Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده ناجا  درباره خرید و فروش اسلحه در فضای حقیقی و مجازی و در مقابل آن اقدامات ناجا برای برخورد با مجرمان در این حوزه، اظهار کرد: وجود سلاح غیر مجاز در برخی از استان‌های کشور زیاد و این موضوع برای پلیس غیر قابل قبول و خط قرمز ما است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی با بیان اینکه برخورد با خرید و فروش هرگونه سلاح و دستگیری افرادی که از سلاح‌های غیر مجاز استفاده می‌کنند، مطالبه نیروی انتظامی است، گفت: متاسفانه برای برخی‌ها استفاده از سلاح در مراسمات مختلف و آداب رسومشان باب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سردار رضایی با اشاره به اینکه این اقدام بدعت است، تصریح کرد: افرادی در مراسم‌های عزا و عروسی از سلاح گرم استفاده و در ادامه تیراندازی می‌کنند، لذا از نظر ما این اقدام جرم است و مطالبه جدی ما این است که در این زمینه با مجرمان برخورد صریح و قانونی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در بحث سلاح کشفیات و جمع آوری‌هایی توسط نیروی انتظامی صورت گرفته است، گفت: در این زمینه سایر دستگاه‌های امر از جمله صدا و سیما و جراید مکمل نیروی انتظامی هستند، باید میزگرد‌هایی در این باره تشکیل شود که این خلاف قانون و جرم در بحث خرید و فروش سلاح و استفاده غیر قانونی آن را در مراسمات و یا هر مکان و موقعیت دیگری، تبیین کنند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: فضا و بستر باید طوری فراهم شود تا که هر کسی سلاح غیر مجاز دارد، احساس ناامنی کند، لذا این موضوع جزو هدف گذاری نیروی انتظامی است.

وی افزود: در استان خوزستان بدعتی طرح کردند که در مراسم‌های عروسی و عزا تیراندازی می‌کنند، بدانید که این اقدام جرم است طی گزارش‌هایی که دریافت کردم تعداد قابل توجهی اسلحه در این مناطق جمع آوری شده است که افراد به صورت غیر قانونی از آن‌ها نگهداری می‌کردند.

سردار رضایی در پاسخ به این سوال که آیا در کشور مافیای خرید و فروش اسلحه وجود دارد یا خیر؟ گفت: اینکه بگوییم باندی یا گروهی به نام مافیا در کشور اقدام به خرید و فروش سلاح می‌کنند، صحیح نیست؛ ممکن است قاچاقچی اسلحه داشته باشیم ما مافیای خرید و فروش سلاح در کشور نداریم.

وی با بیان اینکه هیچ هدفی به معنای هدف امنیتی در حوزه خرید و فروش اسلحه در کشور نمی‌بینیم، گفت: مرجع و سازمانی وجود دارد که پس از ارزیابی و بررسی موارد مختلف به عشایر و دامدارانی که دارای گله هستند، مجوز در اختیار داشتن سلاح به آن‌ها می‌دهند.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه در حوزه سلاح غیر مجاز براساس شرایط محیط زیستی مشرف بر کشور، تیراندازی در حوزه شکار محدود شده است، اظهار کرد: کسی که سهمیه مهمات به محیط بانان می‌دهد باید این موضوع را مد نظر قرار بدهد که چرا فردی را که از نظر مهمات محدود کرده‌ای مجدد اجازه استفاده از سلاح را به وی می‌دهی؟ لذا سازمان متولی باید بر این موضوع نظارت خود را افزایش دهد.

وی افزود: چندی پیش در فضای مجازی مشاهده کردم که داماد خانواده‌ای با یکی از بستگانش جدال لفظی پیدا کرد و زمانی که قصد سوار شدن به خودرواش را داشت، یکی از بستگانش با در دست گرفتن اسلحه و تیراندازی به سمت وی، این فرد را به کام مرگ کشاند که قاتل در ادامه پس از ارتکاب قتل، از کرده خود ابراز پشیمانی کرد؛ لذا در اختیار داشتن سلاح غیر مجاز توسط مردم چنین خطا‌هایی را در پی دارد.

سردار رضایی با تاکید بر اینکه بر ساماندهی سلاح‌های مجاز مصر هستیم، بیان کرد: دستگاه‌های متولی اعم از پلیس، قوه قضاییه دستگاه اطلاعاتی، صدا و سیما و تمام جراید باید در این باره به موضوع ورود کنند.

به گفته جانشین فرمانده نیروی انتظامی باید فرهنگ اصیل آرامش را در نداشتن سلاح غیر مجاز در جامعه جاری کنیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: قاچاقچی اسلحه خرید و فروش سلاح مافیا جانشین فرمانده ناجا صراط جانشین فرمانده نیروی انتظامی سلاح غیر مجاز سردار رضایی خرید و فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۰۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، واحدیان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: به دلیل عقبه ذهنی که در ده سال گذشته درباره برج‌های دو قلو پیش آمده سرمایه گذاران برای خرید برج‌ها اطمینان خاطر ندارند.
وی افزود: تمام بدهی‌ها پرداخت شده و مجوز‌ها و کاربری‌ها انجام شده و برای خرید مشکلی نیست.
واحدیان گفت: تسهیلات خاصی برای فروش برج‌های دو قلو در نظر گرفته شده است تا سرمایه گذاران بیشتری جذب شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • هشتمی شمشیربازان قم در لیگ برتر کشور
  • رد پای دلالان به طرح مسکن ملی یزد باز شد
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره
  • درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو
  • دستگیری باند قاچاقچیان احشام در دهلران
  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد
  • چراغ سبز لندن به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل
  • مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟
  • توقیف شمش‌های قاچاق در ساری