Web Analytics Made Easy - Statcounter

زوج دوچرخه سوار گیلانی با شعار «ناجی فک کاسپین باشیم» رکاب‌زنی ۵۰۳ کیلومتری خود را از رشت تا بندر ترکمن آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ در راستای تنویر افکار عمومی و حمایت و حفاظت هر چه بیشتر مردم و جوامع محلی از  فک خزری ، تنها پستاندار دریای کاسپین ،  با حضور دکتر ساسان کفایی مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان و جمعی ازدوستداران محیط زیست ،  این زوج  گیلانی ، با شعار «ناجی فک کاسپین باشیم» رکاب‌زنی مسیر رشت تا بندر ترکمن را از محوطه اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با بدرقه مسئولان آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. نوید بنی اسدی و سعیده جعفری مسیر ۵۰۳ کیلومتری رشت تا بندر ترکمن را  با هدف حمایت و حفاظت از فک‌های خزری ، طی مدت  ۶ روز رکاب‌ خواهند زد . 

در آئین رکاب زنی این زوج دوچرخه سوار ، دکتر ساسان کفایی مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت : کار «نوید بنی اسدی و همسرشان سعیده جعفری» با رکاب‌زنی در مسیر ۵۰۳ کیلومتری  رشت در استان گیلان تا بندر ترکمن در استان گلستان قابل تحسین بوده و درواقع حرکت این فعالان محیط زیست ، پیام‌رسان حفظ طبیعت منطقه و  حیات وحش آن از جمله فک خزری می باشد که امیدواریم همه ما بافرهنگ‌سازی مناسب در حفظ محیط‌زیست، حامی محیط‌زیست در جامعه خود و سفیر محیط‌ زیست در جوامع مختلف باشیم.

 نوید بنی اسدی  هم دراین مراسم ضمن تقدیر از  حمایت های مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت : من و همسرم با حمایت  از فک کاسپین از رشت تا بندر ترکمن رکاب خواهیم زد و در ۶ شهرستان رودسر ، رامسر ، چالوس ، محمود آباد ، ساری و بندر ترکمن توقف  خواهیم داشت . وی افزود سعی می کنیم شعاری که همراه داریم تحت عنوان " ناجی فک خزری باشیم " را اشاعه دهیم تا افراد زیادی به این کمپین بپیوندند .  وی  در پایان از حمایت های سازمان های مردم نهاد و هیئت ورزشهای همگانی استان گیلان  نیز قدردانی و تشکر  کرد .

فک خزری بانام علمی Phoca caspica  یک گونه پستاندار دریایی کمیاب است که تنها در دریای خزر و رودخانه‌های منتهی به آن مانند ولگا و اورال زندگی می‌کند. این‌گونه تنها پستاندار دریای خزر به‌شمار می‌آید و به دلیل صید بی‌رویه و به هم خوردن شرایط زیستی و کاهش شدید جمعیت نیازمند به حمایت بین‌المللی است.

فک خزری به‌طور میانگین ۱٫۵ متر طول و ۸۰ کیلوگرم وزن دارد و یکی از کوچک‌ترین انواع فوک به‌شمار می‌رود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فک خزری حفاظت محیط زیست گیلان حفاظت محیط زیست گیلان رکاب زنی فک خزری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۷۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست