Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به ایجاد رشته موسیقی در شاخه فنی و حرفه‌ای برای دانش آموزان آسیب دیده بینایی گفت: قابلیت «گویاساز» قرار است از آبان ماه به شبکه شاد افزوده شود. ظرفیت جدید دیگر ایجاد اتاق‌های صوتی و امکان گفت وگوی گروهی در شاد بود که محقق شده است.

به گزارش ایسنا، سیدجواد حسینی در نشست روز جهانی عصای سفید با بیان اینکه این روز بهانه‌ای است تا دستیابی به جامعه‌ای متناسب سازی شده، بی خطر، بدون مانع بودن و به طور کلی دوستدار انسان را یادآوری کنیم که در آن همه اماکن و فضاهای عمومی و به ویژه نظام تعلیم و تربیت به شکل فراگیر و عادلانه در اختیار جامعه نابینایان قرار بگیرد گفت: یکی از اهداف سازمان آموزش و پرورش استثنایی کمک به تحقق همین اهداف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیش از ۷۰۹۹ دانش آموز آسیب دیده بینایی داریم که از این تعداد ۴۹۶۴ دانش آموز به صورت تلفیقی در مدارس پذیرا درس می‌خوانند و ۲۱۳۵ تن در حال تحصیل در مدارس خاص هستند. این تعداد دانش آموز در ۴۶۶ کلاس درس، ۱۷۰۰ مدرسه خاص، ۲۵ مدرسه خاص نابینایان، ۹ مدرسه شبانه روزی ویژه نابینایان درس می خوانند. ۲۰ هزار مدرسه پذیرا و ۹۴ مدرسه ضمیمه آسیب دیده بینایی داریم. ۵۹۷ همکار امر تعلیم و تربیت این دانش آموزان را برعهده دارند که ۲۴۴ نفر خودشان آسیب دیده بینایی هستند.

افزوده شدن قابلیت گویاساز به شاد از آبان ماه 

ایجاد اتاقهای صوتی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه ۷۰۰ عنوان محتوای تدریس پیشرفته با استفاده از بهترین معلمان طراحی و بارگذاری شده گفت: قابلیت گویاساز قرار است از آبان ماه به شبکه شاد افزوده شود. ظرفیت جدید دیگر ایجاد اتاق های صوتی و امکان گفت وگوی گروهی در شاد است. 

حسینی با اشاره به توانمندسازی نیروی انسانی گفت: معلم باکیفیت اولین و مهمترین عنصر یادگیری است. لازم است در انتخاب و انتصاب معلمان و توانمندسازی شان در طول مسیر تدریس اهتمام ویژه داشته باشیم. در همین راستا یکی از برنامه‌های انطباقی ما نهضت زبان اشاره و خط بریل بود که هدفگذاری کرده بودیم ۵۰۰۰ نفر در سطح جامعه که با نابینایان ارتباط بیشتری دارند آموزش ببینند.

وی ادامه داد: خوشبختانه ۸۲۳۵ نفر در ۲۴۴ کارگاه آموزش‌هایی دریافت کردند که در این میان ۲۰۰۰ نفر از معلمان، اولیای دانش آموزان و روسای ادارات، آموزش بریل دیدند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به آموزش مهارتهای چندگانه مانند زبان اشاره، بریل و آموزش مخصوص دانش آموزان اوتیسم اشاره کرد و گفت: ۱۴۰۹ نفر در این دوره‌های ویژه شرکت کردند. همچنین ۵۲ مدرس کشوری آموزش خط بریل، ۵۰ مدرس کشوری آموزش ریاضی و کوتاه نویسی بریل دیدند.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش را برای این گروه از دانش آموزان مورد توجه قرار دهیم گفت: اکنون 
در هشت رشته فنی دانش آموز داریم. ایجاد رشته موسیقی برای نابینایان و همچنین کامپیوتر را انجام دادیم. تجاری سازی و برندسازی محصولات این دانش آموزان را نیز در دستورکار داریم.

حسینی افزود: در راستای برنامه ملی توان افزایی بررسی کردیم که ۱۰۵ قلم و تجهیزات برای گروه‌های هفتگانه دانش آموزان با نیازهای ویژه وجود دارد که اگر آنها را فراهم کنیم آموزش آنها کیفیت بالایی پیدا می کند. ۷۲ هزار دانش آموز به این تجهیزات نیاز دارند. از این تعداد بیش از ۳۶ قلم به گروه آسیب‌دیدگان بینایی مربوط می‌شود که بخشی از آنها تهیه شده است و توانستیم ۱۲ هزار قلم تجهیزات را در حوزه آسیب‌دیدگان بینایی تهیه و در اختیار قرار دهیم. 

وی به سیاست توسعه مشارکت‌ها اشاره و عنوان کرد: نظام تعلیم و تربیت ما نیازمند آن است که اجتماعی شود و ذهن دولت، سازمان ها و مردم به آموزش و پرورش معطوف و متمرکز شود. معتقدیم بدون مشارکت جامعه و به ویژه اولیاء، نظام تعلیم و تربیت ارتقاء نمی‌یابد.

آموزش زبان انگلیسی به خط بریل

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: قرار است تا پایان سال جاری ۱۰ اتاق چندحسی راه اندازی کنیم. ۱۲۰۰ نسخه فیلم آموزش با خط بریل در مدارس در سال جاری توزیع می‌شود. خط بریل به زبان انگلیسی آموزش داده خواهد شد و امسال نهضت آموزش جهت یابی و حرکت در ۲۵ مدرسه ویژه نابینایان را داریم که پارک های جهت یابی و حرکت در این مدارس راه اندازی می‌شود.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عصای سفید نابینایان سازمان آموزش استثنایی دانش آموز آموزش و پرورش شبکه شاد رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی آسیب دیده بینایی تعلیم و تربیت دانش آموزان دانش آموز خط بریل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سعید غفاریان، از برگزاری مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزی خبر داد و گفت: این مسابقات ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه جاری با حضور دانش‌آموزان برگزیده مرحله ناحیه‌ای در مجتمع فرهنگیان یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۵۰ نفر از دانش‌آموزان توانستند به این مرحله راه یابند، که دانش‌آموزان پسر در ۱۱ رشته و دختر در ۱۰ رشته طی دو روز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت اظهار کرد: مسابقات امسال متفاوت از گذشته برگزار می‌شود به نحوی که مرحله غیر حضوری حذف و متسابقان در مرحله حضوری به رقابت می‌پردازند.

غفاریان با اشاره به اینکه مسابقات از حالت پایه‌ای خارج و در مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود افزود: در مسابقات گذشته پس از برگزاری مسابقات، مراسم اختتامیه در همان روز برگزار و برترین‌ها تجلیل می‌شدند، اما امسال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مراسم واحد برای اختتامیه خواهیم داشت که با حضور مسئولان استان از برگزیدگان و راه یافتگان به مرحله کشوری تجلیل خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان گفت: این مسابقات نیز ۱۳ اردیبهشت‌ماه برگزار و ۴۰ نفر از فرهنگیان که توانستند در مرحله غیر حضوری رتبه برتر را کسب کنند، در پنج رشته در مرحله حضوری به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

دیگر خبرها

  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی