Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@13:16:20 GMT

اعتراض به برخی از انتصابات در شهرداری اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۰۷۴۶

اعتراض به برخی از انتصابات در شهرداری اصفهان

ایسنا/اصفهان توجه به بحران آب و فرونشست زمین در اصفهان و رسیدن به گفتمانی واحد برای حل این بحران‌ها، توجه و تاکید شورای ششم بر حفظ وحدت و دوری از روزمرگی، اعتراض به برخی از انتصابات در شهرداری اصفهان و تاکید بر اتمام هرچه زودتر تغییر و یا تثبیت مدیران شهری از مهمترین مسائل مطرح شده در چهاردهمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالفضل قربانی-نایب رئیس شورای شهر اصفهان در نطق پیش از دستور چهاردهمین جلسه این شورا که امروز (یکشنبه-۲۵مهرماه) برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت شهری و شورای شهر اصفهان در این دوره مصمم است با عمل خود، وحدت را در طول چهارسال حفظ و پاسداری کند و نشان دهد به این موضوع اهتمام ویژه دارد.

وی با بیان اینکه بدخواهان بدانند با انجام یکسری اقدامات و کارهای مسموم نمی توانند در وحدت شورای شهر اصفهان اخلال و اختلال ایجاد کنند، گفت: اعضای شورای شهر اصفهان پخته تر و بالغ تر از این هستند که افراد و گروه هایی بخواهند در میان آنها شکاف و اختلاف ایجاد کنند، این افراد بهتر است به فکر این باشند که از عملکرد خود در ۸ سال و به ویژه ۴ سال قبل از مردم عذرخواهی کنند.

تفرقه افکنی در شورا آب در هاون کوبیدن است

نایب رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به دسته بندی اعضای شورای شهر اصفهان در برخی رسانه ها، از مردم خواست به این مسائل توجه نکنند و تاکید کرد: شورا در انجام وظایف خود متحد، یکپارچه و منسجم است، ممکن است در موضوعی اختلاف نظر داشته باشیم اما در مجموع وحدت داریم و این تفرقه افکنی آب در هاون کوبیدن و کار فتنه گرانی است که می خواهند شورای شهر اصفهان را در این دوره مشغول کنند. ما دنبال این مسائل راه نمی افتیم و اگر گاهی به آن پاسخ نمی دهیم برای این است که ارزشی قائل نیستیم.

دنبال بازی‌های بچه گانه نخواهیم رفت

وی با تاکید بر اینکه درب شورای شهر به روی همه شهروندان اصفهانی برای بیان نظرات و مطالباتشان باز است، گفت: ما نسبت به افکار عمومی توجه ویژه و لازم داریم اما دنبال بازی های بچه گانه نخواهیم رفت.

قربانی همچنین با اشاره به اینکه مناسب سازی فضاهای شهر برای اقشار توانخواه در حال انجام است اما کافی نیست و باید بیشتر از این باشد، افزود: مسائل و مباحث آرامستان باغ رضوان به ویژه در یک سال و نیم گذشته ویژه بوده است. با شیوع کرونا و افزایش آمار مرگ و میر، کارکنان باغ رضوان با حجم بالای کار زیادی مواجه شده اند که اگرچه کار خود را به خوبی انجام داده اند، اما مردم نسبت به مسائلی شکایت دارند از جمله برخی مقررات در باغ رضوان که باعث نارضایتی مردم شده، مسائل مربوط به فاز جدید باغ رضوان و قطعات تازه تاسیس، همجواری با سازمان پسماند و مشکلات ناشی از بوی بد. این مسائل می طلبد که شهردار اصفهان هرچه زودتر ضمن تعیین مدیریت این مجموعه، شخصا به موضوع ورود کند.

شورای ششم نباید دچار روزمرگی شود

مجید نادرالاصلی-رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای شهر اصفهان نیز در نطق خود در این جلسه با بیان اینکه به عنوان نمایندگان مردم متعهدیم در انجام عمل صالح از دیگران پیش قدم باشیم، گفت: خدمت به خلق خدا از اموری است که می توان تعبیر به عمل صالح کرد. به مردم قول داده ایم هم خود صالح باشیم و هم در جهت ایجاد جامعه صالح تلاش کنیم، جامعه صالح محقق نمی شود مگر با شناخت مشکلات و مسائل و اولویت بندی برای رسیدن به اهداف.

وی با اشاره به گذشت بیش از ۷۰ روز از شروع تیم کاری اصولگرایان و بیش از یک ماه از سپردن سکان شهر به دست شهردار اصفهان، گفت: مردم نگران مشکلات هستند و می خواهند بدانند این شورا هم دچار روزمرگی می شود یا برای برنامه های جامع و اصولی شهر طرح و نقشه دارد؟ بیاید شفاف باشیم و ببینیم جریان امور شورا در این مدت به چه صورت بوده است.

هنوز به گفتمان واحد نرسیده‌ایم

این عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه اگرچه جلسات و گفت و گوی زیادی انجام شده اما هنوز به گفتمان واحد نرسیده ایم، گفت: در مورد بحرانی مثل فرونشست زمین در اصفهان به ادبیات واحد نرسیده ایم و امروز هنوز مسئولان امر از خواب بیدار نشده اند، اما اگر شکاف های ناشی از فرونشست زمین در یکی از آثار تاریخی اصفهان اتفاق افتد جنجالی در دنیا به راه می افتد. در این زمینه نهضت اطلاع رسانی به راه افتاده اما باید چاره علمی و عملی اندیشیدید.

وی در مورد مناطق کم برخوردار و محروم شهر اصفهان نیز گفت: باید ببینیم قرار است مثل برخی نهادهای خیریه در صدد دادن ماهی به مردم باشیم یا به آنها ماهیگیری یاد بدهیم، ضمن اینکه باید جامعه جوانی که دچار مشکلات متعدد شده را دریابیم، چراکه اگر بتواند به توانایی های خود تکیه کند اتفاقات خوبی می افتد، اما همچنان خیل جوانان بیکار روح و روان جامعه را آزار می دهد.

نادرالاصلی با تاکید بر ایجاد وحدت گفتمان و عمل در اصفهان، افزود: نزدیک سه ماه است موضوع هوشمندسازی و راه اندازی خدمات الکترونیکی به خصوص در حوزه شهرسازی مطرح است، اما هنوز در اول راه هستیم. ما اعضای شورای شهر اصفهان در انتظار اجرای این طرح در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم.

وی ادامه داد: امروز اصفهان ظرفیت های فوق العاده ای برای شهرداری فراهم کرده تا به درآمد پایدار و اقتصاد پویا فکر کند. در این زمینه می توانیم از صاحب نظران و اندیشمندان دعوت به ارائه طرح کنیم، چون شکوفایی اقتصاد اصفهان در دست پرتوان اهل آن است که باید به خوبی از آن استفاده کنیم.

این عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه استفاده صحیح از ظرفیت های تاریخی، می تواند شکوفایی را به صنعت گردشگری اصفهان برگرداند، گفت: ارزش برخی از خانه های تاریخی اصفهان کمتر از هتل عباسی نیست، اما بخشی از آنها در کف نهادهایی مثل شهرداری، میراث فرهنگی و سازمان هایی است که نه تنها درآمدی ندارند بلکه هزینه ساز شده اند.

وقت تنگ است و کار بسیار

وی با یادآوری اینکه هنوز در بسیاری از مدیریت ها و شرکت های زیر مجموعه خدمات شهری اتفاق خاصی رخ نداده، تصریح کرد: اگرچه شهردار کمتر از یک ماه مشغول به کار شده، اما وقت تنگ است و کار بسیار. روند فعالیت ها حتی در خدمات نظافتی کند است و از شهردار اصفهان درخواست می کنم برنامه ها و چگونگی رسیدن به اهداف برای خدمت رسانی بهتر به مردم ساماندهی شود.

نادرالاصلی از شهردار اصفهان خواست از خیل عظیم بدنه مومن، انقلابی و متخصص شهرداری استفاده بهینه کند و گفت: بخشی از انتصابات شما اگرچه برای هریک توضیحاتی دارید اما مورد اعتراض است، باید از عناصر فهیم و جهادی استفاده کنید و این حداقل انتظار شورا است و باید خود را ملزم به اجرای سیاست های شورا بدانید. چاره برخی مسائل را از پیش بیندیشید و نگذارید به تریبون ها و محافل کشیده شود.

واکنش سه گانه به تغییرات مدیریتی

مصطفی نباتی نژاد- رئیس مرکز پژوهش های شورای شهر اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به روزهای گذار مدیریت شهری، اظهار کرد: تغییر و تحول در بستر حیات جامعه و سازمان ها امری بدیهی است، این تغییر در رویکردها، ساختارها و جابجایی افراد نشان داده می شود. بعد از انتخابات اصولا تغییر و تحولاتی بر اساس رأی و انتخاب مردم شکل می گیرد که ذی نفعان محوری این تغییرات، یکی از واکنش های سه گانه را به نمایش می گذارند؛ مقاومت، همراهی و بی تفاوتی.

وی با بیان اینکه واکنش ذی نفعان یعنی مردم به تغییرات بستگی به برخی عوامل دارد، گفت: برخی ریشه در مسائل خارج از اراده آنها دارد که به صاحبان امر هشدار می دهم مراقب باشند خواسته یا ناخواسته مردم را به بی تفاوتی سوق ندهند. همچنین بی تفاوتی متاثر از پایین آمدن برخی شاخصه های سرمایه اجتماعی به جامعه ما نفوذ کرده که از مدیریت شهری انتظار می رود هرچه سریع تر هرگونه تغییر و یا تثبیت در لایه اول مدیران را به اتمام برساند و به حفظ سرمایه های اجتماعی مبادرت کند. مدیران منصوب شده نیز در تکریم سرمایه انسانی مدیریت شهری اعم از کارگر و کارمند، پاکبان و آتش نشان، نیروهای خدماتی و ... کوشا باشند.

این عضو شورای شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در نمایش پاکدستی، ساده زیستی، پرکاری، جهادی بودن و تخصص مدیریت شهری در این دوره قلم ها بر زمین و تریبون ها خاموش است که امیدوارم دلیل آن ادامه رقابت های انتخاباتی باشد.

احیای فرهنگ اسلامی و انقلابی به گفتمان قالب مدیران تبدیل شود

وی با بیان اینکه شهردار اصفهان بنا دارد فرهنگ اسلامی و انقلابی متعالی را در حوزه مدیریت شهری احیا کند، گفت: امیدواریم این موضوع به گفتمان قالب مدیران استان تبدیل شود.

نباتی نژاد همچنین با اشاره به شروع به کار استاندار جدید اصفهان، گفت: آنچه اکنون برای دوستداران اصفهان مهم است حمایت از استاندار جدید فارغ از اینکه مورد حمایت سیاسی آنها بوده یا خیر است. عقل و تدبیر حکم می کند با تمام قوا، از استاندار اصفهان حمایت کنیم و استاندار اصفهان نیز ضمن داشتن عزمی راسخ برخلاف مدیران دوره های قبل، همدلی و تعامل با ذی نفعان درون و برون استانی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهد تا خاطره همدلی و هماهنگی مدیران در دولت نهم و استانداری آقای بختیاری، در این دوره هم چشیده شود.

ریشه مشکلات اصفهان به بی تدبیری پایتخت نشینان بر می‌گردد

وی از نخبگان استان خواست به طور جدی از استاندار بخواهند بیشتر از اینکه مقیم اصفهان باشد در تهران پیگیر حل مسائل اصفهان باشد و افزود: ریشه مشکلات اصفهان به بی تدبیری پایتخت نشینان در ادوار مختلف بر می گردد.

عباس حاج رسولی ها- رئیس کمیسون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: مشکل اصفهان در زمینه اشتغال به ویژه برای افراد تحصیل کرده فوق العاده حاد شده و حتما باید فکری برای آن کرد. اصفهان می تواند پایلوت یک کار ضربتی باشد که مشکل اشتغال جوانان را حل کند.

وی با تأکید بر اهمیت تکریم ارباب رجوع، گفت: همه می خواهیم برای مردم کار کنیم و با تجربه ای که من دارم یکی از کارهای ضروری در شهرداری اصفهان تکریم ارباب رجوع و احترام به مردم است. ضمن اینکه همه شهرداری های مناطق باید در صدور پروانه های ساخت و ساز فرایندهای اضافی را حذف کنند و این فرایند نباید بیشتر از یک ماه طول بکشد.

واقعیت خطرناک فرونشست زمین جدی گرفته نمی‌شود

به گزارش ایسنا، این عضو شورای شهر اصفهان به معضل فرونشست زمین در اصفهان اشاره و تصریح کرد: این واقعیت خطرناک جدی گرفته نمی شود، درحالی که زمین دیگر مقاوم نیست و ریشه این مشکل هم خشکی زاینده رود است.

وی با بیان اینکه ۲۰ سال است هیچ راه حلی برای بحران آب اصفهان دنبال نشده، گفت: این کار فقط یک راه حل دارد و آن این است که سران سه قوه بنشینند و درباره این معضل تصمیم گیری کنند. استاندار قبلی تلاش زیادی برای حل مساله آب اصفهان کرد اما به جایی نرسید و حالا هم تنها مصوبه سران سه قوه می تواند تکلیف اصفهان را روشن کند.

غلامحسین صادقیان- رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای شهر نیز در تذکری اظهار کرد: در بازدیدی که از برخی مناطق شهر داریم شنیده می شود برخی از اهالی محل می گویند قطعه زمینی مربوط به شهرداری است، اما در مراجعه به شهرداری متوجه می شوند مدیریت منطقه اصلا اطلاعی از ملک ندارد. این موضوع نشان می دهند در سطح شهر املاکی داریم که متعلق به شهر است، اما مدیریت شهری از آن بی خبر است.

وی خاطرنشان کرد: بانک اطلاعاتی املاک شهرداری اصفهان ناقص است و از شهردار اصفهان درخواست دارم نسبت به تکمیل و اطلاع رسانی بانک املاک شهرداری اقدام کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر اصفهان مديريت شهري شهرداری اصفهان انتصاب مدیران عضو شورای شهر اصفهان شورای شهر اصفهان شورای شهر اصفهان فرونشست زمین شهرداری اصفهان شهر اصفهان نیز شهردار اصفهان مدیریت شهری باغ رضوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۰۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،اسکندر سجادی با اشاره به نقش شورای شهر و شهرداری در توسعه شهری، اظهار کرد: اگر قوانین موجود در قانون شوراها به نحو مطلوب اجرا شود در توسعه شهرها و روستاها نقش مهمی خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر میاندوآب با بیان اینکه شوراها بازوی اصلی دهیاران در روستاها و شهرداران در شهرها هستند، افزود: شهرداران و دهیاران می‌توانند با کمک شوراها در توسعه و آبادانی شهرها و روستاها گام بردارند.

وی گفت: شوراها برحسب وظایف خود تصمیم‌گیری می‌کنند و اگر اجرایی شود پیشرفت حاکم در شهرهای دنیا، در ایران هم اتفاق می‌افتد.

سجادی تصریح کرد: در دولت سیزدهم از نظر مالی نسبت به شوراها و شهرداری‌ها توجه خوبی شده و اگر تداوم داشته باشد از تمامی ابعاد، شهرها توسعه می‌یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر میاندوآب با تأکید بر درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، اظهار کرد: اگر این موضوع عملیاتی شود؛ می‌تواند نویدبخش روزهای خوب برای شهر باشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه فعالیت‌های انجام‌گرفته در سطح شهر ملموس بوده و این را در اظهارنظرها و ابراز رضایت مردم می‌توان دید، گفت: اینکه شهروندان در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر از بهبود شرایط ابراز رضایت دارند؛ این نشان می‌دهد که در شهر حرکتی به‌سوی توسعه، آبادانی و پیشرفت انجام شده است.

سجادی با اشاره به اینکه شورای شهر با مصوبات خود همواره کمک‌حال شهردار بوده است، اظهار کرد: شورای شهر با مصوباتی که لازم بوده به شهرداری کمک کرده است و این موضوع تأثیر خود را در تمام جوانب نشان می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر میاندوآب با بیان اینکه امروز در همه مناطق بر اساس ضوابط و طرح‌های توسعه‌ای شهر، فعالیت عمرانی انجام می‌شود، گفت: همه نقاط شهر را به یک‌چشم دیده و برای ما مناطق و افراد هیچ فرقی ندارند.

وی با اشاره به اینکه همواره در راستای کمک به مردم و تسهیل شرایط قدم برداشته‌ایم، تصریح کرد: مجموعه شورای شهر و شهرداری در خدمت مردم بوده و از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم