Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اکبر عرب خراسانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان افزود: خط ملی فوریت‌های روانی- اجتماعی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) با شماره تلفن ۱۵۷۰ همزمان با هفته سلامت روان در استان سمنان آغاز به کار کرد.

او بیان کرد: در شرایط کرونایی بیشتر از اینکه دانش آموزان و خانواده‌ها به لحاظ جسمی دچار آسیب شوند، از نظر روحی و روانی دچار مشکل شدند و این نشاندهنده این است که باید در این زمینه اقدامات سریع و موثری انجام داد که با خدمات ارائه شده توسط اپراتور‌های متخصص و آموزش دیده خط ۱۵۷۰ این امر محقق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عرب خراسانی گفت: خط ملی نماد با شماره تلفن ۱۵۷۰ اورژانس اجتماعی دانش‌آموزان و یکی از زیرساخت‌های مهم نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان است که در کنار ابزار‌های دیگر در حوزه سامانه نماد کمک می‌کند مدل‌های مختلف فوریت‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان در جامعه در قالب یک سامانه یکپارچه میسر شود.

او افزود: خودکشی، مصرف مواد مخدر، خشونت، بزهکاری، آزار و سوء استفاده جسمی و جنسی، بی سرپرستی و بدسرپرستی از مصادیق فوریت‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان است که در صورت مشاهده باید از طریق تماس با خط ۱۵۷۰ اورژانس اجتماعی دانش‌آموزان مطرح و پیگیری شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه قانون حمایت از کودکان و نوجوانان که به تصویب مجلس رسید، پشتوانه و ضمانت اجرایی خط ملی ۱۵۷۰ است، افزود: دسترسی آسان به مراکز مشاوره، یکپارچه سازی خدمات مشاوره و به روزآوری روش‌های جدید، و واکنش سریع در فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان، از اهداف این طرح است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به همکاری دستگاه‌های عضو ائتلاف ملی نماد، ابراز امیدواری کرد با افتتاح خط فوریت‌های روانی- اجتماعی دانش آموزی استان سمنان گام مهمی در راستای حفظ و ارتقای سلامت روان دانش آموزان و خانواده‌ها برداشته شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آسیب های روحی اورژانس اجتماعی اجتماعی دانش آموزان فوریت های روانی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۰۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳

شهردار بیرجند با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری، ۹۶۰ میلیارد تومان است گفت: با وجود تورم در کشور، بودجه شهرداری در دو سال گذشته ۵ برابر افزایش داشته است.

بهترین با بیان اینکه در این مدت در بخش سرمایه گذاری، ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه وارد شهر بیرجند شده، افزود: گردش مالی یک سرمایه گذار به تنهایی ۳ هزار میلیارد تومان بوده و این در حالیست که تمام بودجه عمرانی تخصیص یافته به استان ۹۰۰ میلیارد تومان است .

وی با بیان اینکه این اقدامات با هدف جذب سرمایه و اشتغالزایی در شهر بیرجند صورت می‌گیرد، گفت: شهرداری بیرجند در راستای حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی نیز با هدف توانمند سازی و اشتغال این افراد، تعداد ۴ باب منزل متعلق به شهرداری را در اختیار گرمخانه و ۴ باب منزل دیگر را در اختیار مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری قرار داده و در سرای مرحوم امینی در بازار بیرجند نیز ۲ مغازه برای فروش تولیدات آسیب دیدگان اجتماعی، در اختیار مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری قرار گرفته است .

شهردار بیرجند همچنین از آمادگی شهرداری برای واگذاری رایگان غرفه در روزبازار‌ها با هدف عرضه تولیدات زندانیان نیز خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • جریمه ۳ میلیارد ریالی برای قاچاق کود شیمیایی
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد