Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-06@10:43:54 GMT

آسیب شناسی وضعیت دریاچه ارومیه در دو هفته

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۹۵۰۳

معاون اول رئیس‌جمهور وزارت نیرو را مکلف کرد در دو هفته آینده وضعیت فعلی دریاچه ارومیه را آسیب شناسی کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه کارگروه نجات دریاچه ارومیه با تاکید بر اینکه احیای دریاچه ارومیه علاوه بر موضوع محیط زیست به سلامت و معیشت مردم و اعتبار و حیثیت نظام جمهوری اسلامی ایران مرتبط است، گفت: احیای دریاچه ارومیه تنها دغدغه مردم استان‌های حوزه این دریاچه نبوده بلکه خواست عمومی ملت ایران است که این دریاچه را سرمایه ملی می‌داند ضمن آنکه اثرات مخرب زیست محیطی خشک شدن این دریاچه می‌تواند کشور را با آسیب‌ها و مشکلات زیادی مواجه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین بر اتمام و تکمیل اقدامات و طرح‌های نیمه تمام و سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه از جمله طرح‌های انتقال آب از حوضه‌های آبریز و اقدامات محقق کننده تثبیت دریاچه ارومیه تا پایان سال جاری تاکید کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی موظفند نسبت به انجام تعهدات خود درخصوص احیای دریاچه ارومیه به طور کامل عمل نمایند.

مخبر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بحران کمبود آب و خشکسالی از بحران‌های مهم در جهان است، ادامه داد: ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار داشتن در وضعیت خشک و نیمه خشک با مخاطراتی روبرو است که البته با مدیریت مصرف بهینه منابع آب می‌توان با این مسئله مقابله کرد.

وی همچنین وزارت نیرو را مکلف کرد با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست و دبیرخانه ستاد احیای دریاچه ارومیه ظرف دو هفته آینده ضمن آسیب شناسی از وضعیت فعلی دریاچه ارومیه و روند اجرای طرح‌های احیای این دریاچه گزارش جامعی مشتمل بر راهکار‌های عملی برای تصمیم گیری به جلسه آتی ارایه نماید.

در این جلسه که وزیر نیرو، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و استانداران آذربایجان غربی و کردستان نیز حضور داشتند، دبیرخانه ستاد احیای دریاچه ارومیه گزارشی از اقدامات این ستاد در زمینه پیشرفت فیزیکی اقدامات سخت افزاری

طرح‌های انتقال آب حوزه‌های آبریز، وضعیت فعلی دریاچه ارومیه و روند اجرای طرح ملی نجات دریاچه ارومیه در طول سال‌های اخیر ارایه کرد.

در ادامه وزارت نیرو نیز گزارشی از طرح‌های انتقال آب از حوضه‌های آبریز برای احیا و تثبیت دریاچه ارومیه ارائه کرد.

برچسب ها: دریاچه ارومیه ، احیای دریاچه ، طرح های نیمه تمام ، معاون اول رئیس جمهور

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: دریاچه ارومیه احیای دریاچه طرح های نیمه تمام معاون اول رئیس جمهور معاون اول رئیس جمهور احیای دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۹۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بکرترین دریاچه لرستان در دل طبیعت (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تشکیل یک دریاچه فصلی در کویر اصفهان (فیلم) لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه (فیلم) آخرین وضعیت دریاچه ارومیه (فیلم)

دیگر خبرها

  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • «ارومیه» واقعا احیا شد؟
  • بکرترین دریاچه لرستان در دل طبیعت (فیلم)
  • اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه (فیلم)
  • پیگیری حواشی پرسپولیس-سپاهان؛ وزیر ورزش خطاب به تاج: گزارش آسیب‌شناسی را ظرف یک هفته ارائه کنید
  • (ویدئو) لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • فیلم | تصاویر هوایی از لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • تصاویر اتصال 5 رودخانه به دریاچه ارومیه
  • تصاویر منحصربفرد از لحظه ورود همزمان ۵ رود به دریاچه ارومیه