزمینی در استان به ۷۵۰ میلیون مترمکعب رسید.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی بیان کرد: فرونشست در دشت سلماس در شمال آذربایجان غربی که به دشت ممنوعه نیز معروف شده است، فوق بحرانی است که البته برنامه‌هایی برای بهبود این وضعیت داشته ایم.

وی ادامه داد: سد زولا را در مدار آب شرب سلماس آورده ایم و میزان مصرف سالانه حدود ۱۴ میلیون مترمکعب کمتر شده، البته با نصب کنتور‌های هوشمند حجمی، آب کشاورزی را هم در منطقه مدیریت می‌کنیم.

رهبردین با اشاره به اینکه مشکل اصلی ما در زمینه فرو نشست زمین در سلماس است، اظهار کرد: وضعیت آذربایجان غربی از نظر کسری آبخوان نسبت به استان‌های دیگر بهتر است.

وی با اشاره به اینکه برداشت‌های غیرمجاز دلیل اصلی این فرونشست هاست، گفت: در کل استان برداشت آب از منابع زیرزمینی، کیفیت آب را پایین آورده است و این هم به خاطر کاهش سهم بخش کشاورزی از آب‌های سدهاست که البته باید این امر، مدیریت می‌شد و زیرساخت‌های این امر اجرایی می‌شد که در این خصوص با کمبود بودجه مواجه هستیم.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبخوان داری آذربایجان غربی چاه غیر مجاز آب کشاورزی آذربایجان غربی میلیون مترمکعب کسری آبخوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۷۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروند خبرنگار؛پیگیری تخریب پل روستایی در چالدران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، با تعامل یک شهروند خبرنگار از چالدران با تحریریه خبر صداوسیمای آذربایجان غربی، پلی جدید بر روی رودخانه قزلار چایی شهرستان چالدران احداث شد تا مشکل اهالی دو روستای ساز آغل و گل سعید برطرف شود.

 سیل باعث تخریب پل قدیمی شده بود.

شما هم می توانید با انعکاس اخبار شهر و محله خود، شهروند خبرنگار ما باشید.

 

 

دیگر خبرها

  • ۷۱ درصد از حجم سدهای آذربایجان‌غربی پر آب است
  • بازش برف و تگرگ بهاری در شهرهای آذربایجان غربی
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • شهروند خبرنگار؛پیگیری تخریب پل روستایی در چالدران
  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد