Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس سلیمی نمین، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص اعترافات اخیر ظریف در مورد عدم مطالعه دقیق متن برجام اظهار کرد: در دولت گذشته با توجه به تمایلاتی که روحانی داشت، مذاکرات بسیار سیاسی شد یعنی از حوزه کارشناسی خارج شده و یک عقبه قوی سیاسی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه وقتی مسئله ای اهداف سیاسی پیدا کند، از مسیر دقیق خود خارج می‌شود، افزود: ما شاهد بودیم حضور حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهور سابق که نه کارشناس بود و نه اینکه زبان انگلیسی می‌دانست در هیئت مذاکره‌کننده صرفا برای این بود که این هیئت را تحت فشار قرار دهد تا هر چه سریع‌تر با کشورهای عضو 1+ 5 به توافق برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس ادامه داد: از این مسئله می‌توان دریافت که دولت گذشته از یک مذاکره کارشناسی که باید هر چه دقیق‌تر دنبال می‌شد تا منافع مردم بهتر در آن لحاظ شود، صرفا بهره برداری سیاسی کرد و متاسفانه نتیجه چیزی شد که در حال حاضر شاهد آن هستیم.

سلیمی نمین گفت: در مذاکرات برخی ضمائم خوانده نشده بود و بعدها که این ضمائم در داخل کشور مورد مطالعه قرار گرفت مشخص شد که آقایان از محتوای برجام اطلاع کافی نداشتند.

وی با بیان مطلب فوق ادامه داد: اظهارات ظریف تجربه جدیدی را پیش‌روی ما قرار داد که در مذاکرات با غرب باید بسیار دقیق عمل کرد، چرا که آنها مذاکرات را آن قدر طولانی می کنند تا مذاکره‌کنندگان عملا توان و انرژی خود را از دست داده و دقت کافی بر روی موضوع نداشته باشند و این ترفندهایی است که توسط غربی‌ها به کار گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که تیم مذاکره‌کننده ما از کارشناسان خبره برخوردار نبود، اما به گونه‌ای عمل می‌کرد که گویا در تمام زمینه‌ها به خصوص در زمینه زبان‌شناسی دارای تبحر لازم است.

این کارشناس افزود: درست است که ظریف زبان انگلیسی می‌داند اما زبان‌شناس نیست، تیم مذاکره کننده باید از چند زبان‌شناس استفاده می‌کرد، چراکه واژه‌های انگلیسی دارای معانی گوناگونی است و می تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد به‌طوری که بعدها در تفسیر آن دچار مشکل شویم.

وی همچنین اذعان کرد: اظهارات ظریف بیان‌کننده این موضوع است که مذاکره با غرب را نباید با مسائل داخل کشور و مسائل اقتصادی و رقابت‌های سیاسی پیوند زد، چرا که هنگامی این پیوندها صورت گیرد، به طور طبیعی بحث از مسیر کارشناسی خارج خواهد شد.

سلیمی نمین در پایان تاکید کرد: اشتباه فاحش روحانی این بود که مذاکرات را از شورای امنیت خارج کرد به‌طوری که هم تیم مذاکره‌کننده وهم تیم نظارت‌کننده یکی بود، اما اکنون تصمیم بر این است که تیم مذاکره‌کننده فقط مجری باشد و تیم سیاست‌گذار و نظارت‌کننده در شورای امنیت ملی این بخش را دنبال کند که این مسئله طبیعتا میزان خطا را به حداقل ممکن خواهد رساند.

انتهای پیام/

صفیه رجایی هرندی کد خبر: 1115174 برچسب‌ها برجام

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: برجام تیم مذاکره کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۹۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند

یک رسانه عبری زبان از قرار داد فروش پهپادهای چینی به ارتش رژیم صهیوینستی پرده برداشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه گلوبس در خبری در این رابطه اعلام کرد، ارتش اسرائیل هواپیماهای بدون سرنشین از دو شرکت چینی DJI وOtel خریداری کرده است تا کمبود موجود در را از این طریق برطرف سازد.

به نوشته این رسانه عبری زبان ارتش اسرائیل قرار است با دو شرکت چینی قرار داد خرید چند هزار هواپیمای بدون سرنشین را امضا کند.

براساس ارزیابی‌های موجود قرار است این هواپیماهای بدون سرنشین برای ماموریت‌های تصویر برداری از داخل و خارج ساختمان‌ها در مسافت‌های کوتاه و جمع آوری اطلاعات امنیتی در نوار غزه مورد استفاده قرار بگیرند.

با این حال احتمالا این هواپیماها نتواند در شمال (فلسطین اشغالی) فعالیت کنند و ماموریت هایش در این منطقه با چالش مواجه خواهد شد، چون حزب الله توانمندی پیشرفته‌ای در شناسایی هواپیماهای بدون سرنشین چینی دارد.

کارشناسان به این ر سانه عبری زبان خبر دادند، سهولت راه اندازی و استفاده از ویژگی‌های هواپیماهای بدون سرنشین چینی است و از اینرو می‌توان به شکل ویژه‌ای آن را برای نظامیان احتیاط که برای مدت کوتاهی در ارتش فعالیت می‌کنند، مورد استفاده قرار داد.

در عین حال قرار است تمامی این هواپیماها پیش از آغاز ماموریت ایزوله شده و امکان ارتباط با شرکت سازنده از آنها گرفته شود تا اطلاعات ارتش اسرائیل به طرف‌های چینی منتقل نگردد.

انصراف آمریکا از تحریم گردان جنایتکار ارتش اسرائیلضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصراللهحمله پهپادی حزب الله به 2 پایگاه نظامی ارتش اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • عذرخواهی رسمی روبن آموریم به خاطر سفر به لندن و مذاکره با وست هم
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است