Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امین حسینی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای ساماندهی سالمندان گیلان با اشاره به اجرای طرح «شهر دوستدار سالمند» در هفت کلانشهر کشور، گفت: با وجود نرخ بالای سالمندی در گیلان پیگیری این طرح هنوز در استان آغاز نشده است.

مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان گیلان ادامه داد: مطابق با اعلام سازمان بهداشت جهانی، برای تحقق شهر دوستدار سالمند باید هشت حوزه از جمله مسکن، حمل و نقل، مشارکت اجتماعی و خدمات سلامت دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح شهر دوستدار سالمند به عنوان یک سند جامع در استان گیلان وجود ندارد، افزود: برای اجرای این طرح نیازمند ارائه یک سند بومی هستیم.

۱۶.۲ جمعیت گیلان سالمند هستند

معاون فنی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۱۶.۲ درصد جمعیت استان سالمند هستند، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز ۱.۴ درصد سالمندان گیلان مشکوک به کرونا بودند.

جلال برشان با اشاره به نیازمندی بیشتر سالمندان به خدمات بهداشتی در شرایط کرونایی، تصریح کرد: با توجه به حساسیت این رده سنی باید شرایط مطلوب بهداشتی و رفاهی را برای آنها فراهم کنیم.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون سالمندان گیلانی، بیان کرد: ۹۱.۹ درصد سالمندان استان دُز اول و ۷۷ درصد آنها نیز دُز دوم را دریافت کردند که نسبت به آمار کشوری وضعیت خوبی داریم.

کد خبر 5329518

منبع: مهر

کلیدواژه: سالمندی استان گیلان شهر دوستدار سالمند امین حسینی ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیراز کرمانشاه واکسن کرونا سیدابراهیم رئیسی گرگان شیوع کرونا ایلام عکس استانها نیروی انتظامی شهر دوستدار سالمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۰۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی در سرایان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، فرمانده انتظامی سرایان گفت: ماموارن انتظامی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی در بازرسی از یک کامیون، ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی به ارزش ۵۲۵ میلیون تومان کشف کردند. 


سرهنگ شکوهی راد افزود: ماموران در این خصوص یک خودرو توقیف و یک متهم را دستگیر کردند.

وی گفت: متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • ۶۵ درصد تلفات جاده ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند
  • اختتامیه پویش ارومیه شهر دوستدار کودک برگزار شد
  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • انتخاب دو روستای اردبیل به عنوان روستای «دوستدار کتاب» در کشور
  • کشف ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی در سرایان
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت