Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@03:22:01 GMT

آزادی‌های جدید در سواحل عربستان

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۰۵۳۳

آزادی‌های جدید در سواحل عربستان

فرانس پرس در گزارشی به وضع آزادی های جدید در ساحل شهرک اقتصادی ملک عبدالله اشاره کرده است.

به گزارش ایمنا، فرانس پرس گزارشی درباره افتتاح ساحل «پیور بیچ» در شهرک اقتصادی ملک عبدالله در عربستان منتشر کرد؛ شهرکی که تجربه جدید و منحصر به فردی را در عربستانی که به محافظه کاری شدید شناخته شده، ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است که ساحل پیور بیچ که در اوت ۲۰۲۱ افتتاح شده، تجربه جدید و منحصر به فردی در عربستان که به شدت محافظه کار بوده، ارائه می‌دهد به گونه‌ای که افراد در روز از آب‌های فیروزه‌ای و ماسه سفید بدون هیچ محدودیتی لذت می‌برند، زنان اجازه آزادی‌های بیشتری مانند کشیدن قلیان و یا همراه داشتن حیوانات خانگی دارند.

در این ساحل پس از غروب آفتاب موسیقی غربی نیز نواخته می‌شود.

به نقل از میدل ایست نیوز، یکی از بانوان عربستانی به فرانس پرس گفت از این وضعیت خوشحال است چرا که می‌تواند به این ساحل آمده و از امکانات آن استفاده کند.

وی در ادامه افزود که این تجربه به شدت لذت بخش است و می‌توان آخر هفته را در این ساحل گذراند.

عربستان در راستای چشم‌انداز ۲۰۳۰ و با هدف ترویج گردشگری و جذب گردشگر، اقدامات جنجال برانگیزی اتخاذ کرده است.

عربستان در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۹ برای نخستین بار روادید گردشگری برای همه شهروندان خارجی را در دسترس قرار داد تا بتوانند در طول سال از طریق الکترونیکی یا هنگام ورود به یکی از گذرگاه‌های مرزی کشور، روادید گردشگری دریافت کنند.

عربستان همچنین شرط الزامی بودن حضور یک همراه برای بانوان و یا لزوم پوشیدن چادر را برای شهروندان خارجی لغو کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 529335

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سواحل عربستان عربستان عربستان سعودی میدل ایست نیوز ریاضی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۰۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز با نیما یوشیح: آی آدم‌ها که روی ساحلِ آرام در کار تماشایید!

“آی آدم ها”   آی آدم‌ها که بر ساحل نشسته شاد و خندانید! یک نفر در آب دارد می‌سپارد جان یک نفر دارد که دست و پای دائم می‌زند روی این دریای تند و تیره و سنگین که می‌دانید   آن زمان که مست هستید، از خیال دست یابیدن به دشمن آن زمان که پیش خود بیهوده پندارید که گرفتستید دست ناتوانی را تا تواناییِ بهتر را پدید آرید آن زمان که تنگ می‌بندید بر کمرهاتان کمربند در چه هنگامی بگویم من؟ یک نفر در آب دارد می‌کند بیهوده جان قربان!   آی آدم‌ها که بر ساحل بساط دلگشا دارید! نان به سفره جامه‌تان بر تن یک نفر در آب می‌خواند شما را موج سنگین را به دست خسته می‌کوبد باز می‌دارد دهان، با چشم از وحشت دریده سایه‌هاتان را ز راه دور دیده آب را بلعیده در گود کبود و هر زمان بی‌تابی‌اش افزون می‌کند زین آب‌ها بیرون گاه سر، گه پا.   آی آدم‌ها! او ز راه دور، این کهنه جهان را باز می‌پاید می‌زند فریاد و امید کمک دارد آی آدم‌ها که روی ساحلِ آرام در کار تماشایید! موج می‌کوبد به روی ساحلِ خاموش پخش می‌گردد چنان مستی به جای افتاده، بس مدهوش می‌رود نعره‌زنان، وین بانگ باز از دور می‌آید: آی آدم‌ها! و صدای باد هر دم دل‌گزاتر در صدای باد بانگ او رهاتر از میان آب‌های دور و نزدیک باز در گوش این نداها: آی آدم‌ها! آی آدم‌ها! کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا+فیلم
  • توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل نور
  • سواحل استان بوشهر متلاطم است/ افزایش پوشش ابر
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل شهرستان نور
  • اوسمار با صلیب مقابل سپاهان در آزادی (عکس)
  • ساحل بندرعباس بعد از باران
  • امروز با نیما یوشیح: آی آدم‌ها که روی ساحلِ آرام در کار تماشایید!
  • آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد
  • مصاف سوارکاران مازندران در سواحل بابلسر