Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران علیرضا اتابک در همایش یاوران وقف اظهار کرد: در زمینه وقف کارهای ارزشمندی در گچساران هم صورت گرفته است.

وی بیان کرد: ما براساس آموزه های دینی زندگی می کنیم، وقف از توصیه های احکام الهی بوده و آنچه از انسان ها می ماند همین وقف و اعمال نیک است.

فرماندار گچساران تصریح کرد: هرچند این روزها ناسپاسی ها هم بسیار است، اما بهترین کارها انجام همین وقف است چرا که کارکرد وقف عمومی بوده و به منافع مردم بر می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتابک عنوان کرد: بنابراین اشاعه فرهنگ وقف هم بسیار مهم است و امروز رسانه ها می توانند در زمینه های وقف فرهنگ سازی کنند.

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد هم در این آیین گفت: زیباترین جلوه ایثار و کامل‌ترین جلوه خیرات همین سنت حسنه وقف است و آن‌چیزی که برای ما می ماند، وقف است.

وی خاطر نشان کرد:پیامبر (ص)در حدیثی فرمودند که وقتی انسان از دنیا می رود پرونده اعمالش بسته خواهد شد، مگر اینکه سه کار کرده باشد اول فرزند صالح، علمی که از او منتفع شود و سوم هم صدقه جاریه که باقی و چیزی که ابدی خواهد ماند.

حجت‌الاسلام نصیر الاسلامی بیان کرد: شیعه همیشه در طول تاریخ مظلوم بوده اما دست رحمانیت خداوند و دست عنایت امام زمان(عج) را همیشه بالای سرش دارد و ما امروز وظیفه داریم که به هم نوع خودمان کمک کنیم .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در ایران اسلامی موقوفاتی از دوران صفویه داریم، بنابراین وقف در همه ادیان بوده و در اسلام رشد و تعالی پیدا کرد، اموال موقوفات مربوط به یک شخصیت حقوقی مستقل و مربوط به همین واقفین هستند و مربوط به دولت و یا سازمان اوقاف و امور خیریه هم‌ نیست و اما سازمان اوقاف و امور خیریه هم وظیفه تبلیغ، ترویج و نیز اعتماد سازی را برعهده دارد.

نصیر الاسلامی اضافه کرد: در کهگیلویه و بویراحمد 225 امامزاده و بقعه متبرکه ، 32 موقوفه منفعتی داریم و از جهت تعداد موقوفات منفعتی گچساران رتبه اول در استان و از نظر درآمد بعد از شهرستان بویراحمد دومین شهرستان است.

وی اظهار کرد : در کل استان کهگیلویه و بویراحمد فقر موقوفه داریم، کل موقوفات روضه خوانی امام حسین علیه السلام یک موقوفه است و آن‌هم در شهرستان گچساران است که این مهم جای کار بسیار دارد، هیات امنا نقش بسیار ارزشمندی دارند و به طور افتخاری کار و تلاش می کنند و برای ذخیره آخرت شان به امام‌زاده‌گان خدمت می کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: 

با توجه به شرایط کرونا بقعه متبرکه امام‌زاده بی بی حکیمه س در گچساران رکورد کاهش نذورات را در کشور داشته است.

 

عباس نصیرالاسلامی افزود: در وضعیت فعلی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه سلام الله علیها دختر بلافصل امام موسی کاظم علیه السلام پذیرای زائران می‌باشد.

ابراهیم قاسمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران عنوان کرد: ۴۱ امامزاده و ۱۲۴ مسجد و حسینیه ، 20موقوفه منفعتی، هفتاد و نه رقبه تجاری و سه رقبه کشاورزی در سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه مربوط به گچساران ثبت شده است.

در پایان  همایش یاوران وقف از تلاش‌های یاوران وقف و واقفان نیک اندیش شهرستان گچساران تقدیر شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وقف کهگیلویه و بویراحمد اسلام سنت کهگیلویه و بویراحمد اوقاف و امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۹۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل امور عشایر استان گفت: بازگشایی جاد‌ه های عشایری ، آبرسانی سیار ، تامین امنیت مسیر کوچ از جمله اقدامات امور عشایر استان در سال جدید برای کوچ عشایر می‌باشد.   آذرفر افزود: کهگیلویه و بویراحمد در مسیر کوچ عشایر استان‌های فارس، خوزستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری واقع شده است.   از جمعیت ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ، ۷۲ هزار نفر عشایر هستند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد
  • رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • اعلام برنامه مسابقات چهار هفته پایانی لیگ یک فوتبال ایران
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور