Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@13:43:32 GMT

بیمه‌ها خود را با شرایط جدید، تنظیم کنند

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۹۶۳۶

بیمه‌ها خود را با شرایط جدید، تنظیم کنند

وزیر اقتصاد گفت: انتظار این است که بیمه‌ها خود را با شرایط جدید، تنظیم و به سمتی حرکت کنند که بتوانند نسبت به صدور آنلاین بیمه نامه، پرداخت خسارت و ... اقدام کنند.

 سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در دیدار با مدیران صنعت بیمه کشور برخی خدمات بیمه‌ای از جمله بیمه‌ های زندگی، اعتباری برای پوشش ریسک، فروش قسطی بیمه نامه و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را نوآوری‌های اقتصادی بسیار مفید و کمک کننده به بخش تولید و صنعت کشور خواند که البته در مقایسه با خدمات بیمه‌ای در سایر کشور‌ها هنوز از تنوع کمتری برخوردار هستند.

وزیر اقتصاد توسعه بیمه گری مبتنی بر ریسک را یکی از نکات مهم مدنظر وزارت اقتصاد عنوان کرد و گفت: از حرکت در این مسیر، گریزی نیست و باید از شیوه‌های مبتنی بر تخفیف و نرخ شکنی در رقابت‌های بیمه‌ای فاصله بگیریم.

خاندوزی "تحول دیجیتال" در صنعت بیمه را به عنوان یکی دیگر از ملزومات این صنعت عنوان و تأکید کرد: انتظار این است که بیمه‌ها خود را با شرایط جدید، تنظیم‌ و به سمتی حرکت کنند که بتوانند نسبت به صدور آنلاین بیمه نامه، پرداخت خسارت و ... اقدام کنند.

وزیر اقتصاد "پیگیری ارتباطات الکترونیک سامانه‌های بیمه" را هدفی مهم ارزیابی کرد و افزود: گروه‌هایی در داخل صنعت بیمه، در مقابل این موضوع مقاومت می‌کنند، چون مخالف منافع آن‌ها است. اما من و شما به عنوان امین مردم برای ارتقای صنعت بیمه؛ موظف به پیگیری این موضوع و رویارویی با مقاومت‌های این چنینی هستیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین "اوراق بهادار سازی ریسک‌های بیمه" را یکی دیگر از انتظارات خود از صنعت بیمه کشور عنوان کرد و اظهار داشت: این موضوع بسیار مهم می‌تواند در شرایطی که فراگیری بازار سرمایه در کشور به یک جمعیت ۵۰ میلیون نفری رسیده، بسیار اثرگذار باشد.

خاندوزی ابزار‌های شریعت را از دیگر انتظارات خود از صنعت بیمه عنوان کرد و اظهار داشت: ما از خیلی کشور‌های همتراز خود در این شاخص عقب‌تر هستیم و در موضوع ابزار‌های مبتنی بر شریعت اصلا در این حوزه وضع مطلوبی نداریم.

وزیر اقتصاد در پایان تأکید کرد: خطاب این سرفصل‌ها و انتظارات، هم خود شرکت‌های بیمه‌ای هستند و هم بیمه مرکزی که با قاعده گذاری‌های خود، باید شرکت‌های بیمه‌ای را به این سمت هدایت کنند.

/باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر اقتصاد صنعت بیمه بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۹۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم

عباس علی آبادی اظهار کرد: گاهی به بهانه تامین مالی و گاهی به بهانه زمان اینکه خودرو فوری مورد نیاز است واردات انجام می‌شود.

به گزارش صدای ایران از ایسنا،وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر یکی از بهانه‌ها این است که تامین کنندگان خارجی مایل به تامین مالی هستند، تصریح کرد: باید این بهانه را از بین ببریم و روش‌هایی را برای تامین مالی و مشارکت دادن مردم در این امر پیدا کنیم تا به این بهانه‌ها به سمت خارجی‌ها نرویم. یکی دیگر از عوامل واردات نیاز‌های فوری است، اما اگر از قبل این نیاز‌ها اعلام شود، تولیدکنندگان توان تامین آن را دارند.


دیگر خبرها

  • عدم الزام مشاغلی که فروش کمتر از ۳۰ میلیاردتومان بوده به ارایه دفاتر و ترازنامه
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است