Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، امروز (یکشنبه) یک روزنامه عبری زبان، اختلافات بین نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یائیر لاپید، وزیر امور خارجه او را درباره افتتاح کنسولگری آمریکا در قدس فاش کرد.

روزنامه عبری، اسرائیل هیوم، در گزارشی نوشت که این اختلافات به دنبال گفتگوی لاپید با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود در مورد بازگشایی مجدد کنسولگری آمریکا در قدس به بهانه ارائه خدمات به فلسطینی‌ها، صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه به نقل از یک منبع سیاسی صهیونیستی اعلام کرد که لاپید در اولین گفتگوی تلفنی با بلینکن پس از تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی متعهد شد که هرچه سریعتر نسبت به بازگشایی این کنسولگری اقدام نماید و به بلینکن گفت «به دلیل ساختار حساس کابینه، بهتر است آن را پس از تصویب بودجه در کنست در ماه آینده و اطمینان از ثبات کابینه، بازگشایی کنید».

اما حدود یک ماه پس از آن تماس و تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی، تماس‌هایی بین مشاوران بنت و دولت آمریکا در این مورد آغاز شد و برای دولت بایدن روشن شد که نفتالی بنت در اصل مخالف افتتاح کنسولگری آمریکا حتی پس از تصویب بودجه در کنست است.

به گفته همان منبع سیاسی، دولت آمریکا از مواضع بنت و لاپید بسیار شگفت زده شد و از تناقض در مواضع رژیم صهیونیستی ابراز ناامیدی کرد.

این منبع سیاسی یکی از دلایلی که باعث شد بلینکن هفته گذشته در ملاقات با لاپید در واشنگتن درباره بازگشایی سفارت این کشور در قدس اشغالی صحبت کند، آگاهی از مواضع رژیم صهیونیستی در قبال این اقدام عنوان کرد.

به گفته این منبع، لاپید ادعا می‌کند که با افتتاح دائمی کنسولگری مخالف است، اما او نمی‌داند که اگر با دولت آمریکا به توافق نرسند، آمریکا به صورت یکطرفه اقدام به گشایش کنسولگری خود خواهد کرد.

روز چهارشنبه بلینکن بعد از نشستی با همتایان صهیونیستی و اماراتی خود اعلام کرد که واشنگتن قصد دارد کنسولگری‌اش در قدس را در راستای تلاش‌ها برای تعمیق روابط با فلسطینی‌ها افتتاح کند.

اما لاپید با این اقدام مخالفت کرد و آن را باعث نابودی رژیم صهیونیستی دانست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی یائیر لاپید نفتالی بنت کنسولگری آمریکا در قدس کنسولگری آمریکا رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۹۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو با همه درگیر است؛ از سران تل‌آویو گرفته تا مقامات آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گزارش داد که اختلافات شدیدی میان سران سرویس‌های جاسوسی-امنیتی رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم وجود دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: سران نهادهای امنیتی می‌گویند نتانیاهو نمی‌خواهد مسائل مهم را نهایی کند.

روزنامه صهیونیستی مذکور اضافه کرد: این افراد از نتانیاهو می‌خواهند مساله عملیات در رفح، اسرای اسرائیلی و اوضاع بعد از جنگ در نوار غزه را یکسره و نهایی کند.

این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از وجود اختلافات میان نتیانیاهو و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا است به طوری رسانه‌های عبری زبان تاکید کردند جلسه میان نتانیاهو و بلینکن در اراضی اشغالی بیشتر از زمان مشخص شده طول کشیده است.

این رسانه‌ها طولانی شدن نشست میان دو طرف را به دلیل وجود اختلافات گسترده بین نتانیاهو و بلینکن دانستند.

وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به اراضی اشغالی تاکید کرده که واشنگتن نمی‌تواند از حمله رژیم صهیونیستی به رفح حمایت کند. رسانه‌های عبری همچنین گزارش دادند که بلینکن سخنان نتانیاهو را در خصوص حمله به رفح کوچک و بی اهمیت شمرده است.

کد خبر 6095315

دیگر خبرها

  • نتانیاهو با همه درگیر است؛ از سران تل‌آویو گرفته تا مقامات آمریکا
  • مأموریت دشوار بلینکن
  • اصرار عجیب نتانیاهو برای جنگ: هیچ توافقی را نخواهم پذیرفت
  • نتانیاهو خطاب به بلینکن: هیچ توافقی برای پایان جنگ در غزه را نخواهم پذیرفت
  • لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد
  • نتانیاهو خطاب به بلینکن : هیچ توافقی برای پایان جنگ در غزه را نخواهم پذیرفت
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • تظاهرات ضدصهیونیستی دانشجویان پاکستانی در مقابل کنسولگری آمریکا
  • بلینکن: مصر پیشنهاد قوی برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد