Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین از موفقیت تلاش‌ها برای جلوگیری از اعطای فوری عضویت ناظر به رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سما، وزارت خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای از موفقیت تلاش‌های کشورهای آفریقایی و جلوگیری آنها از ملحق شدن فوری رژیم صهیونیستی به اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر و همچنین ناکام گذاشتن تلاش‌های کمیسر و رئیس این اتحادیه استقبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است که موکول شدن بررسی عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا به ماه فوریه این امکان را برای وزارت امور خارجه دولت فلسطین فراهم می‌کند تا از این لحظه تا زمان برگزاری نشست، برنامه عملیاتی یکپارچ‌ای را با هدف تلاش برای جلوگیری از عضویت رژیم اشغالگر در این اتحادیه تدوین کند.

وزارت خارجه فلسطین همچنین اعلام کرد: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همیشه در اجلاس اتحادیه آفریقا در ابتدای هر سال شرکت کرده است و این بدان معنا است که او در نشست مذکور شرکت می‌کند و به نوبه خود به همراه رهبران کشورهای مذکور تلاش بیشتری خواهد کرد تا مانع از پذیرش اسرائیل در اتحادیه شوند.

این وزارتخانه در ادامه تأیید کرد که برنامه عملیاتی مفصلی را در این باره برای تصویب و اجرای فوری به محمود عباس ارائه خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است که بیش از ۲۴ کشور عضو توانستند اعتراض خود را به طور رسمی و کتبی به تصمیم کمیسر اتحادیه آفریقا اعلام کنند.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که کشورهای آفریقایی عضو اتحادیه آفریقا جمعه شب موفق شدند تلاش کمیسر اتحادیه را برای تصویب عضویت دولت رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر در اتحادیه آفریقا ناکام بگذارند.

پیش از این نیز رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر اعلام کرده بود: قرار است مساله پذیرش اسرائیل به عنوان یک عضو ناظر در اتحادیه آفریقا در نشست فوریه آتی اتحادیه مطرح و بررسی شود.

وزیر خارجه الجزایر فاش کرد: بحث درباره مساله اعطای عنوان ناظر به اسرائیل برای چند ساعت میان وزرای خارجه اتحادیه آفریقا ادامه داشت و موجب بروز اختلاف عمیقی میان کشورهای عضو اتحادیه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اتحادیه آفریقا اتحادیه آفریقا رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۹۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم

وزیر خارجه ترکیه نوشت: مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به اظهارات مقامات اسرائیلی علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: امروز دیگر نقاب از چهره سیاستمداران اسرائیلی که اقدام به گستاخی علیه رهبر کشورمان کرده اند، برداشته است. مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند.

وی در حساب خود در فضای مجازی نوشت: ترکیه در کنار ملت فلسطین قرار دارد و به تلاش برای محاکمه عاملان قتل عام مردم غزه ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: مقامات اسرائیل به زیر پا گذاشتن حقوق بین الملل و ارزش های انسانی ادامه می دهند که این موضوع از سوی افکار عمومی جهانی محکوم می شود.

همچنین فیدان در دیدارش با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی در ریاض عربستان، بر پایان هرچه سریعتر قتل عام در غزه و لزوم فشار بر اسرائیل تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
  • عضویت فلسطین در سازمان ملل، در راستای رسیدگی به بی عدالتی علیه فلسطینان است
  • استقبال حماس از قطع روابط کلمبیا با رژیم صهیونیستی
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • خواهان بررسی مجدد درخواست عضویت کامل خود در سازمان ملل هستیم
  • اتحادیه جهانی علمای مسلمان: خیزش‌های دانشجویی برای حمایت از فلسطین را ارج می‌نهیم
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اسرائیل شد
  • دیدار هیئت حماس با معاون وزیر خارجه چین
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیری از صدور حکم ضدسران تل‌آویو