Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز ندایی، معاون سیاسی، اجتماعی استاندار اردبیل در جلسه مشترک ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و قرارگاه طرح شهید سلیمانی در سپاه حضرت عباس (ع) گفت:خوشبختانه وضعیت کرونایی ۶ شهرستان استان به رنگ آبی در آمده و 5 شهرستان دیگر نیز زرد است و باید همچنان از عادی انگاری پرهیز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه وضعیت کرونا در شرایط فعلی نیز شکننده است افزود: هر چند تعداد مراجعین سرپایی در بیمارستانها و مراکز درمانی به یک پنجم کاهش یافته است اما در پیک ششم انتشار ویروس بصورت گسترده پیش بینی شده و دامن کودکان و نوجوانان را نیز خواهد گرفت.

جانشین رییس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تصریح کرد: خوشبختانه تزریق واکسن دز سوم کادر درمان در برخی شهرها آغاز شده و باید تا ایمن سازی عمومی که حداقل۸۵درصد از جمعیت واکسینه شوند، این روند ادامه پیدا کند و همچنین رعایت دستورالعمل های بهداشتی هم مورد توجه باشد. 

ندایی از مردم خواست که به نزدیکترین مرکز تجمیعی واکسیناسیون یا مراکز بهداشت مراجعه کرده ونسبت به دریافت واکسن اقدام کنند تا استان به یک ایمنی نسبی دست یابد.

معاون استاندار اردبیل گفت: ۱۸۵ نفر بستری در بیمارستان ها گزارش شده که روند نزولی بستری ها مراجعین را در این دو هفته اخیر  شاهد هستیم که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

او از سفر قریب الوقوع رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: از مردم و مسوولان تقاضا می شود در جریان سفر دستورالعمل بهداشتی را حتما رعایت کنند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تزریق واکسن کرونا بیماری کرونا رعایت دستورالعمل بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۷۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند ولادت در استان بوشهر صعودی شد

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر پاسالار ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۱ در استان بوشهر آمار ولادت کاهشی بود، گفت: در مجموع ولادت‌های ثبت شده در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ در استان بوشهر، شاهد رشد ۰.۸ درصدی ولادت هستیم.

وی اعلام کرد: سال گذشته ۱۳ هزار و ۶۳۶ واقعه ولادت در استان بوشهر ثبت شد و جمعیت این استان به بیش از یک میلیون و ۲۱۰ هزار و ۹۰۰ نفر رسید.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، افزود: بیشترین ولادت ثبت شده در این سال مربوط به شهرستان بوشهر با ۲۶.۴ درصد و کمترین سهم در این مدت شهرستان دیلم با ۲.۷ درصد دارد.

وی تصریح کرد: نسبت جنسی حاصل از ولادت‌های ثبت‌شده سال ۱۴۰۲ نیز ۱۰۶.٩ بوده که به ازای هر ۱۰۰ نوزاد دختر متولد شده، نزدیک به ۱۰۷ پسر به دنیا آمده است.

پاسالار یادآور شد: این رقم در سال پیش از آن ۱۰۸.۹ بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ادامه داد: میانگین سن مادران بوشهری در تولد اولین فرزند در سال گذشته ۲۷.۱ سال بود در حالی که این میانگین در کشور ۲۷.۳ سال بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین ولادت‌ها با ۳۸.۱ درصد در ۵ سال اول زندگی زوجین به وقوع پیوسته است، افزود: فاصله ۶ تا ۱۰ سال پس از زندگی مشترک زوجین ۲۹.۸ درصد و مابقی ولادت‌ها پس ۱۰ سال زندگی مشترک زوجین ثبت شده است.

پاسالار به گروه سنی مادران اشاره کرد و گفت: بیشترین ولادت‌های ثبت شده استان بوشهر مربوط به گروه سنی مادران ۳۰ تا ۳۴ سال است و گروه‌های سنی ۲۵ تا ۲۹ سال و گروه سنی ۳۵ تا ۳۹ سال به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.

کد خبر 6097331

دیگر خبرها

  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • اردبیل بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارد
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • روند ولادت در استان بوشهر صعودی شد
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • نجات کوهنورد ۲۶ ساله در ارتفاعات سبلان
  • امدادرسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است