Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا منظم مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: شفاف سازی فرایند‌های اداری در سازمان‌های دولتی همواره از مطالبات جدی فناوران حوزه سلامت بوده و وجود آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی می‌تواند کمک شایانی به حل مشکلات در زمینه تولید محصولات فناورانه در داخل کشور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه فارغ التحصیلان رشته‌های تخصصی وزارت بهداشت همواره نقش مهمی در ایجاد دانش و انجام تحقیق و توسعه در راستای تولید محصولات فناورانه با تکنولوژی بالا داشته‌اند، گفت: با توجه به وجود تعهد قانونی خدمت به دولت در ازای دوره تحصیل برای فارغ التحصیلان رشته‌های تخصصی، طبق مصوبه قبلی معاونت آموزشی وزارت امکان اشتغال در بخش خصوصی در ازای دوره تعهد، تنها در شرکت‌های دانش بنیان برای این افراد میسر بود. در حالیکه تعداد زیادی از شرکت‌های مستقر در مراکز رشد و پارک‌های فناوری سلامت که به طور کلی متعلق به اعضا هیات علمی بوده و نیازی شدیدی به این‌گونه افراد دارند، دانش‌بنیان نیستند.

 منظم گفت: در جهت رفع موانع تولید در کشور، با همت و مساعدت معاونت آموزشی وزارت بهداشت از این پس دانش آموختگان مقطع دکترای تخصصی هرکدام از رشته‌های داروسازی و علوم پایه پزشکی، علاوه بر شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در کلیه شرکت‌های مستقر در مراکز رشد و پارک‌های فناوری سلامت تعهدات قانونی دوره تخصص خود را بگذرانند.

او افزود: دستورالعمل مرتبط با این موضوع با همکاری معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت آموزشی تهیه و به تایید وزیر بهداشت و درمان و آموزش رسیده است این دستورالعمل طی نامه به شماره ۱۶۶۴/۱۰۱/د مورخ ۰۴/۰۷/۱۴۰۰ از سمت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و متقاضیان می‌توانند از طریق مراکز رشد و پارک‌ها درخواست خود را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی داروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۷۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن گفت: ۴۰ نفر از کارکنان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به همراه خانواده هایشان در برنامه کوه پیمائی به مناسبت هفته سلامت شرکت کردند.

نصرالله کوهستانی افزود: در این برنامه ، شرکت کنندگان پس از رسیدن به منطقه بام سبز ماکلوان شهرستان فومن ، با پهن کردن سفره سلامت و خوردن صبحانه سالم برنامه‌ی خود را تکمیل کردند. 

دیگر خبرها

  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن