Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز (یکشنبه) ایرنا به نقل از خبرگزاری معا، پارلمان عربی خواستار تشکیل یک کمیته بین المللی حقیقت یاب برای بازدید از زندان‌های رژیم صهیونیستی و اطلاع از وضعیت «نقض حقوق زندانیان فلسطینی» به ویژه اعتصاب کنندگان غذا شد.

پارلمان عربی در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه «رژیم اسرائیل از سال ۲۰۱۶ تاکنون، پیکر ۶۸ شهید را به خانواده‌یشان تحویل نداده و ۲۵۴ جسد را نیز در گورهای دسته جمعی دفن کرده» اعلام کرد: تحقیق درباره عدم تحویل اجساد شهدای فلسطینی از سوی ارتش و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به عنوان «اقدامی غیرقانونی از لحاظ انسانی و حقوقی و جنایتی که نیاز به پیگیری و مجازات دارد» ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه از پارلمان‌های جهان، پارلمان‌های منطقه‌ای، اتحادیه بین پارلمانی، دبیرکل سازمان ملل متحد، کمیته بین المللی صلیب سرخ و سازمان‌های حقوق بشری خواسته شده تا اقدامات فوری برای نجات جان اسرای فلسطینی انجام دهند.

«عادل العسومی» رئیس پارلمان عربی هم دیروز (شنبه) در سخنانی در مقر اتحادیه عرب در قاهره تصریح کرده بود که پارلمان عربی به تحرکات خود در عرصه بین‌الملل برای حمایت از مسئله فلسطین ادامه می‌دهد و در همین راستا خواستار حمایت دبیرکل سازمان ملل و کمیساریای عالی حقوق بشر این سازمان از مسئله فلسطین است.

وی همچنین از رئیس اتحادیه بین‌المجالس، روسای پارلمان‌های منطقه‌ای و مدیر کل یونسکو خواست برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی و مسجد ابراهیمی در الخلیل تلاش کنند.

برچسب‌ها اسرائیل اسیر مسجدالاقصی اتحادیه عرب رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسرائیل اسیر مسجدالاقصی اسرائیل اسیر مسجدالاقصی اتحادیه عرب رژیم صهیونیستی فلسطین رژیم صهیونیستی پارلمان عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد

تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه حتی پس از اطلاع رسانی به ارتش رژیم صهیونیستی از وجود آن ها، بمباران می‌شوند.

در همین رابطه منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک تیم مسئول تامین و توزیع کمک‌های بشردوستانه در شهر غزه، هشت نفر شهید شدند.

همچنین حمله روز اول آوریل ۲۰۲۴ (۱۳ فروردین) رژیم صهیونیستی به خودروی سازمان غیردولتی «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه باعث کشته شدن هفت امدادگر این سازمان شد. در این حادثه راننده فلسطینی آن‌ها نیز جان خود را از دست داده است.

این حمله ساعاتی پس از آن روی داد که اعضای این گروه غیردولتی با یک کشتی حاوی کمک‌های غذایی به نوار غزه رسیدند و به مناطق شمالی آن رفتند.

همچنین تصاویری از اجساد پنج کشته منتشر شد که در بیمارستان شهدای الاقصی در شهر «دیر البلح» در مرکز غزه قرار داشتند و تعدادی از آن‌ها لباس‌هایی با آرم خیریه پوشیده بودند.

بر اساس بیانیه این سازمان، کشته‌شدگان استرالیایی، لهستانی، کانادایی - آمریکایی، انگلیسی و فلسطینی بودند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه
  • با فرض استفاده از حدود ۱۰۰ کامیون آواربرداری غزه ۱۴ سال طول می کشد
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد
  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد
  • قطعنامه جانبدارانه و ضد ایرانی پارلمان اروپا | واکنش به حمله اسرائیل؛ فقط تاسف!