Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@16:17:58 GMT

۱۶ معدن سیلیس در آذربایجان غربی فعال است

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۸۷۷۰

۱۶ معدن سیلیس در آذربایجان غربی فعال است

غلامرضا بابایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ذخیره قطعی این معادن، ۱۴ میلیون و ۲۴۸ هزار تن بوده و یک واحد فرآوری سیلیکون متال نیز برای تولید این ماده در آذربایجان غربی فعالیت دارد.

وی اضافه کرد: در منطقه زرآباد شهرستان خوی، یک معدن سیلیس درجه یک با استخراج اسمی سالانه بیش از ۱۶ هزارتن و ذخیره قطعی ۲ میلیون و ۲۴۲ هزار تن با خلوص ۹۹ درصدی وجود دارد که ظرفیت بسیار بالایی برای سرمایه گذاری و تولید سیلیکون متال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: مدیران این معدن نیز در راستای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی استان پس از ایجاد واحد فرآوری و دانه بندی، در صدد ایجاد واحد تولید سیلیکون متال با جذب سرمایه گذار خارجی هستند.

بابایی گفت: لازمه اجرای این مهم همکاری و همت همه جانبه دستگاه های دولتی، بانکی و بخش خصوصی است.

وی افزود: با اجرای این طرح علاوه بر جلوگیری از خروج ارز و خام فروشی به حد صادرات، ارز آوری و ایجاد زنجیره ارزش برای این ماده معدنی فراهم می شود.

هم‌اکنون نیاز کشور به سیلیکون متال ۱۶ هزار تن است که از خارج کشور وارد می‌شود که در صورت راه اندازی و بهره برداری از واحدهای فرآوری سیلس بخصوص سیلیکون متال در داخل هم از واردات سیلیکون متال مورد نیاز کشور هم از خروج ارز از کشور بطور چشمگیری جلو گیری خواهد شد.

انتظار می رود توسعه این بخش در سال های آینده چشم انداز مثبتی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی به همراه داشته باشد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی خوی ارومیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی خوی وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی خوی ارومیه آذربایجان غربی سیلیکون متال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۸۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران ستون فقرات تولید ملی و اقتصاد ایران اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان در پیامی که روز سه شنبه صادر کرده، آورده است: کارگران به عنوان عمود خیمه تولید ملی و ستون فقرات اقتصاد بی‌شک تجلی پیروزی اراده، باور و امید به آینده یک ملت هستند که بارها و بارها با عزم راسخ در میدان عمل نشان داده اند هیچ بن‌بستی وجود ندارد و همواره امیدوارانه پیشرو میدان کار و تولید بوده و خواهند بود.

در ادامه این پیام آمده است: بدون نقش‌آفرینی آن‌ها، عرصه کار و تولید و اقتصاد قوام و استحکام لازم را نخواهد داشت و پرچم این خیمه به اهتزار در نخواهد آمد. به تاسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب یکی از گام‌های اساسی در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید می‌بایست توجه ویژه به قشر کارگر و ارتقای فرهنگ کار باشد تا در نتیجه بهره‌وری افزایش یافته و منجر به رشد اقتصادی شود.

استاندار آذربایجان غربی با تأکید بر حمایت از تشکل‌های کارگری، همکاری و تعامل دولت و بخش خصوصی، اضافه کرده است: معتقدم که همه ما در کنار هم و با رویکردی جهادی و انقلابی، چرخه‌ توسعه آذربایجان غربی را تکمیل خواهیم کرد؛ برنامه یکشنبه های تولید را که با مشارکت شما اجرایی ساخته ایم در راستای صیانت از امنیت شغلی شما کارگران شریف است و از همه مسوولان و کارآفرینان استان انتظار می‌رود تا ضمن اهتمام در بحث جهش تولید به منظور حفظ اشتغال و توسعه آن، تکریم و منزلت جامعه کارگری را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

معتمدیان با تبریک روز کار و کارگر به همه پیشگامان آبادانی میهن اسلامی که در خط مقدم بخش اقتصادی جنگ ترکیبی دشمن مشغول نقش‌آفرینی و جهاد هستند، از تلاش‌ها و مساعی همه کارگران آذربایجان غربی که سهمی مهم در جهش شاخص های اقتصادی استان داشته اند، قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی
  • کارگران ستون فقرات تولید ملی و اقتصاد ایران اسلامی هستند
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی