Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – «بایر مونیخ» مقابل «بایرن لورکوزن»؟ یا «بایرن‌مونیخ» مقابل «بایرلورکوزن»؟ شاید تصور کنید این اشتباه فقط ممکن است در رسانه‌های ایران یا دیگر کشورها رخ بدهد، ولی حتی خود آلمانی‌ها هم با چالش درست‌نویسی نام این دو تیم که فقط یک حرف فاصله دارند، مواجه هستند.

جالب است بدانید که سایت رسمی بوندس‌لیگای آلمان هم در همین راستا اشتباهی که زیاد رخ داده، از تفاوت‌های این دو کلمه و دو باشگاه نوشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامگذاری

زمانی که فرهنگ لغت آلمانی را باز می‌کنید، متوجه می‌شوید که «بایرن» نام ایالت باواریا است، در حالی که «بایر» به شخصی گفته می‌شود که اهل باواریا است. بنابراین در مورد باشگاه مونیخی نام «بایرن» صحیح است.

این روش نامگذاری برای نام‌گذاری تیم‌های آلمانی غیرمعمول نیست؛ کافی است به نام‌های بوروسیا دورتموند و بوروسیا مونشن‌گلادباخ فکر کنید. «بوروسیا» نام لاتین پادشاهی سابق آلمان به نام «پروسیا» است که بخش بزرگی از شمال آلمان و شهرهای دورتموند و گلادباخ را در بر می‌گرفت. در واقع نام‌گذاری این دو باشگاه هم شبیه به بایرن‌مونیخ است. نکته جالب این که شهرهای دورتموند و گلادباخ هم نزدیک هم هستند، ولی نبردشان یک دربی تلقی نمی‌شود و برخی این اشتباه را می‌کنند. همانند دیدار بایرن و بایر که برخی‌ها تصور می‌کنند یک دربی است. شهرهای مونیخ و لورکوزن ۴۶۱ کیلومتر فاصله دارند.

در هر صورت وقتی دنبال تشخیص مکان تیم آلمانی هستید، بهترین شرط برای شما همان نام تیم است؛ مثل بوروسیا دورتموند، وردربرمن، اینتراخت‌فرانکفورت، هرتابرلین و هر باشگاه دیگری. این تفاوت نام‌گذاری نشان از تفاوت فرهنگی با کشوری مثل انگلیس دارد، جایی که نام‌ها از یک شهر تشکیل شده‌اند با پسوندهایی مثل «یونایتد»، «سیتی»، «تاون»، کانتی» و دیگر موارد.

تفاوت بایرن و بایر

اما نام دو باشگاه هم خیلی به هم بی‌ربط نیست، ولی دو نام متفاوت است. «بایرلورکوزن» سال ۱۹۰۴ توسط کارکنان شرکت داروسازی «بایر» تأسیس شد که بنیان‌گذارش «فردریش بایر» بود. بایر هم همانطور که شده بود معنای شخصی را می‌دهد که اهل ایالت باواریا یا همان بایرن است. البته این کلمه یک معنای دیگر هم دارد. به کسی زنگ کلیسا را به صدار درمی‌آورد، بایر می‌گویند. بنابراین ارتباطی عمیق بین بایرلورکوزن و ایالت باواریا وجود دارد که ناخواسته و به واسطه یک شخص کلیدی به‌وجود آمده. به نوعی می‌توان گفت فردریش بایر باعث شده این باشگاه به نوعی «باواریا ۰۴ لورکوزن» هم تلقی شود.

اما در حقیقت هیچ ارتباطی بین بایرن‌مونیخ و بایرلورکوزن وجود ندارد، اولی یک مکان است و دومی نام خانوادگی. فقط این نام‌ها در یک حرف «n» تفاوت دارند که باعث می‌شود اشتباهاتی در رسانه‌ها رخ بدهد. بنابراین به درست نوشتن این نام‌ها دقت کنید.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: بایرلورکوزن بایرلورکوزن بایرن مونیخ خبر ویژه نام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۸۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه ای خود رسید

ستاره انگلیسی هر بازی به آمار تعداد گل های خود اضافه می کند.

به گزارش طرفداری، هری کین، مهاجم انگلیسی بایرن مونیخ به آمار 400 گل در کل دوران حرفه ای خود رسید.

بایرن مونیخ در هفته 31 فصل 24-2023 بوندسلیگا میزبان آینتراخت فرانکفورت بود و به لطف بریس هری کین، مقابل این تیم به پیروزی 2-1 دست یافت. هری کین با این دو گل، به آمار 400 گل زده در دوران حرفه ای خود برای باشگاه و کشورش رسید. هری کین تا به امروز با پیراهن تیم ملی انگلیس، تاتنهام، بایرن مونیخ، میلوال، لیتون و لسترسیتی موفق به گلزنی شده است. گل های هری کین به تفکیک تیم:

    تاتنهام؛ 280 گل

    تیم ملی انگلیس؛ 62 گل

    بایرن مونیخ؛ 42 گل

    میلوال؛ 9 گل

    لیتون؛ 5 گل

    لسترسیتی؛ 2 گل

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مربی مورد علاقه ایرانی‌ها مفسر اسکای شد
  • خلاصه بازی بایرن مونیخ 2-1 آینتراخت فرانکفورت (بوندسلیگا آلمان 2023/24)
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه ای خود رسید
  • پیروزی بایرن و شکست عجیب بوروسیا دورتموند در بوندسلیگا
  • شکست سنگین دورتموند مقابل لایپزیش/ بایرن مونیخ پیروز شد + فیلم
  • ساعت پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آینتراخت فرانکفورت‌ + پخش آنلاین
  • داغ شدن شایعات فلوریان ویرتس و بایرن مونیخ پس از صحبت‌های هونس
  • ساعت پخش بازی بایر لورکوزن و اشتوتگارت امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ادای احترام بایرن به قیصر: مجسمه برنزی بکن‌باوئر
  • استقبال موسیالا از پیوستن امباپه به بایرن مونیخ