Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دولت سابق ترامپ گفت، دولت بایدن باید ضمن اعمال فشار حداکثری بر کره‌شمالی، راه را برای مذاکرات احتمالی با رهبر این کشور نیز باز بگذارد و رویکرد ترامپ را در قبال وی تکرار کند.

به نوشته روزنامه واشنگتن تایمز، مایک پنس معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در جمع نمایندگانی از کره‌جنوبی و ژاپن در یک نشست مجازی گفت:‌ حقیقت این است که ضعف، باعث خیزش اهریمن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا باید قاطعانه در کنار متحدانش در آسیا در مواجهه با رشد فزاینده و قدرت‌طلبی چین بایستد و حامی آزادی، دموکراسی و حقوق بشر باشد.

پنس همچنین در جریان این سخنرانی که با میزبانی "اندیشکده ۲۰۲۲" با حمایت مالی بنیاد واشنگتن تایمز و بنیاد صلح جهانی برگزار شد، بیشتر روی کره‌شمالی تمرکز داشت. این سازمان جهانی غیر دولتی به صورت رایزنی عمومی با شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد فعالیت می‌کند.

معاون ترامپ همچنین به دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا هشدار داد که از بازگشت به اصطلاح "صبر استراتژیک" که در دوران‌های ریاست جمهوری جورج بوش پسر و باراک اوباما در مورد کره‌شمالی استفاده می‌شد، خودداری کند. در دوران تصدی آنها، دولت کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی تسلیحات هسته‌ای و زرادخانه موشک‌های بالستیک خود را ارتقا داد.

مایک پنس همچنین دولت ترامپ را در دستیابی به پیشرفت در زمینه کره‌شمالی ستود و ادامه داد: در آن دوران، صبر استراتژیک برای همیشه کنار گذاشته شد. ما یک کارزار فشار حداکثری را علیه کره‌شمالی به کار بردیم و ثابت کردیم وقتی آمریکا قوی است، پیشرفت به سوی صلح امکان‌پذیر است.

این سیاستمدار جمهوری‌خواه افزود: تعداد کمی از مردم تصور می‌کردند که رهبران ایالات متحده و کره‌شمالی برای بحث در مورد صلح در کنار هم قرار بگیرند اما در یک نشست تاریخی در سنگاپور، ما این تصور را امکان‌پذیر دیدیم و آزمایش‌های اتمی در کره‌شمالی متوقف شد.

این صحبت‌ها در حالی از سوی مایک پنس مطرح شد که نشست ۲۰۱۸ در سنگاپور و ۲۰۱۹ در هانوی ویتنام، در نهایت به توافقی برای توقف ساخت و تولید و توسعه زرادخانه اتمی کره‌شمالی نینجامید و گفت‌وگوها از آن زمان متوقف شده است. اما دولت پیونگ‌یانگ در مورد آزمایش‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک که رهبران دو کشور در ابتدای نشست با آن موافقت کردند، با توقف موقت این فعالیت‌ها موافقت کرد.

معاون ترامپ همچنین ادامه داد: موضع قوی ما در پی گفت‌وگوی تاریخی بین ترامپ و کیم جونگ اون به پایان آزمایش‌های اتمی و موشکی از سوی کره‌شمالی منجر شد، اما امروز شاهد هستیم که این تهدیدها از سر گرفته شده و باعث بی‌ثباتی در شبه جزیره کره، منطقه و جهان شده است. با شلیک مجدد موشک‌ها از سوی کره‌شمالی و تلاش برای گسترش قابلیت‌های هسته‌ای، امیدوارم که دولت بایدن در حالی که پیشرفت خود را در جهت صلح ادامه می‌دهد، همان قدرت دولت ترامپ را نشان دهد؛ قدرتی که جهان به آن نیاز دارد.

کره‌شمالی اخیرا مدعی شده که موشک‌های کروز دوربرد را با موفقیت آزمایش کرده است. دولت بایدن در برابر تحریکاتی که کره‌جنوبی و ژاپن را متشنج کرده، تا حد زیادی سکوت کرده است. بایدن تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ را حفظ کرده اما به آنها اضافه نکرده و همچنین مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره‌جنوبی را نیز ادامه داده است.

پنس در ادامه صحبت‌هایش از سیاست امنیتی دولت بایدن در سایر زمینه‌ها نیز انتقاد کرد که مهمترین آنها مربوط به آشوب پیش آمده در پی خروج بی‌نظم آمریکا از افغانستان است. با این حال، وی تاکید کرد که آمریکا موقعیت خود را به عنوان یک رهبر جهانی حفظ می‌کند.

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: به شما اطمینان می‌دهم با وجود خروج فاجعه‌بار آمریکا از افغانستان، واشنگتن به طور کامل به دفاع از متحدان خود در آسیا و سراسر جهان متعهد است. آمریکا همیشه بزرگترین قهرمان آزادی، بزرگترین حامی آن خواهد بود و ارتش ایالات متحده همچنان بزرگترین نیرویی است که جهان تا به حال شناخته است.

پنس از آنچه که وی عدم تمایل پکن برای ایفای نقش سازنده و همکاری با واشنگتن در تلاش برای متقاعد کردن کره‌شمالی به کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای خود خواند، ابراز تاسف کرد.

وی افزود: بیش از هر زمان دیگری، ملت‌های آزاد جهان باید از چین بخواهند تا به حقوق بشر، اصول دموکراتیک و آزادی ناوبری احترام بگذارد و کارهای زیادی را برای دستیابی به خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره انجام دهد.

معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا همچنین درباره هنگ‌کنگ گفت:‌ آمریکا و متحدان ما باید به ایستادگی در کنار مردم این دولتشهر ادامه دهند. پکن به تلاش‌هایش برای تسلیم شدن هنگ‌کنگ ادامه می‌دهد و می‌خواهد این دولتشهر را همانند دیگر نقاط چین کند. جهان آزاد باید خواستار برقراری عدالت برای جیمی لای، فعال هنگ‌کنگی و تمامی آنهایی شود که بابت تعهدشان به دموکراسی در رنج و عذاب هستند.

وی درباره تایوان هم گفت: آمریکا و متحدانش در منطقه باید این را واضح اعلام کنند که ما در کنار مردم تایوان هستیم. چین بیش از هر زمان دیگری در مقابل تایوان دست به اقدامات تهاجمی می‌زند و پس از آنکه ۲۸ جنگنده چینی حریم هوایی تایوان را نقض کردند، پکن هشدار جدیدی را برای نیروهای خارجی منتشر کرده است.

مایک پنس ضمن قدردانی از دولت بایدن بابت تمدید تعهدات و حمایت از تایوان تاکید کرد: ما نمی‌توانیم در مقابل اقدامات چین در منطقه بی‌تفاوت باشیم./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دولت بایدن کره شمالی مایک پنس هسته ای موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۰۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران

به گزارش تابناک، لایحه جدیدی که به جو بایدن اختیار تشدید تحریم‌ها علیه نفت خام ایران را می‌دهد، در آستانه تبدیل شدن به قانون است. با این حال، به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا تمایلی به اعمال فوری این تحریم‌ها در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری و در شرایط حساس بازار انرژی جهانی نداشته باشد.

تحریم‌های جدید در واکنش به تنش‌ها

این تحریم‌ها که اواخر هفته گذشته توسط مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید، در پاسخ به حمله موشکی ایران به اسرائیل اعمال شده است. طبق این مصوبه، دامنه تحریم‌ها علیه صادرات نفت خام ایران گسترش یافته و بنادر، نفتکش‌ها و پالایشگاه‌های خارجی که در تجارت نفت ایران دخیل هستند نیز هدف قرار خواهند گرفت.

اما آیا بایدن ماشه تحریم‌ها را می‌چکاند؟

با وجود لحن قاطعانه قانون جدید، تحلیلگران بازار نفت معتقدند که بایدن تمایلی به اقدامی که منجر به افزایش قیمت نفت خام یا بنزین شود، ندارد. برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که او با اعطای معافیت‌هایی، اجرای کامل تحریم‌ها را به تعویق خواهد انداخت.

این رویکرد مشابه سیاستی است که دولت بایدن در قبال روسیه و تهاجم این کشور به اوکراین در پیش گرفته است. کاخ سفید با اعمال تحریم‌هایی علیه روسیه، سعی در محدود کردن درآمدهای این کشور دارد، اما در عین حال برای جلوگیری از اختلال در عرضه جهانی نفت و تشدید تورم، اجازه داده است صادرات نفت روسیه ادامه یابد. این ملاحظات، به‌ویژه در سال انتخابات ریاست‌جمهوری، از اهمیت بالایی برخوردار است.

علاوه بر این، آمریکا حتی با وجود تمدید تحریم‌ها، به ونزوئلا نیز اجازه داده است به صادرات نفت خود ادامه دهد. این اقدامات نشان می‌دهد که بسیاری از بازیگران بازار نفت، تحریم‌های جدید علیه ایران را چندان جدی نمی‌گیرند، چرا که انتظار دارند مشابه تحریم‌های روسیه، معافیت‌هایی برای ادامه صادرات نفت ایران نیز در نظر گرفته شود.

تأثیر نامشخص بر بازار

شورای امنیت ملی کاخ سفید هنوز در مورد جزئیات اجرای این تحریم‌ها اظهارنظری نکرده است. دولت در حال بررسی قانون جدید است، اما انتظار نمی‌رود تا پیش از پاییز، تأثیر قابل‌توجهی بر بازار نفت داشته باشد.

با این حال، بازار نفت در حال حاضر به شدت به هرگونه کاهش عرضه حساس است. قیمت نفت خام برنت در اوایل آوریل به بالاترین سطح 6 ماه گذشته یعنی بیش از 92 دلار در هر بشکه رسید. این افزایش قیمت در شرایط تقاضای جهانی بالا و تداوم طرح کاهش تولید اوپک و متحدانش رخ داده است.

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!