Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد تقی احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به چالش های حضوری شدن دانشگاه ها از ۱۵ آبان و همچنین تمهیدات این دانشگاه در راستای حفظ سلامت دانشجویان، اساتید و کارکنان گفت: مهمترین مشکل ما بعد از حضوری شدن و تجمع دانشجویان در دانشگاه، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی در مورد استقرار دانشجویان در خوابگاه ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با اعلام اینکه تمام دانشجویان و اساتید دانشگاه واکسینه شده اند، گفت: همه دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس دز اول را دریافت کرده اند و همینطور اکثر قریب به اتفاق دانشجویان نیز نوبت دوم واکسن را هم تزریق کرده اند.

احمدی ادامه داد: پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری با توجه به شکننده بودن شرایط کرونایی، اجازه استقرار عادی در خوابگاه ها همانند گذشته یعنی اسکان ۵ یا ۶ نفر در هر اتاق را نمی دهد و اصلا به صلاح نیست این تعداد دانشجو حتی با وجود تزریق واکسن در یک اتاق حضور داشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد: احتمالا برای دانشجویانی که از شهرهای مختلف به دانشگاه می آیند، نوبت بندی خوابگاه ها را خواهیم داشت و به طور مثال در دو یا سه نوبت در فواصل یک ماه و نیمه دانشجویان می توانند در خوابگاه اسکان داشته باشند.

احمدی ضمن بیان اینکه کلاس های حضوری عملی دانشجویان آغاز شده است، تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات ما، هزینه های تغذیه دانشجویان است که بسیار رشد کرده و بودجه دانشگاه ها از این بابت بسیار شکننده است؛ امیدوار هستیم بودجه مصوب مجلس سر موقع به دانشگاه ها اختصاص یابد چرا که دانشگاه ها از جمله دانشگاه تربیت مدرس از نظر بودجه ای در شرایط تنگنا قرار دارد. در این راستا سازمان امور دانشجویان وعده کمک هایی را داده که امیدواریم محقق شود.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه به نظر بنده آغاز حضوری شدن ناگهانی و فوری دانشگاه ها مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد، گفت: ما نگران دانشجویانی هستیم که از شهرهای قرمز به دانشگاه می آیند و در این شرایط خطر ابتلای سایر دانشجویان افزایش می یابد و از سوی دیگر قرنطینه کردن تعداد زیاد دانشجو پیچیدگی های خاصی دارد.

کد خبر 5329174 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدتقی احمدی دانشگاه تربیت مدرس واکسیناسیون کرونا واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه تهران دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی وام دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری حکم انتصاب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسیناسیون دانشگاه فنی و حرفه ای دانشجویان دانشگاه خوارزمی دانشگاه تربیت مدرس دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۸۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: دانشگاه زمانی می‌تواند نیروی مهارتی را تربیت کند که در کنار دانشگاه، صنعت هم حضور داشته باشد ‌و این دو هم‌افزای یکدیگر باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، محمد مومنی امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در نشست خبری، اظهار کرد: دانشگاه فنی‌حرفه‌ای قدمت پنجاه ساله دارد و از سال ۱۳۶۵ با یک مرکز با نام آموزشگاه فنی در چهارمحال‌وبختیاری آغاز به کار کرده است و در حال حاضر شش مرکز فنی و حرفه‌ای با سه هزار دانشجو در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه با توجه به مهارت محور بودن دانشگاه فنی ۴۰ درصد دروس عملی و ۶۰ درصد علمی است، افزود: ۳۸ رشته محل از جمله ۱۹ رشته کاردانی و ۱۹ رشته کارشناس در این دانشگاه وجود دارد و دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل مدارس فنی و حرفه‌ای و کار دانش اکثریت دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می‌دهند.

مهارت محوری ماموریت ویژه دانشگاه فنی حرفه‌ای

رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای چهارمحال‌وبختیاری با بیان این‌که مهارت محوری یک از ماموریت‌های ویژه‌ای این دانشگاه محسوب می‌شود، تصریح کرد: مسئولیت این دانشگاه از سال ۱۳۹۰ از آموزش‌وپرورش به وزارت علوم منتقل شد و در حال حاضر وظیفه اصلی تربیت نیروی کار و تکنسین کارآمد و دارای مهارت برای کشور و صعنت است.

مومنی ادامه داد: امروز به دو دلیل کشور نیازمند تربیت نیروی ماهر است، اول آن‌که باتوجه به زیرساخت‌های کشور جهش لازم در تولید شکل گیرد و دوم با توجه به فشارهای اقتصادی بر کشور، کالاهای مور نیاز کشور تولید شود.

وی با اشاره به ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید کرد: زمانی دانشگاه می‌تواند نیروی مهارتی را تربیت کند که در کنار دانشگاه صنعت هم حضور داشته باشد و این دو هم‌افزا یکدیگر باشند.

رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: ایجاد نمایشگاه‌های دائمی و موقت و تفاهم با صنایع مختلف و معرفی محصولات دانشجویان دانشگاه فنی از جمله برنامه‌هایی است که این دانشگاه در راستای افزایش مهارت‌آفرینی در دستور کار دارد.

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای

مومنی گفت: در همین راستا امسال به واسطه پنجاهمین سال تاسیس دانشگاه هفتمین نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان و دومین نمایشگاه کار از تاریخ ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت با شعار «فردای بهتر از امروز» برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه از صنایع مختلف دعوت شده و دستاوردهای دانشجویان به آن‌ها معرفی می‌شود، سعی شده در همین رابطه هم تفاهم‌نامه‌هایی به وجود آید؛ همچنین محصولات و دستاوردهای دانشجویان که قابلیت تولید انبوه داشته باشند به پارک علم و فناوری معرفی خواهند شد.

رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: بازید دانش‌آموزان از این نمایشگاه و اجرای رویدادها و کلاس‌های آموزشی از دیگر اهداف این نمایشگاه است.

وی عنوان کرد: تعامل صنعت و دانشگاه می‌تواند زمینه‌ساز انعقاد قرارداد میان بخش‌های صنعتی و دانشگاه‌ها به‌صورت دوطرفه جهت رفع نیازهای صنعت و دانشگاه شود و می‌تواند شامل موارد زیادی مانند تامین و آموزش نیروی انسانی ماهر در صنعت، کمک در امور تحقیقاتی صنایع با ایجاد فرصت‌های مطالعاتی شود و همچنین برپایی رویدادهای مشترک کار با بخش صنعت می‌تواند موجب ایجاد کنسرسیوم‌ها و مشارکت‌هایی شوند که نیازهای آموزشی را احصا و مرتفع کنند.

کد خبر 749003

دیگر خبرها

  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • اوایل انقلاب بسیاری از مشاغل مهم در اختیار معلمان بود
  • احمد مسجدجامعی: در اوایل انقلاب، بسیاری از مهم‌ترین مشاغل از جمله ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و نمایندگی مجلس و استانداری بحق در اختیار معلمان بود/ از اقدامات نابخشودنی سال‌های اخیر، تغییر نام دانشگاه تربیت معلم است
  • حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دانشگاه تربیت مدرس
  • بازنمایی رسانه‌ای ایران در جهان بعد از حملات موشکی به رژیم صهیونیستی
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • فعالیت نوبت صبح مدارس ۶ شهر خوزستان غیر حضوری شد
  • غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس برخی شهر‌های خوزستان
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر